Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: مقاومتی برای توقف فعالیت خط ۷ متر وجود ندارد اما در حال حاضر هیئت کارشناسی در حال بررسی وضعیت این خط است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نخستین نشست خبری خود در خصوص اینکه چرا شهرداری در برابر خواست اعضای شورا مبنی بر توقف خط ۷ مترو مقاومت می کند، گفت: مقاومتی از سوی شهرداری وجود ندارد برخی از اعضای شورا معتقدند ایمنی این خط رعایت نشده و حتی قبل از ورود تیم جدید مدیریت شهری، این موضوع را به وزارت کشور نیز اعلام کرده بودند اما این کار نیاز به کار کارشناسی دارد و هیئت کارشناسی ظرف دو هفته آینده گزارشی دقیق در خصوص خط ۷ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از تکمیل گزارش کار کارشناسی بازدیدی از این خط خواهیم داشت و در خصوص آن تصمیم گیری می کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اگر خط ناایمن باشد ممکن است ایستگاههای ناایمن تعطیل شود و یا تمهیداتی برای استفاده از ایستگاهها اندیشیده شود. مقاومتی وجود ندارد اما عجله ای هم نداریم اما نباید کار گذشتگان را خیلی سریع تخته کنیم و بگوییم نادرست بوده بلکه باید با کار کارشناسی و مشاوره بدنبال ایمن سازی خط باشیم.

وی تاکید کرد: جان مردم و ایمنی مسافران اولویت های ما است و حتما در بهره برداری خطوط، آن را رعایت می کنیم.

تلاش ما افزایش تعداد مسافران مترو است/ نگاه سخت افزاری نداریم

معاون شهردار تهران در خصوص استفاده مردم در هفته اول مهرماه از مترو گفت: امسال ۸ درصد افزایش جابجایی ها از طریق مترو را داشتیم اما به دلیل کمبود ناوگان و سرفاصله های بالا امکان جابجایی بیشتر نداشتیم.

وی افزود: یکی از اولویت های ما راه اندازی پایانه تعمیراتی خط ۳ مترو و خط ۳ مترو هنوز بهره برداری اش کامل نشده است.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اینکه دائما ایستگاهها و تونل های مترو را افزایش دهیم واگن های سایر خطوط را به خطوط تازه احداث شده ببریم قابل قبول نیست. نگاه ما ایجاد خطوط جدید بدون واگن نیست بلکه تلاش می کنیم تعداد جابجایی های مسافران افزایش پیدا کند. اینکه ایستگاهی مترویی بدون پله برقی به بهره برداری می رسد عملا کارایی برای مردم نداشته است. ما نباید بدنبال عدد و رقم های سخت افزاری باشیم باید توسعه مترو را بر اساس افزایش مسافر بسنجیم.

وی در خصوص خط ۶ مترو نیز افزود: تجهیزات این خط زیر ۱۰ درصد است و باید برای راه اندازی تمامی امکانات از جمله واگن فراهم شود و در مترو باید بدنبال افزایش رضایتمندی مسافران بر اساس افزایش کیفیت خدمات باشیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص طرح پویش از خودمان شروع کنیم در شهرداری ادامه داد: تاکید من نیز حل مشکل ترافیکی بر اساس فرهنگ سازی است نه فرهنگ سازی شعاری زیرا کارهای شعاری روبنایی است و ما در حوزه فرهنگ ترافیک نیاز به فعالیت های عمیق و ماندگار داریم. بنابراین از هرگونه فعالیت نمایشی و ظاهری تبری می جویم ودنبال کارهای ظاهری که عمقی ندارند نیستم.

سیدآقایی تاکید کرد: مسئله فرهنگ ترافیک مسئله بسیار مهمی است.

عذرخواهی دردی از ترافیک تهران دوا نمی کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به وضعیت ترافیکی این روزهای تهران گفت: وضعیت ترافیک تهران به گونه ای است که باید هر روز از مردم عذرخواهی کرد اما این عذرخواهی ها دردی را دعوا نمی کند بلکه با کار تیمی و روحیه مسئولیت پذیری و رصد دائمی ترافیک، وضعیت ترافیک را بهبود بخشیم.

پورسیدآقایی اضافه کرد: در خصوص حل مشکل ترافیک وعده نمی دهم اما مشکل ترافیک تهران قابل حل است زیرا شهرهای بزرگ دیگری که وضعیت بدتری از ترافیک داشتند مشکلات ترافیکی خود را حل کردند و ما هم می توانیم با جهت گیری های درست مشکل ترافیک را برطرف کنیم. قول نمی دهم ۴ سال دیگر مشکل ترافیک تهران حل شود اما از وضعیت امروز بهتر خواهد بود و باید جهت گیری های درست برای حل این مشکل را انجام داد.

تلاش برای دائمی کردن شناور شدن ساعات اداری

وی با اشاره به اینکه در حال جمع آوری اطلاعات دقیق و آماری در خصوص تاثیر شناور شدن ساعات اداری و کاهش ترافیک هستیم، گفت: طی نامه ای از شهردار خواسته ایم این اتفاق ابتدا در شهرداری بیفتد همچنین کمیته ای در شهرداری متشکل از معاونان و شهرداران مناطق ایجاد شده که نتایج این طرح را احصا و پیشنهاد عمومی شدن آن را بر اساس این داده های عملی بدهیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران همچنین در وضعیت ترافیکی شهر تهران در دو هفته اول نیز گفت: به دلیل تمهیدات اندیشیده شده، وضعیت ترافیکی روز اول مهر و دو هفته نخست مهرماه نسبت به سال گذشته بهبود داشت و در این دو هفته در صبح ۲۱ درصد شاهد کاهش طول کیلومتری ترافیک بودیم که این میزان در روز اول مهر دو درصد کاهش بیشتر داشت.

وی همچنین از تکمیل تدریجی سرویس مدارس که در ابتدای سال به طور آزمایشی در برخی از مناطق ایجاد شده بود خبر داد و گفت: روزانه به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموزان توسط این سرویس ها جابجا می شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.


در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846911 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم شهرداری تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟