Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دو نوجوان محکوم به قصاص در استان کرمان امروز با گذشت اولياي دم در دفتر استاندار کرمان آزاد شدند. به گزارش خبرگزاري تسنيماز کرمان، مراسم آزادي دو نوجوان محکوم به قصاص امروز با حضور عليرضا رزم‌حسيني استاندار کرمان، رمضان اميري مدير‌کل زندان‌هاي استان کرمان، فاطمه‌السادات حسيني مدير‌کل امور بانوان استانداري کرمان و خانواده‌هاي مقتولين در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم مدير‌کل امور بانوان استانداري کرمان با اشاره به اينکه بحث پيگيري آزادي زنداني محکوم به قصاص از حدود يک ماه گذشته توسط استاندار کرمان آغاز شد گفت: در يک ديدار مردمي مادر نوجواني که از 15 سالگي به‌دليل قتل در زندان به سر مي‌برد، موضوع را با استاندار کرمان مطرح کرد.
وي با بيان اينکه مادر اين نوجوان باعث آزادي يکي ديگر از زندانيان نوجوان نيز شد افزود: استاندار کرمان موضوع مشابه اين زنداني با ساير زندانيان را در دستور کار قرار داد و پيگيري‌هاي لازم براي آزادي آنها انجام شد.
فاطمه‌السادات حسيني با اشاره به اينکه در آموزه‌هاي ديني ما بحث گذشت بسيار سفارش شده است خاطر‌نشان کرد: کار بسيار با ارزش و معنوي انجام شد و در ابتداي ماه محرم، مقدمات آزادي دو نوجوان که در کانون اصلاح و تربيت زنداني بودند، فراهم شد.
مدير‌کل امور بانوان استانداري کرمان با بيان اينکه رضايت خانواده‌هاي مقتولين گرفته شده است افزود: کساني که عفو و بخشش مي‌کنند بدون شک در تاريخ بزرگ خواهند بود و اين گذشت تا هميشه باقي مي‌ماند.
در اين مراسم مدير‌کل زندان‌هاي استان کرمان نيز با اشاره به اينکه يکي از اهداف ما در زندان اصلاح و تربيت مددجويان است اظهار‌داشت: هر انساني امکان دارد اشتباهي را مرتکب شود و بايد براي اصلاح آن تلاش کرد.
رمضان اميري با بيان اينکه در زندان مرکزي استان 24 نفر وجود دارند که حکم قصاص آنها آمده است گفت: 7 نفر نيز در کانون اصلاح و تربيت هستند که حکم قصاص آنها صادر شده است.
وي با اشاره به اينکه دو نوجواني که امروز با پيگيري‌هاي استاندار و جلب رضايت اولياي دم آزاد شدند 6 تا 7 سال در زندان بوده‌اند افزود: در اين مدت اين افراد با اصلاح خود و آموزش‌هاي لازم از جمله حفظ قرآن کريم سعي بر اصلاح خود داشته‌اند.
مدير‌کل زندان‌هاي استان کرمان با بيان اينکه بزرگان دين اسلام بر گذشت، توصيه‌هاي زيادي داشته‌اند تصريح کرد: لذتي که در عفو و گذشت است در انتقام نيست و اولياي دم اين زندانيان امروز کار بسيار بزرگي را انجام دادند.
وي با اشاره به اينکه 296 نفر نيز در زندان‌هاي استان کرمان بدهکار مالي هستند گفت: امروز با ضور تعدادي از خيرين استان، برنامه آزادي تعدادي از آنها فراهم شد.
به گزارش تسنيم با پيگيري استاندار کرمان، مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري، مشاور ورزشي استاندار کرمان، مديرکل زندان‌هاي استان و جمعي ازمسئولان استاني، سرنوشت دو نوجوان محکوم به قصاص نفس به آزادي ختم شد.

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات سه محکوم مالی با کمک خیر ناشناس در شادگان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید نادر شبیبی گفت: در آخرین روز‌های سال گذشته، یک خیر ناشناس با پرداخت مبلغ بدهی سه نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد، موجب آزادی آنان شد.

وی با بیان اینکه مبلغ این بدهی حدود ۸۶ میلیون تومان بوده است، افزود: خیرین و مصلحین نقش مهمی ایجاد صلح و سازش در اختلافات، اخذ گذشت از شکات و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی دارند و این مشارکت مردمی ارزش زیادی در جامعه اسلامی دارد.

دادگستری خوزستان تلاش دارد تا در قالب پویش‌های مختلف و یا با استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف از ورود افراد بیشتر به زندان‌های استان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد!
  •   آزادی سه محکوم جرائم مالی توسط نیکوکار ناشناس در شادگان
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • نجات سه محکوم مالی با کمک خیر ناشناس در شادگان
  • حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند
  • عکس| اولین عکس دنی آلوز پس از آزادی از زندان