Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان روز سه شنبه در جمع مدیران و مسئولان مناطق آزاد کشور که با حضور «مرتضی بانک» مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد، تاکید کرد: برای افزایش سرمایه گذاری، توسعه گردشگری، رفع محرومیت ها، استفاده از فضای بعد از برجام، رونق کسب و کار و تولید و صنعت در مناطق آزاد باید برنامه های جداگانه همراه با در نظر گرفتن اولویت ها را در این مناطق تدوین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرباسیان با تاکید بر اینکه حذف بروکراسی های زائد موجب رشد اقتصادی مناطق آزاد می شود، افزود: بدون وجود سرمایه و سرمایه گذاری خارجی در کشور نمی توان موفق عمل کرد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: وجود بانک، بیمه و بورس های خارجی در مناطق آزاد به یک الزام تبدیل شده است و برای ایجاد آنها در مناطق آزاد باید تلاش کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه مناطق آزاد می توانند از ظرفیت های مجوز صدور اوراق قرضه ارزی بهره مند شوند ، افزود: اگر همه توانمندی های مناطق آزاد را جمع کنیم این مناطق به شکل جامع می توانند به یک قدرت اقتصادی در کشور تبدیل شوند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: راه‌اندازی صندوقهای مشترک سرمایه گذاری و بیمه ای در مناطق آزاد می تواند راهگشای فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد باشند.

** کشور می‌تواند از ظرفیت مناطق آزاد بیشتر استفاده کند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه اهداف مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی مشخص شده است، افزود: مناطق آزاد در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی گام برمی دارند و کشور می تواند از ظرفیت این مناطق بیشتر استفاده کند.

«مرتضی بانک» در ادامه نشست مسئولان مناطق آزاد کشور با وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: قانون مناطق آزاد جامع و کامل است و قانونگذار اهداف اصلی خود را برای ایجاد این مناطق روشن کرده است.

بانک با بیان اینکه در چهار سال گذشته درحوزه صنعت و تولیدات داخلی اقدامات خوبی در این مناطق صورت گرفته است، افزود: در حوزه فناوری های نو، صادرات، تولیدات صنعتی و شرکتهای دانش بنیان که جزو سیاست های ابلاغی و اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، اقدامات مطلوبی در مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: البته برخی قوانین، وظایف و تکالیف مناطق آزاد هنوز به صورت کامل اجرا نمی شود که این موضوع نیازمند اجماع ملی، همکاری و همفکری همه دستگاه های اجرایی است.

مشاور رئیس جمهوری یادآور شد: شورایعالی مناطق آزاد که از وزیران و رئیسان دستگاه های اجرایی تشکیل شده است، پشتوانه مهمی برای پیشبرد برنامه ها و اهداف مناطق آزاد کشور محسوب می شود.

در این نشست، «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان روند پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،نشست مدیران و مسئولان مناطق آزاد کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود