Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

ختم زيارت عاشورا براي گرفتن حاجات
آيت الله حق شناس ميفرمودند: شما چهل روز زيارت عاشورا بخوانيد اگر از خدا حاجتتان را نگرفتيد،بياييد من براي شما حاجتتان را از خدا ميگيرم و من ضامن شما هستم.
ايشان مي‎فرمودند:
شما چهل روز زيارت عاشورا بخوانيد و در آن چهل روز مراقبت شديد نفس را عهده‎دار باشيد؛ هر حاجتي که از خدا بخواهيد به شما داده مي‎شود و اگر از خدا حاجتتان را نگرفتيد، بياييد که من براي شما حاجتتان را از خدا مي‎گيرم و من ضامن آن هستم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مختصر نه در اين حد و اندازه هستم که کلام استاد را شرح دهم و نه توانايي آن را دارم که چيزي به زبان بياورم چرا که خيلي دلم گرفته و غمگينم . ذخيره‎هاي الهي يکي پس از ديگري مي‎روند.
از آنجايي كه در امور دنيا و آخرت براي هر امري آدابي مخصوص به خود مي باشد، زيارت عاشورا نيز از اين قاعده مستثني نبوده و مشتمل بر آداب و حالات مخصوص به خود ميباشد , كه اين آداب را حضرت آيت الله حق شناس از استاد فرزانه خود حضرت آيت الله العظمي بروجردي (ره) نقل مي كنند كه اميد است هديه مبارك و گرانقدري باشد از گنجينه فيوضات اولياءالله براي شيفتگان معرفت الهي.
اما طريقه ختم زيارت عاشورا در چهل روز از زبان حضرت استاد آيت الله حق‎شناس به شرح زير است:
مقدمه :
الف- صد مرتبه ذکر الّله اکبر گفته شود.
ب- لعن و سلامي که در انتهاي زيارت عاشورا ميباشد را به ترتيب هر كدام فقط 1 بار گفته شود.يعني يکبار بگويي:
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ
خدايا لعنت کن نخستين ستمگرى را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرين کسى که او را در اين زور و ستم پيروى کرد
اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ وَ شايَعَتْ وَ بايَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
خدايا لعنت کن بر گروهى که پيكار کردند با حسين عليه السلام و همراهى کردند و پيمان بستند و از هم پيروى کردند براى کشتن آن حضرت خدايا لعنت کن همه آنها را

طريقه ختم زيارت عاشورا براي گرفتن حاجات
يکبار هم سلام زيارت را بگويي يعني:
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ
سلام بر تو اى ابا عبداللّه و بر روانهائى که فرود آمدند به آستانت ، بر تو از جانب من سلام خدا باد هميشه تا من زنده ام و برپا است شب و روز و قرار ندهد اين زيارت را خداوند آخرين بار زيارت من از شما
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
سلام بر حسين و بر على بن الحسين و بر فرزندان حسين و بر اصحاب و ياران حسين
ج- زيارت عاشورا از اول تا ابتداي صد لعن خوانده شود ، اين قسمت مربوط به مقدمه زيارت عاشورا ميباشد.
در اين قسمت نيازي به گفتن صد لعن و صد سلام نيست و زيارت تا سر صد لعن و سلام خوانده ميشود و پس از آن ادامه زيارت عاشورا به صورت زير ميباشد:
د- دو ركعت نماز هديه به حضرت ابا عبدالله خوانده شود، اين نماز با نماز آخر زيارت عاشورا متفاوت است و نيت آن بايد هديه به حضرت ابا عبدالله باشد.
ه- پس از خواندن نماز هديه به حضرت ابا عبدالله صد مرتبه ذکر الّله اکبر گفته شود.
پنج مورد فوق مقدمه زيارت عاشورادر اين دستور مخصوص زيارت عاشورا ميباشد و بايد توجّه شود که در مقدمه که در بخش فوق توضيح داده شده است زيارت عاشورا تا سر صد لعن و سلام خوانده شده است و به طور کامل خوانده نشده است که پس از انجام موارد فوق به عنوان مقدمه ادامه زيارت عاشورا به صورت زير خوانده ميشود که مشروح زيارت ميباشد .
ادامه زيارت عاشورا :
الف- زيارت عاشورا از اول تا آ خر خوانده شود- در خواندن زيارت لعن و سلام هر کدام صد مرتبه گفته شود.
ب- پس از اتمام زيارت دو ركعت نماز زيارت خوانده شود . ( اين نماز جزء زيارت عاشورا است )
اما لازم است که نکات زير در اين اربعين حتما رعايت شود:
1- ايشان مي‎فرمودند: در طول اين چهل روز براي سلامتي حضرت بقية الله الاعظم ارواحنا فداه صدقه بدهيد.
2- ايشان تاکيد زيادي داشتند که در طول اين چهل روز مي‎بايست مراقبه اعمال صورت بگيرد. يعني واجبات انجام گرفته و محرمات ترک گردد. گريه‎هاي آيت الله حق‎شناس وقتي از گناه صحبت مي‎کردند و با لفظ زيباي «ببين داداش جون» جوانان را به دوري از گناه توصيه مي‎کردند؛ همراه با اين جمله بود که گناه باعث عدم استجابت دعاست .
3- ايشان مي‎فرمودند: در طول چهل روز کسي جز اهل منزل از انجام زيارت عاشورا توسط شما مطلع نگردد. زيارت را مخفيانه بخوانيد تا کسي مطلع نگردد و اين سفارش استاد، نکاتي داشت که در اين مختصر نمي‎گنجد .
4 - به ياد دارم که ايشان تاکيد مي‎کردند که مابين انجام زيارت عاشورا صحبتي صورت نگيرد. از آنجايي که انجام اعمال زيارت با اوصاف فوق حدود يک ساعت و نيم به طول مي‎انجامد ايشان تاکيد داشتند ما‎بين زيارت صحبتي نشود البته ناگفته نماند که اين مطلب را ايشان شرط صحت نمي‎دانستند لکن بر اين مطلب تاکيد مي‎کردند و خاطره‎اي را نيز نقل مي‎کردند که يادش بخير .
5 - مي‎فرمودند: بين طلوع و غروب آفتاب زمان انجام عمل است و تاکيد مي‎کردند روز چهارشنبه به عنوان يوم الشروع انتخاب شود البته حجة الاسلام والمسلمين جاودان مي‎فرمودند اگر چهارشنبه هم نشد اشکالي ندارد ولي چه بهتر است که چهارشنبه به عنوان يوم الشروع انتخاب شود.
منبع: moaser.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا  با اشاره به اینکه از ۸ الی ۱۴ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران است و برنامه‌های مختلفی در سطح سپاه استان برگزار می‌شود گفت: دیدار بانماینده ولی فقیه در استان، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از معلمان نمونه و اندیشه ورز، برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت و مساجد، حضور در حوزه‌های علمیه، فراخوان آثار مرتبط با شهید مطهری، برگزاری زنگ سپاس در مدارس، پویش مطهر و تجلیل از هادیان سیاسی از برنامه‌های این هفته است.

حجت الاسلام سرایی افزود: دوره‌های عقیدتی سیاسی ما می‌تواند، بسیاری از مشکلات  جوانان را حل کند،مابرای سربازان عزیز برنامه‌های عقیدتی داریم چرا که این ها ذخیره اسلام و انقلاب هستند وآموزش‌های قرآنی و عقیدتی در سپاه نقش اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهید مطهری شخصیت بی نظیری بود که آثار و تفکرات او در جامعه ما ساری و جاری است اظهار داشت: دعوت از مربیان و هادیان و قاریان قرآنی و فرهنگی با هدف تبیین آثار استاد شهید مطهری و نیزاشنایی با مبانی و اعتقادات دینی در بین پاسداران ما بسیار ارزشمند است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا تصریح کرد: باید موضوع خود سازی را با حضور عالمان اثر گذار درسپاه ادامه دهیم، سپاه پاسداران تمام تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا را تبیین می‌کند و هر قدر این باور‌های درونی پاسداران و اعتقادانشان قدرتمند شود حضور در میدان اثر گذارتر خواهد بود و دشمنان را مایوس خواهد کرد.

استاد آیت الله مطهری ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در تاریکی شب در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود به دست گروه جنایتکار فرقان به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند