Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: متاسفانه میزان تلفاتی که در تصادفات موتورسیکلت‌ها هر ساله در استان به ثبت می‌رسد دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سرهنگ محمدباقر سلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هفته نیروی انتظامی سال 94 تا همین هفته در سال 95 در مقایسه با یک سال اخیر، کاهش 20 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در جاد‌ه‌های درون شهری استان شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مدت 12 ماه بین دو هفته ناجا سال گذشته تاکنون بیش از 700 هزار برگ جریمه در استان برای رانندگان خاطی صادر شده است، ادامه داد: در مدت زمان مذکور از نظر تعداد مجروحین نیز کاهش سه درصدی و از نظر تصادفات صرفا تصادفی شاهد کاهش 42 درصدی بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور هرمزگان با بیان اینکه در مجموع از نظر وقوع تصادفات درون شهری کاهش 10 درصدی داشته‌ایم، اضافه کرد: هفت هزار و 121 خودرو و 12 هزار و 877 موتورسیکلت از هفته نیروی انتظامی سال 95 تاکنون در استان توقیف شده که از نظر مقایسه‌ای دو درصد نسبت به مدت مشابه خود رشد داشته است.

به گفته سرهنگ سلیمی در یک سال اخیر 22 هزار کودک در مهدکودک‌ها طی 367 جلسه آموزشی و 10 هزار راننده ناوگان عمومی طی 400 جلسه، آموزش‌های لازم ترافیکی را دیده‌اند.

وی یادآور شد: سهم هرمزگان در تلفات موتورسیلکت که برابر با 46 درصد از مصدومان از مجموع کل تصادفات در استان است، دو برابر میانگین کشوری است و از همین روست که نقش کلاه ایمنی در تصادفات موتورسیکلت بسیار تعیین کننده است.

سرهنگ سلیمی افزود: تمامی افراد کشته شده در تصادفات موتورسیکلت را مردان تشکیل می دهند و این در حالیست که متاسفانه اغلب مربوط به رده سنی 14 تا 29 سال هستند.

وی با بیان اینکه در بین دو هفته ناجا سال گذشته تاکنون 500 دستگاه خودرو در استان پلاک موقت (افزایش 107 درصدی نسبت به مدت مشابه) دریافت کرده‌اند، افزود: 118 هزار و 561 مورد خدمت مرتبط با شماره‌گذاری در استان توسط راهور صورت گرفته که بیش از دو برابر نسبت به مدت زمان مشابه افزایش نشان ‌می‌دهد که این امر ریشه در انتقال مراکز خدمات‌دهی به مناطق محروم و دوردست دارد.

این مقام ارشد انتظامی در هرمزگان گفت: در شش ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه، کاهش 37 درصدی تلفات را داریم که این رقم به 32 نفر کشته شده در تصادفات رسیده است.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست سال‌جاری، شاهد کاهش تخلفات مرتبط با استفاده از تلفن همراه، توقف در محل‌های پارک ممنوع و تجاوز به گذرگاه عابرپیاده و کمربند ایمنی هستیم.

سلیمی گفت: متاسفانه هرمزگان در بعد استفاده از فناوری‌های نوین در مبحث کنترل ترافیک از استان‌های ضعیف به شمار می‌رود.

وی در همین راستا یادآور شد: به عنوان نمونه سال‌هاست که در کشورها و یا شهرهای ایران از سامانه‌های هوشمند چراغ راهنما استفاده می‌شود و این در حالیسیت که در استان این گونه امور، به صورت دستی و با قرار دادن مامور مستقیم انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: از نهادهای مربوطه انتظار داریم که با تمرکز و همت بیشتری نسبت به تامین این گونه تجهیزات عمل کنند چرا که امروز استان‌هایی همانند فارس، بوشهر، یزد و قم پیشرفت‌های قابل توجهی در این امور طی سال‌های اخیر داشته‌اند که می‌توان از آنها الگو گرفت.

رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: در حوزه شهری هرمزگان 32 نقطه حادثه‌خیز داریم که باید نسبت به اصلاح این نقاط نیز اقدام شود، نقاطی همانند خیابان‌های منتهی و مجاور بندر شهید حقانی، دوربرگردان خواجه عطا در بندرعباس و میدان تولای قشم جزو مناطق با ظرفیت حادثه خیزی هستند که همواره مورد توجه پلیس راهور قرار دارند.

وی با بیان اینکه بندرعباس در نوع خود یک کلانشهر در امور ترافیکی محسوب می‌شود، افزود: در برخی از مواقع با توجه به حجم مسافر و جمعیت شناور، جمعیت شهر بندرعباس به بالای یک میلیون نفر می‌رسد از همین روست نیازمند حذف چند مورد گره ترافیکی هستیم.

سرهنگ سلیمی گفت: ورودی شهر بندرعباس از سمت حاجی‌آباد، با توجه به وجود میدان تره‌بار و توقف‌های نابجای یکی از این گره‌هاست که سبب کندی ترافیک و نازیبایی ورودی شهر شده و به نوعی گلوی شهر را سد کرده است، انتظار می‌رود که میدان تره‌بار فعلی که اکنون 10 غرفه هم ندارد، به مکانی دیگر منتقل شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که می‌توان صورت داد این است که شهرداری میادین محلی تره‌بار را افزایش دهد تا از این طریق هم از سفرهای غیرضرور به مرکز شهر کاسته و هم بتوان دست‌فروشان و خودروهای دوره‌گرد میوه‌فروش را اسکان داد.

رئیس پلیس راهور افزود: ایجاد بازار شب در نوار ساحلی با هیج منطق و استدلال و برآوردی قابل توجیه نیست چرا که جمعیت شهر در سمت شمال بلوار ساحلی مستقر است و شهرداری این بازار را در بخش جنوبی بلوار ساحلی قرار داده بنوعی که با دست خود یک گره بی‌دلیل در یکی از شلوغ‌ترین و خطرناک‌ترین مناطق شهر ایجاد کرده است.

وی افزود: بارها به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم که این گونه بازارها را به طور مقطعی به محله‌های مختلف شهر در گوشه و کنار هدایت کند.

سلیمی با بیان اینکه انتقادات از ورود کامیون‌ها به کوچه‌ها و معابر شهری در مرکز استان بسیار بالاست، گفت: می‌توان با طراحی چندین نقطه در مجاور ورودی‌های شهر محلی برای پارکینگ کامیون‌ها و خودروهای سنگین در نظر گرفت.

وی در بخش دیگری با انتقاد تلویحی از وضعیت انتخاب پیمانکاران مرتبط با آسفالت خیابان‌ها و کنده‌کاری‌های سطح خیابان افزود: همه شاهد هستیم که بعضا حتی برای اجرای پروژه‌های مربوط به خیابان اصلی نیز مردم ماها دچار سختی می‌شوند چرا که پیمانکاران به خوبی کار خود را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

R7720/P1336/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش ۲۷۹۱ واحدی مواجه شده است، ریزش بورس بعد از تهدیدات دوباره رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده است.

۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز قرار دارند که از این تعداد ۳۵۴ نماد صف فروش و ۱۱۴ نماد نوسان منفی دارند، ۴۴ نماد نیز در وضعیت صف خرید ۴۸ نماد نیز در وضعیت سبز رنگ قرار دارند. بدین ترتیب ۸۳ درصد بازار سرمایه در وضعیت منفی قرار دارد.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۸۷۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۲۵۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۱۱۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۱۶ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۹۹ میلیارد تومان است که کاهش ۳۰۷ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۸۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱,۰۲۷ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۹۳ میلیارد تومان (۰.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۹۰ میلیارد تومان (۰.۳ برابر میانگین هفتگی) و خودرویی با ارزش معاملات ۸۴ میلیارد تومان (۰.۲ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات ۵۱ میلیارد تومان (۰.۴ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه ماشین آلات برقی با ارزش معاملات ۹ میلیارد تومان (۰.۴ برابر میانگین هفتگی) و گروه اطلاعات و ارتباطات با ارزش معاملات ۹ میلیارد تومان (۰.۴ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر 6079490 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز