Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی نحوه نظارت نمایندگان بر عملکرد دستگاه های اجرایی گفت: دستگاه ها موظف به ارائه گزارش 6 ماهه درخصوص اجرای برنامه ششم توسعه هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بادامچی در جلسه امروز- سه شنبه- از تشکیل کارگروهی در این کمیسیون برای بررسی موضوع بیمه آتش نشانان با در نظر گرفتن مشاغل سخت و زیان آور برای آنها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: کمیسیون طرح استفساریه تبصره 2 ماده 76 تامین اجتماعی، اصلاحیه مصوب 14 مهر 1380 در مورد وضعیت بیمه ای آتش نشان ها مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به ماده 84 برنامه توسعه ششم و این که آتش نشان ها جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند، از آنجایی که تعدادی از این آتش نشان ها تحت پوشش صندوق های بیمه ای دیگر از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی و شهرداری قرار دارند، این طرح به صورت استفساریه آمده بود که آیا این ها جزء مشاغل سخت و زیان آور هستند یا خیر که این موضوع بررسی شد.
وی افزود: در نهایت با توجه به اینکه این موضوع با ماده 84 قانون برنامه ششم مطابقت داشت، کارگروهی در کمیسیون اجتماعی تشکیل شد تا وضعیت بیمه این افراد بررسی و همسان سازی شود تا به آتش نشانان کشور کمک شود و بتوانیم بر اساس قانون برنامه ششم افراد تحت پوشش این صندوق ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.
بادامچی موضوع دیگر بررسی شده در جلسه کمیسیون را طرح دو فوریتی استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی عنوان کرد و گفت: مجلس در سال 90 قانونی تصویب کرده و اجازه داده بود که تا سال 93، 10 هزار تن از این مهندسین ناظر جایگزین افراد بازنشسته شوند که تا سال 93، 8700 تن جذب شدند و مابقی آن ها سال 94 جذب شدند که به همین دلیل، دیوان محاسبات به این مساله ایراد گرفته بود از این رو اجازه دادیم که مشکل افرادی که در سال های 93 و 94 جذب شدند، حل شود.
وی همچنین چگونگی نحوه نظارت نمایندگان بر عملکرد دستگاه های اجرایی را یکی دیگر از مباحث مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال مشخص می شود که چگونه بر اجرای برنامه ششم که از امسال شروع می شود در بخش های مختلف نظارت صورت گیرد، بر این اساس، دستگاه ها موظف هستند ماهانه گزارش دهند و ما نیز موظف هستیم این گزارشات را بررسی کنیم تا اگر نقایصی وجود دارد، اصلاح شود.
به گزارش خانه ملت، گفتنی است طبق ماد 84 برنامه ششم توسعه کل کشور، دولت موظف است مشاغل آتش‌نشانی و پرتوکاری اشعه را جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب کند.
سیام*1751*3061*1449*3404*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: حدود شش ماه است که ما گزارش نهایی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را تهیه و جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه دادیم، اما هنوز بررسی این گزارش در دستور کار این کمیسیون قرار نگرفته است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس خطاب به رئیس مجلس، تاکید کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان مجلس یازدهم باقی نمانده است، به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تذکر دهید تا این گزارش را در دستورکار قرار داده تا زودتر گزارش این تحقیق و تفحص در صحن مجلس قرائت و تعیین تکلیف شود.

کد خبر 6078467 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور