Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@04:27:18 GMT

امکان استیضاح ترامپ وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۳۳۳۵

طبق تحلیل بنیاد بروکینگز، دونالد ترامپ با برکناری «جیمز کومی» از ریاست اف‌بی‌آی، احتمالا مانع از اجرای عدالت شد و بر همین اساس احتمال استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.
به گزارش صدای ایران، در حالی که جنجال‌ها درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و «تبانی» احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو ادامه دارد، یک اندیشکده مطرح آمریکایی تحلیلی درباره برکناری مدیر اف‌بی‌آی و احتمال استیضاح رئیس‌جمهور کنونی آمریکا منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اندیشکده بروکینگز نوشته است که ترامپ وقتی «جیمز کومی» را از ریاست اف‌بی‌آی برکنار کرد، «احتمالا مانع از اجرای عدالت شد».
ممانعت از اجرای عدالت، یکی از اقداماتی است که کنگره می‌تواند با استناد به آن روند استیضاح یک رئیس‌جمهور را آغاز کند.
در بخش نتیجه‌گیری این تحلیل آمده است که اگر «رابرت مولر» مامور ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و موضوع تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو هم به همین نتیجه برسد، امکان مطرح کردن بندهای مشروعی درباره استیضاح وجود دارد.
در این تحلیل و گزارش 108 صفحه‌ای بروکینگز که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، آمده که اگرچه ترامپ اختیار قانونی برای برکنار کردن کومی از اف‌بی‌آی را داشته اما نمی‌توانسته چنین کاری را با هدف و نیت ایجاد اخلال و سنگ‌اندازی کردن در مسیر تحقیقات اف‌بی‌آی درباره «دخالت روسیه» انجام دهد.
بروکینگز می‌نویسد: «تلاش‌ها برای متوقف کردن یک تحقیق، در واقع همان ممانعت از اجرای عدالت است. درخواست وفاداری کردن از فردی که درگیر یک تحقیق است، درخواست کمک کردن از فرد برای پایان دادن به تحقیق و سپس در نهایت اخراج او، مسائلی هستند که به موضوع جلوگیری و ممانعت از اجرای عدالت مربوط می‌شوند».
کومی پس از اخراج، به رسانه‌ها گفت که ترامپ از او خواسته بود که ضمن ابراز وفاداری به رئیس‌جمهور، به او در مقابله با روند تحقیقات در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری، کمک کند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس