Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روز يکشنبه طي تفاهم نامه اي ميان شهرداري تهران و سازمان حفاظت محيط زيست، با هدف سازماندهي و استفاده بهينه و مطلوب از پارک طبيعت پرديسان، مديريت اين پارک زيست محيطي براي 15سال در اختيار شهرداري قرار گرفت تا در حوزه هاي علمي، زيست محيطي، اجتماعي و فرهنگي براي مردم از آن استفاده شود.
به گزارش خبرگزاري آريا متن اين تفاهم نامه به شماره 96.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

29049 مورخ 16/7/96 به شرح زير است:
اين تفاهم نامه فيمابين سازمان حفاظت محيط زيست به نمايندگي جناب آقاي دکترعيسي کلانتري و شهرداري تهران به نمايندگي جناب آقاي دکتر محمدعلي نجفي درخصوص پارک طبيعت پرديسان واقع در شمال غرب تهران، حدفاصل بزرگراه هاي شهيد حکيم و شهيد همت بعد از بزرگراه شهيد شيخ فضل الله نوري (مسير شرق به غرب ) که به عنوان يک بوستان اکولوژيک با هدف تامين نيازهاي تفرجي شهروندان تهراني و ارايه خدمات آموزشي ايجاد شده ، منتقد مي گردد.
ماده يک : موضوع همکاري
با عنايت به اصل پنجاهم قانون اساسي: " در جمهوري اسلامي، حفاظت محيط زيست که نسل امروز و نسل هاي بعد بايد در آن حيات اجتماعي رو به رشدي داشته باشند وظيفه عمومي تلقي مي گردد" و در راستاي اجراي قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها، همچنين با توجه به ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل موجود در اين عرصه و در جهت ايجاد و تکميل فضاي مناسب با شرايط مطلوب براي اوقات فراغت شهروندان و نيز مديريت بوستان هاي تفرجي درون شهري توسط شهرداري و نظر به اهميت حفظ يکپارچکي مديريت بوستان هاي فوق الذکر، واگذاري مديريت ساماندهي، بهسازي و بهره برداري بوستان طبيعت پرديسان به شهرداري تهران در چارچوب طرح جامع پارک ، موضوع اين تفاهم نامه مي باشد .
ماده دو : اهداف
1- ارائه تسهيلات رفاهي لازم براي گذراندن اوقات فراغت در يک بستر طبيعي و اکولوژيکي براي کليه اقشار و گروه هاي سني و اجتماعي
2- افزايش ظرفيت هاي محيط زيستي و اجتماعي بوستان پرديسان با هدف حفظ ذخاير اکولوژيک شهر
3- آگاه سازي اقشار مختلف جامعه نسبت به بهره برداري صحيح از مواهب زيست محيطي و منابع طبيعي در جهت دستيابي به مفهوم علمي توسعه پايدار
ماده سه : تعهدات شهرداري تهران
1- ارائه خدمات مرتبط با موضوع طرح جامع پارک طبيعت پرديسان (مصوب کميسيون ماده 5 شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور) با اولويت تامين آب ، امنيت ، روشنايي ، توسعه و نگهداري فضاي سبز، حفظ و بهسازي فضاهاي نمايشي گياهي، استفاده از انرژي هاي نو و فراهم سازي امکانات رفاهي، فرهنگي ، ورزشي و آموزشي بدون تغيير در ساختار بوستان و با حفظ اجزا و عناصر اصلي طرح جامع پرديسان
2- ايجاد محل مناسب در پاک بعنوان قرنطينه گونه هاي گياهي و ساير گونه ها در مواقع نياز
3- پيش بيني اعتبارات مورد نياز در اجراي طرح پارک پرديسان در بودجه سالانه و سنواتي شهرداري
4- برگزاري برنامه هاي آموزشي عمومي و تخصصي ، به ويژه درمناسبت هاي زيست محيطي
5- احداث موزه گونه ها گياهي و جانوري
ماده چهار: تعهدات سازمان حفاظت محيط زيست
1- در اختيارگذاشتن کليه اسناد طرح جامع پارک پرديسان و اطلاعات مرتبط
2- دراختيار گذاشتن عرصه پارک و کليه تجهيزات مربوطه به استثناي اماکن و ابنيه سازمان حفاظت محيط زيست اعم از ساختمان هاي اداري، موزه ها ، سالن ها و ...
3- ارائه خدمات فني و تخصصي جهت ارايه مفاد طرح
4- همکاري وهمراهي کامل در جهت تحقق اهداف وهمچنين مفاد بند 1 ماه 3
5- فراهم نمودن بسترهاي قانوني و اجرايي لازم براي شهرداري تهران جهت تحقق کامل مفاد تفاهم نامه
6- پاسخگويي به مبادي ذيربط قانوني و معارضين احتمالي در قبال بهره برداري و مديريت شهرداري
7- سازمان حفاظت محيط زيست حق واگذاري تمام يا قسمتي از بوستان به غير اعم از هر شخص حقيقي و حقوقي و يا نهاد و سازمان دولتي و غيردولتي را در طول مدت تفاهم نامه (15سال) از خود سلب مي نمايد .
8- براي جبران بخشي از هزينه ها، منابع درآمدي کاربري هاي رفاهي- تفريحي و خدماتي بوستان براساس محدوده تعيين شده در رديف 2 ماده 4، طي مدت اجراي قرارداد به شهرداري تعلق مي گيرد .
ماده پنج:
به منظور هماهنگي لازم در اجراي تفاهم نامه، تعيين مصاديق اجرايي و نظارت بر حسن اجراي توافقات، کميته اي متشکل از نمايندگان طرفين تشکيل و گزارش اقدامات انجام شده را هر سه ماه يک بار به رياست محترم سازمان حفاظت محيط زيست و شهرداري محترم تهران ارائه خواهد داد.
ماده شش: حقوق مالکانه بر طرح اعم از عرصه و اعيان
اجراي اين تفاهم نامه هيچگونه حقي را براي مالکيت ايجاد نخواهد کرد و سازمان حفاظت محيط زيست مالک عرصه واعيان پارک خواهد بود .
ماده هفت : مدت تفاهم نامه
اعتبار اين تفاهم نامه از تاريخ امضا (مهرماه1396) به مدت 15 سال شمسي بوده و قابل تمديد مي باشد .
اين تفاهم نامه در 7 ماده و در 4 صفحه و سه نسخه وهمه نسخ آن در حکم واحد است و از تاريخ امضاء لازم الاجرا مي باشد .
به گزارش خبرگزاري آريا متن تفاهم نامه مذکور در خبر موره 16/7/96 نيز درج شده است.
لينک خبر کار شده در شهرنوشت مورخ16/7/96:
http://shahrnevesht.tehran.ir/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1/ArticleId/25518/1396-7-16

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اگر بحث تفکیک از مبدا زباله در شهرهای کردستان اجرایی شود، تعداد سگ‌های ولگرد نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه وبینار رئیس سازمان محیط زیست کشور با مدیران مناطق کل استان‌ها و شورای عالی استان‌های کشور در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهرهای کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله تر و خشک با همدیگر دفع شده که باعث ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله ورود کرده و جلوتر از ما هستند و قاعدتاً کمتر درگیر مشکلات زیست محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری‌های استان کردستان هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از شوراهای شهر نیز که کار نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها را بر عهده دارند درخواست می‌کنیم که برای اجرایی شدن این مسئله ورود کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سیستم فاضلاب معابر در استان کردستان معیوب بوده و این فاضلاب وارد فاضلاب انسانی می‌شود که باید شهرداری‌ها نسبت به حل این مشکل اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این وبینار مهمترین مسائل و پیشنهادات مناطق محیط زیست کشور که استان کردستان جزو منطقه دو (استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، زنجان و کردستان) است، مطرح شد.

کد خبر 747205

دیگر خبرها

  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • علی سلاجقه: مالچ‌پاشی نفتی را برای همیشه از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • مالچ‌پاشی نفتی را از دستور کار خارج کرده‌ایم