Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:26:51 GMT

صرافی‌ها شلوغ اما کم‌معامله!

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۹۵۴۱

درپی ثبت رکورد جدید برای قیمت دلار و سکه، رفت و آمد در اطرف صرافی‌های میدان فردوسی و چهار راه استانبول تهران بیشتر شده است، البته خرید و فروش‌ها تغییر نکرده و صرافی خلوت به نظر می‌رسند و بیشتر، توجه مردم به تابلو اعلان قیمت‌هاست. تابلوهایی که قیمت سکه تمام را یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان و نرخ دلار را ۴۰۴۰ تومان نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به دنبال افزایش قیمت‌ها در بازار دلار و سکه طی حدود ۱۰ روز اخیر در بازار امروز - سه‌شنبه - رفت و آمد در خیابان فردوسی و صرافی‌ها بیشتر شده و مردم توجه زیادی به تابلو اعلان قیمت صرافی‌ها می‌کنند.

پرس و جو از صرافی‌ها حاکی از آن است که وضعیت خرید و فروش ارز در روزهای گذشته تغییر محسوسی نکرده و کفه ترازو فعلا به هیچ سو سنگینی نمی‌کند. دلیل این مسئله به گفته صرافی‌ها و دلالان ارز این است که وضعیت بازار در روزهای آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است به سمت کاهش یا افزایش دوباره حرکت کند؛ لذا مردم چندان حاضر به ریسک در شرایط فعلی نیستند.

وضعیت بازار در ادامه روند گرانی حدود ۱۰ روز اخیر در روز گذشته و همچنین امروز شتاب بیشتری گرفته است؛ به گونه‌ای که برای نخستین بار در سال جاری دلار از مرز ۴۰۰۰ تومان و سکه تمام از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عبور کرد که رکوردهای جدیدی محسوب می‌شوند.

آخرین نرخ خرید و فروش دلار

بررسی‌های میدانی از بازار آزاد امروز نشان می‌دهد که دلار آمریکا بار دیگر به مسیر صعودی خود ادامه داده و به طور متوسط ۴۰۰۵ تومان خریداری و ۴۰۴۰ تومان فروخته می‌شود.

در میان سایر ارزها یورو ۴۸۷۰ تومان خریده و ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین پوند انگلستان ۵۲۷۰ تومان خریداری و ۵۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین درهم امارات ۱۰۹۰ تومان خریده و ۱۱۳۰ تومان فروخته می‌شود. لیر ترکیه نیز ۱۱۱۵ تومان خریداری و ۱۱۴۵ تومان به فروش می‌رسد. همچنین دلار کانادا ۳۲۹۰ تومان خریده و ۳۳۹۰ تومان فروخته می‌شود.

ادامه افزایش نرخ سکه

انواع سکه که در روزهای گذشته تحت تاثیر افزایش نرخ دلار روند صعودی پیدا کرده در بازار آزاد امروز هم با همین روند ادامه داده است. سکه تمام طرح جدید به طور متوسط یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان خریده و یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد که بار دیگر با این نرخ رکورد جدیدی برای سکه تمام در سال جاری به ثبت رسانده است.

همچنین نیم سکه ۶۴۵ هزار تومان خریده و ۶۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در میان سایر سکه‌ها ربع سکه ۳۷۶ هزار تومان خریده و ۳۸۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

بازار طلا هم صعودی است

بازار طلا هم با شیب کندی به روند روز گذشته خود به حرکت صعودی ادامه داده است. هر اونس طلا با افزایش حدود پنج دلاری ۱۲۸۸ دلار در بازار آزاد عرضه می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از مرز ۱۲۵ هزار تومان عبور کرده و هر مثقال طلا به ۵۴۴ هزار تومان نزدیک شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت

هجدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله ۲۵۲ قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز سه شنبه 28 فروردین ماه 1403 تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معامله 252 قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار 995 بود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/28

 

طی جلسه معاملاتی امروز و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 459 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 866 میلیون تومان به ثبت رسید.

به گزارش تسنیم، در مجموع 18 حراج برگزار شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا کنون 2461 کیلو شمش طلای یک کیلویی به فروش رسیده است.

طی جلسه معاملاتی قبل و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 290 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. ولی در نهایت هفدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله 124  قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 748 میلیون تومان به ثبت رسید.

در شانزدهمین حراج نیز  که روز  یکشنبه 19 فروردین ماه 1403  برگزار شد در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 272 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد.  اما در نهایت 246  قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار 995  فزوخته شد.میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 768 میلیون تومان  به ثبت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • دلار ۴۰ هزار و ۹۰۰ در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد؟
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات