Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@00:49:53 GMT

یزد پیشگام در تولید چادر مشکی با پارچه ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۹۲۲۶

مدیر اولین مرکز تخصصی حجاب کودک و نوجوان گفت: این افتخار ماست که چادر مشکی که یکی از عمده‌ترین کالاهایی است که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی داشته باشد را تنها از پارچه ایرانی عرضه می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو؛ مرکز تخصصی حجاب کودک و نوجوان در ایران با عنوان مجموعه حجابان یزد یکی از مجموعه‌هایی است که علاوه بر داشتن دغدغه عفاف و حجاب و لزوم گسترش آن در جامعه، درصدد است تا با افزایش تولید و عرضه محصولات ایرانی زمینه اشتغال‌زایی را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکه محمدیان مدیر اولین مرکز تخصصی حجاب کودک و نوجوان در ایران در گفتگو با خبرنگار ما با اذعان کرد: مجموعه بزرگ حجابان یزد اولین مرکز تخصصی حجاب کودک و نوجوان در ایران، اولین مرکز عرضه‌ی مانتوی ایرانی اسلامی و ملزومات حجاب در استان یزد است.

وی با بیان اینکه مجموعه حجابان یزد وابسته به ستاد مردمی عفاف و حجاب استان یزد هست، خاطرنشان کرد: ستاد عفاف و حجاب از سال 87 که کار خود را شروع کرد اقدامات زیادی درزمینهٔ گسترش عفاف و حجاب از جمله برگزاری همایش و جلسات مختلف

تقدیر و تجلیل از افراد محجبه، برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری طرح دختران آفتاب در سطح مدارس، برپایی نمایشگاه، اهدای چادر به بانوان، اهدای گل به افراد با حجاب، مسابقه عکس کوچولوهای باحجاب، اجرای طرح خیرین حجاب، توزیع بن تخفیف خرید ملزومات حجاب و ... را انجام داده است.

محمدیان در مورد دلیل راه‌اندازی مجموعه حجابان تصریح کرد: با تشکیل ستاد عفاف و حجاب افراد زیادی مراجعه کرده و خواستار ایجاد مرکز تخصصی عرضه ملزومات حجاب بودند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی فروشندگان وضعیت ظاهری مناسبی ندارند و افراد دغدغه مند از این بابت گله داشتند، خاطرنشان کرد: عده‌ای با مراجعه به ستاد عفاف و حجاب بیان داشتند که لباس مناسب ایرانی اسلامی و ملزومات حجاب در سطح بازار محدود است.

محمدیان ایجاد ایستگاه نقاشی کودکان، مهیاسازی وسایل بازی برای کودکان و اهدای جایزه به آن‌ها، ایجاد ایستگاه پذیرایی، عرضه انواع لباس کودک و بانوان، برپایی نمایشگاه دائم عفاف و حجاب را از جمله اقدامات صورت گرفته در مجموعه حجابان عنوان کرد و گفت: سعی کرده‌ایم فضایی فراهم آوریم که فروشندگان آن باحجاب کامل و برخورد مناسب باشند و بانوان با خیال راحت، در فضایی امن بتوانند جنس باکیفیت و قیمت مناسب خرید کنند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تولیدات داخلی در جهت افزایش اشتغال خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل ایجاد مجموعه حجابان، فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تحقق اقتصاد مقاومتی» بود؛ تمامی اجناس و ملزومات حجاب که در حجابان عرضه می‌شود، تولید ایران است.

محمدیان با بیان اینکه در مجموعه حجابان تنها اجناسی که مشابه داخلی آن نباشد از نوع خارجی عرضه می‌شود، تصریح کرد: این افتخار ماست که چادر مشکی که یکی از عمده‌ترین کالاهایی است که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی داشته باشد را تنها از پارچه ایرانی عرضه می‌کنیم.

محمدیان از استقبال گسترده مردم از حجابان خبر داد و افزود: طی نظرسنجی‌های مختلف مردم از عملکرد مجموعه حجابان رضایت داشته‌اند و خواستار توسعه آن هستند.

این بانوی کارآفرین برخورد خوب فروشندگان در مجموعه حجابان را یکی از ویژگی‌های آن بیان کرد و گفت: خیلی‌ها به خاطر برخورد خوبی که فروشندگان ما در این مجموعه داشتند، دید خود را نسبت به مقوله حجاب عوض کردند.

وی با بیان اینکه حجابان متنوع‌ترین مرکز عرضه چادر در جنوب کشور است، گفت: در این مجموعه که مرکز تخصصی حجاب کودک و نوجوان در ایران است، بیش از 70 مدل چادر و به‌طور خاص مانتو ایرانی اسلامی عرضه می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه این مجموعه قبل از آنکه یک بنگاه اقتصادی باشد، مرکز فرهنگی است، تصریح کرد: اینکه گاهی اوقات توریست‌ها مراجعه و بازدید می‌کنند و با شوق‌وذوق دیدنی باحجاب اسلامی عکس می‌گیرند، یکی از صحنه‌های زیبایی است که در مجموعه حجابان رخ می‌دهد.

وی در مورد طرح ملی نذر حجاب اذعان کرد: در این طرح با هدف کمک به بانوان محجبه برای تأمین چادر و از طرفی تهیه چادر برای بانوان بی‌بضاعت، چادر با تخفیف 50 تا 60 درصد عرضه می‌شود.

محمدیان در مورد نحوه فراهم آوری چادر برای بانوان بی‌بضاعت، گفت: چادرهای کهنه را تحویل گرفته و پس از شستشو، اتوکشی و بسته‌بندی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

افراد برای خرید حضوری می‌توانند به آدرس یزد، بلوار امامزاده جعفر(ع)، روبه روی خیابان مصلی،پاساژ فیروزه، مجموعه حجابان مراجعه کنند و یا با مراجعه به کانال تلگرامی حجابان به آدرس https://t.me/HEJABAN اجناس مورد نظر خود را سفارش دهند.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه شناساندن حجاب به افراد جامعه باعث خواهد شد تا جمعیت زیادی به این فریضه الهی روی بیاورند، خاطر نشان کرد: خیلی‌ها حجاب و ارزش آن را نمی‌شناسند؛ شناساندن حجاب به‌عنوان حکم الهی و تشریح آن به‌دوراز افراط‌وتفریط گامی مؤثر در گسترش عفاف و حجاب در جامعه است.

محمدیان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مجموعه حجابان برای 14 نفر به‌صورت مستقیم و 8 نفر هم به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته‌ایم، عنوان کرد: وقتی که اشتغال ایجاد می‌کنیم و در راستای تولید و عرضه محصولات ایرانی تلاش می‌کنیم، به‌صورت غیرمستقیم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی هم فعالیت کرده‌ایم. مهم‌ترین کار در حوزه فرهنگی رفع مشکلات اقتصادی مردم است. یکی از این اقدامات این است که ما با عرضه محصولات ایرانی به اشتغال هم‌وطنانمان کمک می‌کنیم.

وی مهم‌ترین مشکل موجود بر سر راه توسعه مجموعه حجابان را نبود نقدینگی برشمرد و افزود: تاکنون از سوی ارگان و نهادی حمایت نشده‌ایم؛ انتظار داریم در راستای حمایت از ما مسئولان حداقل کارمندان خود را به خرید از مجموعه ما ترغیب کنند؛ آن‌ها با خرید از ما حمایت کنند.

محمدیان با بیان اینکه سود حاصل از فروش در «حجابان» صرف امور فرهنگی خواهد شد، اذعان کرد: کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی و اجتماعی را دارند، کسانی که ادعای تبعیت از مقام معظم رهبری را دارند، با خرید خود این مجموعه را حمایت کنند؛ ما با هر سختی که بوده است، سعی کردیم چنین مجموعه‌ای را در یزد دارالعباده داشته باشیم.

وی در مورد برنامه‌های آینده برای توسعه مجموعه حجابان گفت: با توجه به‌فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج تولید ملی، این مجموعه به‌زودی به سمت تولید باکیفیت خواهد رفت. یزد قطب نساجی کشور است و ما می‌توانیم تولید و عرضه مانتوی ایرانی اسلامی را برای کل کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می‌شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت‌های موثری را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه آسیب‌هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.
محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذا‌های فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری‌های زمینه‌ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه‌های سلامت و توجه به آن کمک کرد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه‌های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای ۱۱ دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر