Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:31:36 GMT

اقدامات ناجا برای جبران خدمات و معیشت کارکنان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۴۴۶۴

اقدامات ناجا برای جبران خدمات و معیشت کارکنان

معاون هماهنگ کننده ناجا ضمن تشریح اقدامات در راستای جبران خدمات و معیشت کارکنان گفت: توجه و حساسیت فرمانده ناجا در بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ایوب سلیمانیدر دومین روز از بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک اعیاد ماه رجب به ویژه بعثت نبی اکرم (ص) اظهار کرد: سال ۹۵ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و این موفقیت را به فرمانده محترم ناجا، مدیران و همه کارکنان ناجا تبریک می گویم که تلاش های نیروی انتظامی به تأیید و رضایت فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری رسید و این مهم بالاترین افتخار برای نیروی انتظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش های شبانه روزی همه کارکنان ناجا قابل تقدیر است ، افزود: ذکر نام تمام کسانی که در موفقیت های ناجا نقش داشتند در مجال این همایش نیست اما باید عنوان کرد که موفقیت در ناجا حاصل تلاش همگانی است.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به حساسیت ، دلسوزی و تعهد فرمانده ناجا نسبت به کلیه کارکنان بیان کرد: هدایت های دائمی و راهبردی فرمانده ناجا در پیشبرد اهداف نقش کلیدی و محوری دارد و در این جا شهادت می دهم که در مدتی که افتخار خدمتگزاری را داشتم فرمانده ناجا هیچ موضوعی را به اندازه معیشت و خدمت به کارکنان خدوم ناجا از بنده پیگیری نکرد. توجه و حساسیت فرمانده محترم ناجا در بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قابل تقدیر و مثال زدنی است.

سردار سلیمانی ادامه داد: مدیریت و عبور از بحران ، رفع عقب افتادگی های گذشته و برداشته شدن گام های بلند برای توسعه و پیشرفت سه گام اساسی در برنامه های سال گذشته بود و امروز مفتخرم که به جمع حاضر بگویم به طور قطع از مرحله ای که " بحران" بود ، عبور کردیم و اعداد و شاخص ها موید این مهم است و حلقه های باقی مانده در این محور در سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقداماتی در دستور کار است که زمینه ساز خدمت بیشتر به کارکنان و شهروندان خواهد بود ،ادامه داد: در حوزه انضباط بخشی اقتصادی در ناجا اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به کارکرد و وضعیت بنیاد تعاون ناجا خاطر نشان کرد: امروز به همت آحاد تلاش گران به ویژه سردار نوری نژاد به نقطه قابل قبولی رسیدیم که امید است بنیاد تعاون ناجا با خلق منابع پایدار به چرخه ارائه خدمت به کارکنان ناجا بازگردد.

سردار سلیمانی در ادامه با تشریح اقداماتی در راستای جبران خدمات و معیشت کارکنان گفت: طرح ترمیم حقوق در راستای توجه به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دنبال شد، کل کارکنان مخاطب طرح افزایش حقوق هستند و جهت گیری در این رویکرد از قاعده به رأس سازمان هدایت می شود .

وی اضافه کرد: طی ۴ مرحله موفق شدیم میانگین حقوق را افزایش دهیم. انشاالله در تداوم اجرای طرح ترمیم حقوق طی ۶ ماه اول سال جاری به سطوح بالاتر برسیم ، این در حالی است که حقوق سربازان وظیفه در سال گذشته نیز دو مرتبه متناسب با منابع افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به افزایش حق مأموریت روزانه و اضافه کار در سال گذشته ادامه داد: در اسفند ۹۵ نسبت به اصلاح و هماهنگ سازی رشد حقوق با ارتقاء شغلی کارکنان اقدام شد و همچنین در حوزه افزایش حقوق کارکنان در رده های شهرستان و استان نسبت به «متعادل سازی امتیازات با سطح یگان خدمت» اقداماتی صورت پذیرفت.

سردار سلیمانی با ارائه توضیحاتی در خصوص وام مسکن (کد ۶۲) ادامه داد: ستادکل نیروهای مسلح با تدوین آیین نامه جدید در تلاش برای خانه دار کردن کارکنان است و در نیروی انتظامی نیز در راستای ارائه وام کد ۶۲ اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، امروز تمام تلاش مان خدمات دهی مطلوب و در شأن کارکنان است چرا که معتقدیم تزریق انگیزه و امید به کارکنان در پیشبرد اهداف موثر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم

وضعیت معلمان باتجربه که به صورت خرید خدمت آموزشی، ۱۰ سال است در خراسان جنوبی مشغول فعالیت در موسسات طرف قرارداد با آموزش و پرورش هستند، نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طرح خرید خدمات آموزشی حدود یک دهه است که در کشور در حال اجرا شدن است.

دولت قبل در راستای جبران کمبود معلم در مناطق کم برخوردار و محروم اقدام به اجرای طرحی به نام خرید خدمات آموزشی کرد؛ در این طرح معلم مورد نیاز برای مدارس دوردست توسط شرکت‌ها و موسسات مورد تایید آموزش و پرورش از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های مختلف انتخابات و پس از گذراندن گزینش و مراحل مختلف مورد انتظار توسط ادارات کل آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به سرکلاس‌های درس فرستاده شدند.

این طرح حدود یک دهه است که در کشور اجرایی شده و برخی نیرو‌های جذب شده در این طرح حالا سابقه تدریس حدود یک دهه‌ای در کلاس‌های شلوغ بالای ۳۰ نفر را دارند.

معلمان با تجربه و دوره دیده‌ای که با کمترین حقوق و دستمزد و آن هم تنها ۷ ماه و نیم در یکسال تحصیلی، علاوه بر مشکلات معیشتی و عدم امنیت شغلی با پرداخت‌های نامنظم روبرو هستند که مشکلات فراوانی را برای زندگی این افراد ایجاد کرده است.

یکی از این معلمان خرید خدمات آموزشی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه حدود ۷ سال است که به عنوان معلم خرید خدمات آموزشی به کلاس درس می‌روم، گفت: هیچگاه حقوق اندک ما توسط موسسه به موقع واریز نشده است، به طوری که تاکنون فقط سه ماه و نیم حقوق دریافت کردیم و مایقی همچنان مانده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی حتی از قانون کارگری هم پایین‌تر است، افزود: سال‌ هاست که مسئولان و دولت‌های مختلف به ما قول و وعده جذب و تبدیل وضعیت را دادند، اما هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته و همه این وعده‌ها در حد حرف و شعار مانده است، چرا باید من معلم که با آینده سازان کشور سرکار دارم به جای دغدغه تعلیم و تربیت دغدغه کرایه منزل و معیشت داشته باشم.

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه بیشتر همکاران بنده متاهل و دارای فرزند هستند، افزود: شان و منزلت یک معلم نیست که صبح به مدرسه برود و عصر در تاکسی‌های اینترنتی و ... برای تامین معیشت کار کند، کی فرصت مطالعه و آمادگی برای کلاس درس می‌ماند؟

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات آموزشی این استان نیز در گفتگو با دانشجو با گلایه از عدم پرداخت به موقع حقوق ها، گفت: شرکت‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش مدارس خصوصی و یا موسسات آموزشی هستند که در تامین منابع مالی مدرسه خود مانده‌اند، این‌ها چطور می‌توانند حقوق ما را تا زمان واریز حقوق‌ها توسط وزارت که معمولا نزدیک اسفند ماه است پرداخت کنند؟

او با اشاره به اینکه چرا در آزمون‌های استخدامی به ازای سنوات خدمت معلمان خرید خدمات آموزشی هیچ امتیازی قائل نشدند، گفت: بنده که هر روز باید هم به کلاس درس بروم و هم برای تامین معیشت شغل دوم داشته باشم، بدون هیچ امتیازی باید با افرادی رقابت کنم که در خانه فرصت خواندن و مطالعه برای آزمون استخدامی دارند؟

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه واقعا از این وضعیت سخت و بغرنج خسته و کلافه شده است، اظهارداشت: همه این‌ها یک طرف مصاحبه‌های روزانه معاونین وزیر آموزش و پرورش که هر روز خبر از تعدیل نیرو‌های خرید خدمات می‌دهند ما را بیشتر آزار می‌دهد و انگیزه را از ما گرفته است.

 

به گزارش دانشجو، وضعیت معیشتی معلمان خرید خدمت آموزشی در مناطق محروم کشور، به واسطه عدم تامین اعتبار به موقع توسط این موسسات برای پرداخت حقوق، در شرایط نامطلوبی قرار دارد و نیاز به تصمیمات منطقی در خصوص تغییر وضعیت این دست از آموزگاران کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز