Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:51:18 GMT

آشنائی با شهید ایوب کوهی ، شهید راه امنیت و آرامش

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۸۹۴۱

شهید ایوب کوهی ازشهدای نیروی انتظامی شهرستان خرم دره است که در شهر قرچک ورامین در درگیری با سارقان مسلح به فیض عظیم شهادت نائل آمد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض سحر، شهید ایوب کوهی از شهدای نیروی انتظامی شهرستان خرم دره است که در شهر قرچک ورامین در درگیری با سارقان مسلح به فیض عظیم شهادت نائل آمد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به مختصری از زندگی نامه وی می پردازیم :

شهید ایوب کوهی در روزه بیست و یکم خرداد سال ۵۹ در شهر خرم دره در خانواده ای مومن و با ایمان چشم به دید هستی کشود و در کنار پدر و دامان مادری پاک و شریفه دوره کودکی را سپری کرد و آماده تحصیل علم و دانش شد .

ایوب دوران ابتدایی را در دبستان کوشش گذراند و دوره راهنمایی را در مدرسه حافظ پشت سر نهاد ، وی از آنجا علاقه خاصی به شغل نظامی برای خدمت به کشورش علاقه داشت وارد نیروی انتظامی شد و دوران آموزش را در تبریز سپری و به مشهد مقدس منتقل شد و به درجه گروهبان دومی نائل آمد.

در همان ایام به قرچک ورامین منتقل گشته و مشغول خدمت به کشور اسلامی می‌شود شهید فردی خانواده دوست بود به پدر و مادرش احترام خاصی قائل بود و همیشه سعی می کرد در مجالس مذهبی و نماز جمعه شرکت کند.

در خدمت با مردم به ملایمت برخورد می کرد مردم در شهر قرچک از وظیفه شناسی وی تعریف بخصوصی می‌کردند ، شهید در سال ۱۳۸۴ صاحب دختری به نام مائده شد که در زمان شهادت پدر سه سال و سه ماه بیشتر نداشت، شهید در روز بیستم مرداد ماه ۸۷ در سن ۲۸ سالگی در درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پدر این شهید در وصف خصوصیات فرزند خویش گفت: فرزند من بسیار خوب و متدین بود ، و در راه دفاع از مردم و امنیت جامعه شهید شده است و افتخار من است که همچنین فرزندی را برای سربلندی کشورم تربیت کرده ام.

مادر این شهید در گفت و گو با نبض سحر گفت: فرزندم ایوب بسیار مودب و خوش برخورد بود، احترام و علاقه وصف نشدنی به خانواده داشت و همیشه وقتی که به مرخصی می آمد ساعت ها در کنار ما می نشست و به تمام اقوام در شهرستان سر می زد و جویای احوال آنان می شد.

وی با اشاره به اینکه پسرم مایه افتخار ماست گفت: بعد از گذشت این سالها از شهادت فرزندم احساس نمی کنم که در جمع ما نیست ، حضورش را همیشه در این خانه احساس می کنم، فرزند من برای حفظ امنیت و آرامش مردم جان خود را فدا کرد تا امروز ما در آسایش باشیم .

مراسم تشییع پیکر این شهید والا مقام در شهرستان خرم دره با شکوه بسیار انجام شد و در گلزار شهدای خرم دره به خاک سپرده شد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1358 پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود