Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير دفتر تحکيم وحدت با انتقاد از رويکرد دولت در عدم معرفي وزير علوم گفت: رئيس جمهور با معرفي وزير علوم دانشگاه‌ها را از بلاتکليفي خارج کند. اسماعيل کوهي مقدم دبير دفتر تحکيم وحدت در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري تسنيم با اشاره به عدم معرفي وزيرعلوم از سوي دولت اظهار داشت: وزارت علوم در دولت قبل آقاي روحاني نيز ثبات نداشت و شاهد يک دوره بي‌ثباتي در اين وزارت خانه بوديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت علوم در دوره گذشته حضور 5 مدير را در راس خود تجربه کرد، به طوري که 2 وزير و سه سرپرست در اين وزارتخانه حضور پيدا کردند.
وي با بيان اينکه دولت در معرفي وزير علوم جديد هم درست عمل نکرد، گفت: آيا آقاي روحاني قبل از اينکه منتخب دولت دوازدهم باشد به اين مسئله فکر نکرده و گزينه‌هاي مختلفي را براي اين جايگاه پيش بيني نکرده است. وزير در راس وزارتخانه است، اگر درباره مسئله‌اي به اين مهمي فکري نکرده باشند درباره مسائل جزيي آموزش عالي وضعيت چگونه است؟
اين فعال دانشجويي با اشاره به مطرح شدن گزينه‌هاي متعدد براي تصدي‌گري وزارت علوم يادآور شد: طبق اخبار منتشر شده طي روزهاي اخير اکثر روساي دانشگاه‌ها جزو گزينه‌هاي احتمالي وزارت علوم هستند، اين مسئله شرايط خوبي را براي اين وزارتخانه رقم نمي‌زند، زيرا بعد از معرفي فرد نهايي و وزير علوم او شاهد حضور افرادي در رياست دانشگاه‌هاست که خود را در حد و اندازه وزير مي‌ديدند و از نظر مديريتي مشکلاتي را ايجاد مي‌کند.
دبير دفتر تحکيم وحدت ضمن درخواست از رئيس جمهور براي معرفي هر چه زودتر وزير پيشنهادي علوم خاطر نشان کرد: انتظار داريم رئيس جمهور هر چه زودتر وزيري را که داراي استانداردهاي يک وزير موفق است را به مجلس معرفي کند و دانشگا‌ه‌ها را سريعتر از بلا تکليفي در بيارد. اميدواريم وزارت علوم از گذشته خود در 4 سال گذشته درس عبرت گيرد و با اصلاح خود در رويکرد‌هاي مختلف به خصوص فرهنگي به دنبال توسعه علم و دانش باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه