Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@15:05:28 GMT

اعلام آمادگی ۶۶ نفر برای اهدای جسد به مراکز آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۷۹۵۲

در پی اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر اهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی تاکنون ۶۶ نفر ضمن تماس با این مرکز برای اهدای جسد اعلام آمادگی کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا:مدیراجرایی واحد فراوری بافت و پیوند نسوج گفت: تاکنون ۶۶ نفر برای اهدای جسد اعلام آمادگی کرده و ۱۵ نفر نیز تنها در تهران رضایت محضری خود را به ثبت رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امین رادمنش افزود: در پی اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر اهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی تاکنون ۶۶ نفر ضمن تماس با این مرکز برای اهدای جسد اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص روند اعلام آمادگی اهدای جسد گفت: افرادی که به اهدای جسد خود برای استفاده در مراکز آموزشی تمایل دارند می‌توانند با شماره ۵۵۴۴۲۸۴۴ و ۵۵۴۴۲۶۴۴ تماس بگیرند و آمادگی خود را اعلام کنند.

رادمنش در ادامه اظهارکرد: پس از اعلام آمادگی از طریق تماس تلفنی و ثبت مشخصات فرد، وی برای ثبت رضایت محضری به یکی از دفترخانه‌های مشخص شده از سوی سازمان معرفی می‌شود و رضایت‌نامه خود را به شکل محضری به ثبت می‌رساند.

مدیراجرایی واحد فراوری بافت و پیوند نسوج خاطرنشان کرد: در شهر تهران دو محضر برای معرفی علاقه‌مندان اهدای جسد مشخص شده است و از آنجا که تمام هزینه‌های این اقدام توسط سازمان پزشکی قانونی کشور پرداخت می‌شود، متقاضیان اهدای جسد باید به یکی از این دو محضر مراجعه کنند.

به گفته وی از رضایت‌نامه اخذ شده یک نسخه در اختیار فرد داوطلب قرار می‌گیرد و یک نسخه نیز برای سازمان پزشکی قانونی کشور ارسال می‌شود.

رادمنش با تأکید بر اینکه برای اظهار آمادگی اهدای جسد هیچ نیازی به مراجعه به پزشکی قانونی نیست،گفت: افراد طی تماس تلفنی با شماره‌های اعلام شده از نحوه انجام کار مطلع و در صورت تمایل به اهدای جسد، محضر نزدیک‌تر به محل سکونتشان برای اخذ رضایت‌نامه به آنان معرفی می‌شود. ضمن آنکه نسخه رضایت نامه نیز توسط محضر برای پزشکی قانونی ارسال خواهد شد.

براساس اعلام پزشکی قانونی، مدیراجرایی واحد فراوری بافت و پیوند نسوج در پایان تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور به منظور رفاه حال شهروندان و دسترسی راحت‌تر متقاضیان اهدای جسد به دفترخانه‌ها، در پی افزایش تعداد محضرخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مراکز اهدای خون در شب‌های قدر درشهرستان‌های یزد، اردکان، مهریز ومیبد به شرح زیر فعال وآماده خونگیری از اهداکنندگان می‌باشند:
پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در یزد، میدان ابوذر در تمامی شب‌های قدر ازساعت ۱۹:۳۰ لغایت ۰۰:۳۰ (سی دقیقه بامداد)، مرکز اهدای خون و فرآوری شهرستان اردکان در تمامی شب‌های قدر از ساعت ۱۹:۳۰لغایت ۰۰:۳۰ (سی دقیقه بامداد)، مرکز اهدای خون شهرستان میبد در تمامی شب‌های قدر از ساعت ۱۹:۳۰لغایت ۰۰:۳۰ (سی دقیقه بامداد)، مرکز اهدای خون شهرستان مهریز
 در شب قدربیست وسوم ماه رمضان از ساعت ۱۹:۳۰لغایت ۲۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون شب‌های قدر در یزد
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • فعالیت مراکز اهدای خون خوزستان در شب‌های قدر
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • کیفیت مراکز اقامتی موجب رضایت مسافران می‌شود/افزایش ظرفیت اسکان