Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار کوچکی‌نژاد داشت: این گزارش در حدود 4000 صفحه تنظیم و ارائه شد و خلاصه‌ای از آن به زودی در صحن مجلس قرائت می‌شود. به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: 13 هزار و 250 میلیارد تومان تخلف بانک سرمایه نهایی شد و تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان در حدود 1500 میلیارد تومان است که مجموعاً حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جبار کوچکی‌نژاد ‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پایان یافتن قرائت گزارش تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در این کمیسیون اظهار داشت: این گزارش در حدود 4000 صفحه تنظیم و ارائه شد و خلاصه‌ای از آن به زودی در صحن مجلس قرائت می‌شود.
وی افزود: مسئولانی از بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و آموزش و پرورش در این جلسات حضور داشتند و تمام این گزارش‌ها و ظلمی که بر فرهنگیان وارد شده است را تأیید کردند.
کوچکی‌نژاد اضافه کرد: هرچند 9 ماه زمان برای تکمیل و ارائه این گزارش کوتاه بود اما احتمال تمدید زمان تفحص منتفی است زیرا مجلس تحقیق و تفحص از سازمان هدف‌سازی یارانه‌ها را در برنامه دارد اما اینجا دیگر نوبت دستگاه قضایی است که رسیدگی جدی به این تخلفات در صندوق ذخیره و بانک سرمایه را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: 13 هزار و 250 میلیارد تومان تخلف بانک سرمایه نهایی شد و تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های اقماری آن در حدود 1500 میلیارد تومان است که مجموعاً حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از هم جدا نیست، گفت: یک خط انحرافی تبلیغ می‌شود و بر جدا بودن این 2 از هم اصرار دارند در حالی که آنها باهم یک کاسه هستند و این مسئله را ما در گزارش‌ها به مسئولان ثابت کرده‌ایم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه به دنبال اصلاح ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون آموزش مجلس از آقای محمد علی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش برای پاسخگویی به ایرادات و تخلفات او، در حیاط خلوت کردن صندوق ذخیره فرهنگیان دعوت کردیم اما وی این دعوت را نپذیرفت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه حضور نیافتن در کمیسیون بعد از دعوت مجلس به منزله پذیرفتن تخلف تلقی می‌شود، خاطر نشان کرد: ما از ایشان دوباره دعوت خواهیم کرد و دیوان محاسبات باید علیه کسانی که ساختار صندوق ذخیره را این‌گونه کرده‌اند که مقدمه سوءاستفاده‌ها فراهم شود، اعلام جرم کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تصویب در مجلس شامل بانک‌ها نیز می‌شود؟ اظهار کرد: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: تصمیمات جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات در خصوص تعیین روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیل پایان هفته و ایجاد فاصله میان اقتصاد کشور با دنیا اظهار کرد: این حرف به نوعی درست است و به همین دلیل نیز پیشتر در کمیسیون اجتماعی روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل پیشنهاد شده بود. طبیعی است که با تعطیلی پنجشنبه با عدم سرویس‌دهی دستگاه‌های دولتی روی بخش‌ خصوصی اثرات منفی خواهد گذاشت اما ان شاءالله این تاثیرات با رضایتمندی که ایجاد می‌شود، جبران می‌شود.

دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227192 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟
  • بازدید از سیلوهای ذخیره گندم ایلام به‌صورت مستمر و دوره‌ای باشد
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • بهبود سامانه‌های ذخیره انرژی با گرافن نانوسلولی
  • مخالفت رسمی با واگذاری سهام پرسپولیس
  • ثبت چهار هزار گزارش در سامانه سجام آذربایجان شرقی
  • از صندوق ذخیره فرهنگیان انتظار جدی برای تحقق شعار سال داریم