Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست تخصصی رؤسای ادارات امور قرآنی ادارات کل اوقاف و امور خیریه کشور در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر اظهار داشت: حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عمر فعالیت های قرآنی گذشته است و باید در مدیریت خود در این حوزه بازنگری اساسی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط موجود کشور و تغییرات زیاد باید بازنگری در مدیریت کلان کشور در خصوص فعالیت های قرآنی داشته باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما مطابق نیاز امروز جامعه و نسل جوان باید مدیریت جدیدی را در سطح کشور طراحی کنیم، تصریح کرد: حدود 40 سال قبل فضای مجازی نداشتیم، اما در حال حاضر فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است که بسیار گستردگی دارد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه 40 سال قبل به این اندازه شبهه های قرآنی وجود نداشت و مسئولان قرآنی باید مدیریت جدیدی در زمینه فعالیت های قرآنی طراحی و ارائه کنند، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات و فعالیت های قرآنی از طرح های قرآنی جدید در حوزه کلان مدیریتی کشور استقبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه مدیریت جهادی و انقلابی باید پیشنهاد جامع و کامل در حوزه تغییر مدیریت کلان قرآنی کشور ارائه شود، گفت: نیازمند اقدام انقلابی و جهادی با الویت بندی و زمان بندی دقیق در حوزه فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تربیت مربیان قرآنی بسیار مهم و ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد و در کلاس های قرآنی استفاده شود، تاکید کرد: مربیان قرآنی باید انقلابی، جهادی و ولایی باشند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از اولویت های بسیار مهم در برنامه ریزی قرآنی است که باید از این ظرفیت در پرورش نخبگان قرآنی استفاده کرد، تصریح کرد: باید با محتوای قرآنی و اسلامی، فضای مجازی را مدیریت کرد و اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم، خانواده های ما از بین می روند و جامعه و جوانان دچار صدمه می شوند.

وی با بیان اینکه مدیریت دنیا بر پایه مجازی، سیستمی و علم روز است و باید از فضای مجازی در راه حق و حقیقت استفاده کرد، گفت: فقدان نیروی کارآمد و توانمند موجب ضایع شدن برنامه ها و طرح های قرآنی می شود که باید در این حوزه از نیروهای توانمند بهره گیری کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه باید در فعالیت های قرآنی از جوان ها بهره گیری کرد چون بسیاری از جوانان قرآنی علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند، عنوان کرد: نیروهای جوان، انقلابی و کارآمد باید در بدنه اوقاف بهره گیری و تربیت شوند.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: دشمن قرآن و اهل بیت (ع) مانند 30 سال گذشته فعالیت نمی کند و هر روز با گروه های روانشناسی و روانشناختی برای جامعه ما برنامه ریزی می کند و ما هم باید متناسب با مسائل روز دنیا در حوزه های قرآنی برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید بدون نظر روانشناسی، روانشناختی و جامعه شناسی به مباحث قرآنی ورود کرد، افزود: برای فراگیر کردن مفاهیم قرآنی در جامعه باید از نخبگان قرآنی استفاده کرد و باید فضا را برای فعالیت نخبگان و حافظان قرآنی در جامعه ایجاد کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ظرفیت عظیمی در حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاه ها و نیروهای بسیج برای ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی وجود دارد که باید از آن بهره گیری و روابط را با آنها بیشتر کرد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: برای طراحی مدیریت جدید قرآنی باید نقاط قوت و ضعف در شهرستان ها و استان ها مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

فارس

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج با اشاره به عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: جهان امروزی از نظر امکانات و ابزار هوشمند شده و به تکنولوژی هوش مصنوعی دست یافته است. در چنین موقعیتی عمل دقیق بدون خطا نیازمند هنر است و عنایات حضرت حق و حضرات معصومین رو می‌طلبد.

وی با بیان اینکه چند دهه است که تهاجم جبهه باطل علیه ارزش‌های این نظام، انقلاب و ملت و شبیخون و قتل عام فرهنگی گوشزد می‌شود، به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل جبهه واحد فرهنگی اشاره و مطرح کرد: اگر ما دقیق‌تر عمل می‌کردیم شاید امروز وضعیت بهتر و مشکلات کمتر بود. مقام معظم رهبری یک دید و نگاه و تدبیر کلی نسبت به موضوع جبهه حق و باطل داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: این دید برخاسته از قرآن و عترت و بیانات معصومین نیز هست که گنبد آهنین سعادت، خوشبختی، آرامش و امنیت، اعتقاد یک جامعه است. علیرغم تمام هجمه‌های وارد شده به این نظام، به توفیق الهی، تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری و ایثارگری و صبوری ملت ایران امروز به جایی رسیده‌ایم که قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران زبانزد است.

شهدای راه قدس مسیر را برای اجرای عدالت و ظلم ستیزی هموار کردند

حجت الاسلام والمسلمین دشتکی عنوان کرد: قبلاً جهان قبول کرده بود که صهیونیست زیر یک گنبد آهنین قدرت و امنیت به سر می‌برد اما جبهه مقاومت آن گنبد و قدرت پوشالی را به سخره گرفت و به برکت خون شهدا و اقتدار و توان نظام، از فاصله بیش از یک هزار کیلومتری هدف گرفته شد و فرو ریخت. با جانفشانی نیروهای نظامی با محوریت سپاه، آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد.

وی با اشاره به اینکه شهدای این مسیر راه را برای اجرای عدالت، ظلم ستیزی و نجات مظلومان هموار کردند، ضمن قدردانی از سکاندار سابق اداره اوقاف و امور خیریه کرج بیان کرد: جلوه‌های توحید، عترت و مسائل اعتقادی در این اداره و حوزه فعالیتی بسیار عیان بوده و یکی از جلوه‌های گنبد آهنین بالای سر این نظام، امامزادگان، مساجد و اعتقادات مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دشتکی خاطرنشان کرد: وظایف ما بسیار سنگین است و باید با هوشمندی بیشتر و توجه به نگاه‌ها، تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این مسیر حرکت کنیم.

وی توضیح داد: علاوه بر وظیفه اجتماعی گسترش فرهنگ قرآن و عترت یکی از اولویت‌های اساسی ما هر ساله تحقق شعار سال بوده که یکی از مصادیق تحقق بخش تولید شعار امسال، تولید مسکن است؛ ما می‌توانیم با ظرفیت‌های در اختیار اقدام جدی تری در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تولید مسکن را یکی از ضرورت‌ها، اولویت‌ها و نیازهای امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود قطعات کوچکی از موقوفات که رها مانده‌اند یا اجاره قابل توجهی ندارند را زیر بار تولید مسکن ببریم تا هم به جامعه کمک و هم خدمت بزرگی به حوزه وقف کرده باشیم و خروجی آن نیز می‌تواند رشد اقتصادی را رقم بزند.

کد خبر 6079631

دیگر خبرها

  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • ضرورت فراهم‌سازی‌ امکانات مورد نیاز فعالان عرصه هوش مصنوعی در فارس
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم