Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@07:45:21 GMT

آیا برجام تأثیری بر سرمایه‌گذاری خارجی داشت؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۰۸۱۷

آیا برجام تأثیری بر سرمایه‌گذاری خارجی داشت؟

حمدرضا مرتضوی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه پس از برجام، شاهد ورود و خروج هیأت‌های خارجی به کشور بودیم، افزود: با این وجود کار بزرگی انجام نشد. به گزارش جهان نيوز، محمدرضا مرتضوی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی اظهارداشت: معادن کشور نیازمند بهبود تکنولوژی در حوزه برداشت مواد معدنی هستند و تأسیسات قدیمی در این بخش باید به روز رسانی شود که زمینه‌ای برای ورود سرمایه‌های خارجی به کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از برجام، شاهد ورود و خروج هیأت‌های خارجی به کشور بودیم، افزود: با این وجود کار بزرگی انجام نشد.مرتضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در جایی صورت می‌گیرد که از رتبه ریسک پایینی برخوردار باشد، اظهار داشت: در چنین محلی، قوانین با ثبات هستند و هزینه‌های تولید نیز منطقی است.
به گفته وی، ایران از نظر ذخایر معدنی، بازار و موقعیت جغرافیای سیاسی در شرایط مناسبی قرار دارد و در چنین وضعیتی باید حکومت، محیطی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت ایجاد کند.وی تأکید کرد: مشکل بخش صنعت و معدن با سرمایه‌گذاری کوتاه مدت حل نمی‌شود و نیازمند همکاری‌های بلند مدت با کشورهای دیگر هستیم.
* موسسه‌ای برای تضمین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود ندارد
سریم زیدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی اروپا نیز در این همایش با اشاره به علاقه‌مندی فعالان معدنی اروپا به حضور در ایران، بر لزوم ایجاد شفافیت در کشورمان در زمینه مسائل سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: در ایران مؤسسه‌ای برای تضمین سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد.
وی از طولانی بودن مدت زمان صدور ویزای کار برای حضور در ایران انتقاد کرد و گفت: صدور ویزای کار برای سرمایه‌گذاران 6 ماه زمان می‌برد که امیدواریم این مشکل برطرف شود.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی