Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@06:58:37 GMT

رونمایی از دست‌پخت شفر برای استقلالی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۶۶۰۴

رونمایی از دست‌پخت شفر برای استقلالی‌ها

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر از فردا با برگزاری ۲ بازی آغاز خواهد شد و ۶ بازی دیگر هم روز جمعه در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بعد از تعطیلی چند روز لیگ برتر به دلیل اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان از فردا پنج‌شنبه مجدداً قطار لیگ برتر به راه خواهد افتاد و هفته نهم این رقابت‌ها از راه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه از پیش مشخص شده پنج‌شنبه ۲۰ مهر دو بازی و جمعه ۲۱ مهر ۶ بازی دیگر در سراسر کشور برگزار خواهد شد تا رقابت‌های لیگ برتر به حساسیت بالایی برسد.

پنج‌شنبه ۲۰ مهر

پیکان - گسترش فولاد

شاگردان مجید جلالی که تا پیش از تطعیلات لیگ برتر چندین دوره برد متوالی را کسب کرده این روزها در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارند و رتبه چهارم آنها در جدول نشان‌دهنده شرایط این تیم است. شاگردان جلالی که از هشت بازی اخیر خود ۱۴ امتیاز کسب کردند در حالی فردا به مصاف گسترش فولاد می روند که این تیم برخلاف پیکان وضعیت خوبی در جدول ندارد و از هشت بازی گذشته خود تنها ۷ امتیاز به دست آورده و این نتایج ضعیف باعث شد در نهایت لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم از کار برکنار شده و به جای او فیروز کریمی جایگزین او شود و فردا این تیم تبریزی برای اولین‌بار با هدایت سرمربی جدیدش وارد مسابقات لیگ برتر می‌شود.

استقلال خوزستان - پرسپولیس

مهم‌ترین بازی روز اول هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز و میان استقلال خوزستان و پرسپولیس برگزار خواهد شد. این دو تیم که دو فصل قبل تا ثانیه‌های پایانی برای قهرمانی در لیگ برتر با یکدیگر رقابت می‌کردند الان شرایطی کاملا متفاوت دارند. پرسپولیس با یک بازی کمتر و ۱۴ امتیاز در رده سوم حضور دارد اما استقلال خوزستان در شرایط خوبی قرار ندارد و از هشت بازی اخیرش تنها ۷ امتیاز کسب کرده تا در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرد. برانکو در بازی فردا به احتمال فراوان به جز مهدی طارمی که محروم است سه بازیکن ملی‌پوشش را که مقابل روسیه بازی کرده‌اند در اختیار نخواهد داشت و احتمال غیبت فرشاد احمدزاده که دچار مصدومیت شده هم در این بازی زیاد است. از طرفی سرخ‌پوشان تهرانی بعد از این بازی دیدار حساسی مقابل الهلال در عمان خواهند داشت و آنها بدون شک نیم‌نگاهی به این بازی حساس هم خواهند داشت. اما استقلال خوزستان با عبدالله ویسی چیزی برای از دست دادن ندارد و بدون شک در زمین خود و مقابل هواداران فوتبال هجومی را از آنها خواهیم دید.

جمعه ۲۱ مهر

سپاهان - سیاه‌جامگان

سپاهان امسال در هشت بازی اخیر خود هنوز ۷ امتیاز به دست آورده و این شرایط مورد پسند مسئولان و هواداران این باشگاه نیست. آنها حتی به کرانچار سرمربی تیم اولتیماتومی هم داده‌اند و باید دید زردپوشان دیار زاینده‌رود در ورزشگاه خود چه عملکردی را مقابل همسایه‌شان در جدول لیگ برتر خواهند داشت چرا که سیاه جامگان هم وضعیتی مشابه سپاهان دارد و از هشت بازی تنها ۷ امتیاز به دست آورد و به لطف تفاضل گل یک پله از سپاهان بالاتر ایستاده است.

سایپا - سپیدرود رشت

شاگردان علی دایی در سایپا امسال جزو تیم‌های خوب لیگ برتر بودند و تا اینجا با ۱۲ امتیازی که از هشت بازی اخیر به دست آوردند این شانس را دارند تا با پیروزی مقابل نماینده رشت به تیم‌های بالای جدول نزدیک شوند. اما سپیدرود هم با علی نظرمحمدی امسال تیم غیرقابل پیش‌بینی نشان داده و این موضوع شاید باعث شود تا برای انتخاب برنده این بازی دچار تردید شویم. شاگردان نظرمحمدی در سپیدرود در هشت بازی خود ۸ امتیاز کسب کردند و برای دو رقمی شدن امتیازات‌شان در لیگ برتر روز جمعه بازی سختی را برای سایپا رقم خواهند زد.

تراکتورسازی - پارس جنوبی جم

یکی از بازی‌های سخت پارس جنوبی جم که با ۱۸ امتیاز و هشت بازی صدرنشین بی‌رقیب لیگ برتر است بازی روز جمعه در تبریز مقابل تراکتورسازی خواهد بود. شاگردان مهدی تارتار تا اینجای کار تنها تیم بدون باخت لیگ برتر بودند و برای ادامه این روند خوب دوست ندارند در تبریز دست خالی باشند اما از طرفی یحیی گل‌محمدی با شاگردان جوانش در تراکتورسازی امسال روند نسبتاً خوبی داشته و موفق شد از هشت بازی اخیر خود ۱۰ امتیاز به دست بیاورد بدون شک یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نهم لیگ برتر این بازی خواهد بود که در تبریز برگزار می‌شود.

پدیده - ذوب‌آهن

پدیده خراسان که تا اینجای کار جزو پدیده‌های لیگ برتر هم بوده با ۱۵ امتیاز از هشت بازی که به دست آورده از تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سایرین بالاتر است و تا اینجا در رده دوم لیگ برتر قرار دارد آنها امسال نتایج خیره‌کننده زیاد کسب کردند و رضا مهاجری تیمی را ساخته و پرداخته کرده که می‌تواند یقیه هر تیمی را بگیرد. این موضوع باعث خواهد شد تا ذوب‌آهن که با هدایت امیر قلعه‌نویی به مشهد خواهد رفت تا در این بازی به میدان برود کار سختی در پیش داشته باشد. هرچند که ذوب‌آهن با ۱۱ امتیازی که از هشت بازی‌اش به دست آورده می‌تواند رقیب سرسختی برای پدیده باشد و شاید این تیم اصفهانی ترمز قطار پرشتاب پدیده را بکشد.

استقلال تهران - فولاد خوزستان

یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته نهم لیگ برتر روز جمعه و در ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی بین تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد. استقلال که با جدایی علیرضا منصوریان از این تیم حالا روی نیمکتش وینفرد شفر آلمانی را می‌بیند بدون شک حضور پرشور هوادارانش را در ورزشگاه آزادی احساس خواهد کرد چرا که هواداران این تیم پس از چندین بازی ناکامی می‌خواهند دست پخت جدید سرمربی‌شان را ببینند. استقلال از هشت بازی خود ۸ امتیاز به دست آورده و آبی‌های تهران امیدوار هستند با سرمربی جدیدشان روزهای خوبی را ببینند از طرفی دیگر تیم فولاد خوزستان که این فصل با سیروس پورموسوی روند خوبی را آغاز کرده با ۱۴ امتیازی که به دست آورده در رده پنجم قرار دارد و می‌خواهند از بازی با استقلال هم امتیاز دشت کنند.

صنعت نفت آبادان - نفت تهران

شاگردان فراز کمالوند وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی ندارند و با ۷ امتیاز از هفت بازی خود به دست آوردند روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند. این تیم آبادانی که بازی‌اش مقابل پرسپولیس لغو شده برای راضی نگه داشتن هوادارانش قطعاً نیاز به برد مقابل تیم هم‌نام تهرانی دارد اما حمید درخشان برای دومین بار در فصل اخیر که سرمربی نفت شده قصد دارد تیمش را با امتیاز به تهران برگرداند. نفت تهران از هشت بازی خود ۹ امتیاز به دست آورده و به نظر می‌رسد بازی سختی برای دو تیم در آبادان رقم بخورد.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که برتری استقلال، پرسپولیس و سپاهان که پس از مدت‌ها دوباره همزمان اتفاق افتاد، موجب شد تا رقابت در بالای جدول به اوج هیجان برسد و در این بین آبی پوشان با برد ارزشمندی که مقابل شمس‌آذر به دست آوردند و توانستند سه گل بزنند، سه بازیکن در تیم منتخب دارند.

سپاهان با پیروزی ارزشمند و جالب توجهی که در ورزشگاه تختی انزلی مقابل ملوان کسب کرد، جایگاه سوم را نگه داشت و دو بازیکن طلایی پوشان هم در جمع برترین‌های هفته قرار گرفتند و نساجی مازندران نیز با برد شگفت انگیز برابر تراکتور که موجب شد امیدهایش برای بقا بیشتر شود، دو نماینده در این جمع دارد.

پرسپولیس با عبور از سد صنعت نفت آبادان، ذوب‌آهن با پیروزی لحظه آخری مقابل آلومینیوم، مس رفسنجان با برد خارج از خانه برابر فولاد و در نهایت هم استقلال خوزستان با تساوی مهم و ارزشمند در زمین گل‌گهر سیرجان هر کدام یک بازیکن در تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر دارند که اسامی و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

دروازه‌بان

لوآن پولی (نساجی)
شاید نساجی از ابتدای فصل این گلر برزیلی را درون چارچوب می‌دید، حال و روز بهتری از الان داشت و بالاتر از رتبه پانزدهم قرار می‌گرفت؛ دروازه‌بانی که در اوایل سال به نساجی اضافه شد و در دو دیدار متوالی مقابل ملوان و سپاهان عملکرد موفقی ارائه داد و این هفته هم در جدال با تراکتور برای دومین بازی پیاپی با نمایش درخشان دروازه خود را به نگه داشت. لوآن پولی در این دیدار هشت مهار موفق ثبت کرد و با سیوهای نجات‌بخش موجب شد تا تک گل تیمش حفظ شود و نقش غیرقابل انکار در سه امتیاز داشته باشد.

مدافعان

فریبرز گرامی (ذوب‌آهن)
ذوب‌آهن در شرایطی توانست دو گل در وقت‌های تلف شده مقابل آلومینیوم به ثمر رساند که قبل از آن در طول مسابقه و به‌ویژه نیمه اول فشار زیادی را تحمل کرد، اما عملکرد مطمئن خط دفاعی این تیم و نمایشی که فریبرز گرامی داشت، اجازه نداد تا دروازه پارسا باز شود. این مدافع که در نقل و انتقالات زمستانی به ذوب اضافه شد، در تقابل با آلومینیوم بارها در نبردهای هوایی موفق بود و در بازی‌سازی از عقب زمین موثر کار کرد و موقعیت منجر به گل اول تیمش هم روی پاس بلند او شکل گرفت تا عملکردش به چشم بیاید.

محمدحسین مرادمند (استقلال)
دومین بازی پیاپی برای این مدافع در خط دفاعی استقلال با وجود اینکه همراه با بسته ماندن دروازه تیمش نشد و دو گل شوکه کننده در لحظات پایانی دریافت کردند، اما در طول مسابقه با بازی درخشان همراه بود و بازی مطمئن محمدحسین مرادمند در کنار روزبه چشمی و ایمان سلیمی موجب شد تا شمس‌آذر نتواند به خواسته خود که کسب امتیاز بود، دست پیدا کند. مرادمند در کنار بازی کم‌اشباهی که انجام داد، در اواسط نیمه دوم هم ارسال ابوالفضل جلالی را با ضربه سر دیدنی تبدیل به گل سوم کرد تا خیال‌شان بابت رسیدن به سه امتیاز در مسیر قهرمانی راحت‌تر شود.

دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس)
با وجود اینکه پس از بازی با صنعت نفت روزهای پرتنشی را تجربه کرده و شادی گل او خبرساز شد، اما نباید نسبت به نمایش فنی او در این مسابقه بی‌توجه بود. دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 8 موفق به گلزنی در آبادان شد و ارسال امید عالیشاه را تبدیل به گل کرد تا تیمش در مسیر کسب برتری پُر گل قرار بگیرد. دانیال در سمت راست زمین آنقدر مطمئن و کم‌اشتباه بود که صنعت نفت برخلاف بازی‌های قبل نتوانست از آن جناح نفوذ کند و کار خاصی انجام بدهد و جلوگیری از حملات و از سوی دیگر ایجاد موقعیت موجب شد به جمع برترین‌ها برسد.

سید ابوالفضل جلالی (استقلال)
شاید بتوان او را آماده‌ترین بازیکن این روزهای آبی پوشان برای حفظ جایگاه بالای جدول دانست که مقابل شمس‌آذر هم دوباره درخشید؛ بازیکنی که خیال جواد نکونام را در جناح چپ خط دفاعی استقلال راحت کرده و با سماجت زیاد اجازه نفوذهای کمی از سمت خود را می‌دهد و کار را برای وینگرهای حریف سخت می‌کند و مهم‌تر از آن، ارسال‌های وحشتناک او تیمش را به گل می‌رساند که برابر شمس‌آذر هم این کار را انجام داد و دو پاس گل دیدنی برای مرادمند و مهرداد محمدی داشت تا در صدر جدول برترین پاسورها قرار بگیرد و تیمش هم سه امتیاز مهم کسب کند.

هافبک‌ها

منصور باقری (نساجی مازندران)
خرید زمستانی نساجی شکل بازی این تیم را هم بهتر از قبل کرده و با وجود اینکه در دیدار این هفته پنج غایب کلیدی داشتند و در خط میانی تنها به میدان رفته و کار سختی در کنار هم‌پستی‌های خود می‌دید، اما در جنگ با هافبک‌های خلاق و خوش تکنیک تراکتور درخشان کار کرد و عملکردش با برتری در دوئل‌های میانه زمین به چشم آمد و بارها با توپ‌گیری از ریکاردو آلوز نگذاشت تا این ستاره پرتغالی کاری انجام بدهد. منصور باقری که در مسابقات گذشته نمایش خوبی در میانه میدان داشت، مزد بازی خود مقابل تراکتور را با زدن گل سه امتیازی گرفت؛ آن هم در حالی که زدنِ پنالتی به دست آمده برای تیمش را کمتر کسی در آن شرایط قبول می‌کرد ولی او توپ را برداشت و گل ارزشمندی زد.

ساویو روبرتو (استقلال خوزستان)
گل‌گهر امیدوار بود پس از مدت‌ها دوباره روی خوش ببیند و به برتری برسد، اما یک تعویض به موقع و حضور ساویو روبرتو در زمین کاری کرد تا سرنوشت این بازی تغییر کند و استقلال خوزستان که در آستانه شکست قرار داشت، با درخشش این ستاره برزیلی با یک امتیاز مهم در مسیر بقا در لیگ برتر از سیرجان به اهواز برگردد. ساویو که در نیم‌فصل به استقلال خوزستان اضافه شد و در دیدارهای گذشته فوق‌العاده کار می‌کرد، این هفته هم مقابل گل‌گهر با پرس روی بازیکن حریف و توپ‌گیری، شروع موقعیت و در نهایت یک ارسال دیدنی پاس گل اول داد و در زمان گل دوم هم مدافع سیرجانی‌ها را تحت فشار گذاشت تا در نهایت مطلق‌زاده گل تساوی را بزند.

وینگرها

سعید واسعی (مس رفسنجان)
جدایی خبرساز از فولاد در نیم‌فصل کای کرد تا انگیزه زیادی در تقابل با تیم سابق خود داشته باشد و با انرژی مضاعف پا به زمین بگذارد که توانست مرد اول زمین در این مسابقه حساس لقب بگیرد و ستاره مس رفسنجان باشد. سعید واسعی که دوران متفاوتی از فولاد را زیر نظر محرم نویدکیا سپری می‌کند و در پنج دیدار قبلی یک گل زده و روی دو گل موثر بود، این هفته توانست در اهواز گل سه امتیازی بزند و پاس محبی را با ضربه تمام کننده و مطمئن به تور برساند تا تیمش را هم یک پله در جدول بالا بیاورد. 

رضا شکاری (سپاهان)
با وجود اینکه 63 دقیقه مقابل ملوان انزلی بازی کرد، اما تا لحظه‌ی آخر حضورش در زمین پرتلاش و دونده بود و بارها با فرارهای سریع و موقعیت‌سازی خود خط دفاعی حریف را اذیت کرد و اگر کمی شانس داشت یا دقت بیشتری انجام می‌داد، گل یا پاس گل هم برای او ثبت می‌شد، اما با این وجود یکی از ستاره‌های طلایی پوش برای کامبک در انزلی و کسب سه امتیاز ارزشمند بود. رضا شکاری در شروع نیمه دوم با توپ‌گیری در میانه زمین و پاس در عمق دیدنی به شهریار مغانلو کاری کرد تا فرعباسی روی این مهاجم مرتکب پنالتی شود و بازگشت سپاهان از همین صحنه شکل بگیرد و با این عملکرد به تیم منتخب برسد.

مهاجمان

مهرداد محمدی (استقلال)
مدت‌ها منتظر همین درخشش از او در استقلال بودیم که توانست در تقابل با شمس‌آذر قزوین مرد اول بازی باشد و دو گل تیمش را بزند. مهرداد محمدی در دقیقه 21 این مسابقه ارسال ابوالفضل جلالی را با یک کنترل فوق‌العاده و ضربه بغل پای استثنایی به گوشه دروازه فرستاد و گل اول بازی را به ثمر رساند و در دقیقه 50 هم پنالتی تیمش را با شوت مطمئن تبدیل به گل کرد تا در کنار بازی خوبی که انجام داد، با این گل‌ها جلب توجه کند. محمدی بارها با فرارهای سریع به پشت مدافعان شمس‌آذر خطرناک ظاهر شد و قصد ایجاد موقعیت داشت که دو گل، سهم او برای این عملکرد بود.

شهریار مغانلو (سپاهان)
بدون شک باید او را ستاره هفته دانست که موفق شد سپاهان را در انزلی به بازی برگرداند و همه‌ی کارها را روی دو گل تیمش انجام بدهد. شهریار مغانلو که در بازی معوقه با ذوب‌آهن گل سه امتیازی زد، در دیدار مقابل ملوان هم تلاش زیادی برای بازگشت تیمش از شکست به پیروزی داشت. مهاجم بلند قامت سپاهان در شروع نیمه دوم با فرار به پشت مدافعان ملوان و برخورد با فرعباسی پنالتی گرفت و همان را تبدیل به گل کرد و با یک نفوذ عالی دیگر به محوطه جریمه توانست پاس کاوه رضایی را تبدیل به گل کند تا سه امتیاز برای تثبیت رتبه سوم بگیرند.

دیگر خبرها

  • در جدول نیم فصل دوم لیگ برتر، پرسپولیس صدرنشین است
  • شوشتری: ارزش تساوی در خانه گل‌گهر اندازه برد بود
  • تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر
  • صدای سرمربی صدرنشین تا لیگ برتر رسید (عکس)
  • پیروزی اورتون در جنگ بقای لیگ برتر؛ ناتینگهام فارست شکایت می‌کند
  • پایان طلسم 177 روزه ربیعی و ذوب‌آهن!
  • نساجی و موقعیتی کلیدی برای تعیین قهرمان!
  • پیروزی برابر صنعت نفت آبادان، بهترین برد سال پرسپولیس بود
  • مصدومیت ستاره آرسنال: آرتتا همین را کم داشت!
  • دو بازی دوستانه برای استقلالی‌ها پیش از بازی با تراکتور