Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اطلاعیه رسمی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مبنی بر معرفی هفت شرکتی که فعالیت‌ آنها در پیش‌فروش خودرو غیرقانونی اعلام شده است، شرکت مفتاح رهنورد به عنوان یکی از این شرکتها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه‌ای عملکرد شرکت‌های عظیم خودرو، مفتاح رهنورد، داتیس خودرو، طاها خودرو، شهر خودرو، آداک خودرو و پرشین پارس در پیش‌فروش خودرو را به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن شرکت مفتاح رهنورد توضیحاتی ارائه کرده که به شرح زیر است:" شرکت مفتاح رهنورد در راستای بهبود چرخه عرضه خودروهای وارداتی و تحقق مشتری مداری تا امروز تمام مراحل اداری و قانونی را برای دریافت مجوز پیش فروش خودروهای خارجی طی کرده اما پس از گذشت چندین ماه از اقدام به تشکیل پرونده جهت اخذ مجوز پیش فروش خودرو، منتج به نتیجه نشده است .

این در حالی است که تاکنون هیچ موردی مبنی بر رد احراز صلاحیت این شرکت جهت اخذ مجوز پیش فروش خودرو از سوی سازمان حمایت به شرکت اعلام نگردیده است و سازمان حمایت غیر منصفانه و ناعادلانه با ایجاد اخلال در عملکرد صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، مانع از ارائه مجوز پیش فروش به شرکت گردیده است که براساس قاعده اقدام خود سازمان حمایت به علت عدم پاسخگویی به تقاضا و درخواستهای شرکت خود مسئول و پاسخگو به موضوع است که چرا تاکنون نفیا و اثباتا در رد یا قبول این امر پاسخی به درخواست این شرکت نداده است.

سازمان حمایت در کمال شگفتی به جای پاسخگویی و انجام تکالیف قانونی خود به طور اتفاقی با صدور بیانیه ای جانبدارانه در مسیر تقویت منافع شرکتهای خاص قدم برداشته که موجبات تخریب شرکتهای فعال در بازار خودرو شده است. این بیانیه به قطع یقین به ایجاد انحصار و رانت در بازار خودرو می انجامد که این امر بر خلاف توصیه ها و فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی است که بارها در خصوص عدم انحصار و جلوگیری از رانتهای موجود تاکید داشتند.

در نهایت با ابراز تاسف از این رویه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بیانیه ای برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری در ایجاد انحصار و رانت برای شرکتهای خاص پیشگام گردیده است که حداقل انتظار افکار عمومی از مسئولین و دستگاه های بازرسی و نظارتی، پیگیری و تحقیق و تفحص از قصد و نیت سازمان حمایت از تامین منافع شرکتهای خاص است".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پرواز‌های باطل شده بدلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های کشور، اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می‌دهد هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، تخصیص نیافتن جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود پرواز‌ها به مسافران جدید به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه طبق بررسی‌های سازمان هواپیمایی، از ابتدای بازگشایی فرودگاه‌های کشور و رفع محدودیت‌های وضع شده، برخی از شرکت‌های هواپیمایی، چارتر کنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایت‌های فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی از شرایط غیرمترقبه و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت و مغایر با بخشنامه صادره این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کرده‌اند. همچنین با اخذ جرایم و دریافت ما به التفاوت کلاس پروازی و ... از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده اند.

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش