Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز سه شنبه، قیمت نفت افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت تاکید سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) بر وجود نشانه هایی آشکار مبنی بر تعادل یافتن بازار است. این در حالی ست که میزان تولید نفت آمریکا به دلیل طوفان ناته هنوز پایینتر از میانگین تولید در ماه های گذشته است.
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۱۲ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۹.۶۵ دلار صورت گرفت.

تجار می گویند که افزایش قیمت نفت به دلیل حمایت سازمان کشور های صادر کننده نفت بوده است که گفته اند پس از حدود یکسال تلاش برای کنترل میزان تولید، عرضه و تقاضای نفت صورت تعادلی به خود یافته است.
محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: "شواهد آشکاری وجودی دارد که نشان می دهد بازار در حال متعادل شدن است."
او گفت: "روند کاهش جهانیهم در میادین واقع در خشکی و هم در میادین دریایی همچنان ادامه دارد. تحولات مثبت ماههای اخیر نشان داده است که نه تنها روند ایجاد تعادل سرعت یافته، بلکه میزان وسیعی از مخازن نفت در همه ی مناطق کاهش داشته است."
در تاریخ ۲۵ می سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.
این در حالی ست که از ابتدای امسال، میزان تولید نفت آمریکا ۱۰ درصد افزایش داشته و به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. این امر موجب شده است که تلاش اوپک برای افزایش قیمت ها آن طور که باید ثمر ندهد.
با این حال، در حال حاضر میادین نفتی خلیج مکزیک به دلیل طوفان ناته با مشکل مواجه شده اند و در روز های اخیر میزان تولید آمریکا کاهش داشته است.
محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک روز یکشنبه نیز گفته بود که سال آینده ممکن است تولید کنندگان عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت و دیگر تولیدکنندگان غیر عضو برای ایجاد تعادل در بازار نفت دوباره اقدامات "فوق العاده ای" انجام دهند.
بارکیندو گفته بود که مذاکراتی برای تمدید قرارداد اوپک و ادامه ی آن پس از ماه مارس ۲۰۱۸ صوت گرفته است و احتمالا در نشست بعدی اوپک در وین که ۳۰ نوامبر برگزار خواهد شد، کشورهای تولید کننده بیشتری میتوانند به این پیمان عرضه بپیوندند.
وی همچنین گفته بود نیجریه و لیبی که تا کنون از این قرارداد معاف بوده اند، ”پیشرفت هایی در جهت بهبود کامل اوضاع تولید" به دست آورده اند و پس از این می توانند به توافق اوپک بپیوندند.
سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز روز یکشنبه گفت که امیدوار است تولید کنندگان نفت در ماه آینده برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت به توافق برسند. اوپک در صدد است با کاهش تولید نفت، میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند تا با این کار دوباره قیمت نفت افزایش یابد.
وی افزود که انتظار دارد بازار نفت در نیمه دوم سال جاری بهبود یابد. هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا این بار اعضای جدیدی به قرارداد کاهش تولید می پیوندند یا خیر، او در پاسخ گفت: «همه ی گزینه ها بر روی میز است و من امیدوارم.»
پسندیدم 0 برچسب ها قیمت نفت

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت