Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هفته پس از پایان ثبت نام قیمت نهایی ۱۰۴ میلیون تومان برای این ماشین تعیین شد. جالب اینجاست پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ آن هم بدون دخالت دست! گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با شروع فصل جدید همکاری ایران خودرو و پژو در دوران پسابرجام، ایکاپ در اولین اقدام تیرماه سال جاری در فرآیندی پرحاشیه، پژو ۲۰۰۸ را پیش فروش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آذرماه سال ۹۵ ایران خودرو خبر از راه‌اندازی خط تولید پژو ۲۰۰۸ با تولید بدنه و رنگ آمیزی آن داد و قرار بود از اسفند سال ۹۵ پژو ۲۰۰۸ در معابر شهری مشاهده شود، اما پس از کش و قوس فراوان، ۱۲ اردیبهشت سال جاری از خط تولید پژو ۲۰۰۸ رونمایی شد که حالا پس از گذشت ۵ ماه خط تولید زیر سوال رفته و اخبار عدم بومی سازی ۲۰ درصدی ۲۰۰۸ که جزء به گوش می‌رسد؛ یعنی پژو ۲۰۰۸ وارداتی شده که از وارداتی هم برای مردم گران‌تر تمام می‌شود! گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از پژو ۲۰۰۸ را اینجا بخوانید.

انقدر امروز و فردا کرد و در شیپور تبلیغات دمید که بازار تشنه از راه رسیدن ۲۰۰۸ شود. بالاخره تیر ۹۶ ایران خودرو به پیش فروش پژو ۲۰۰۸ رضایت داد؛ موعد تحویل ماشین ۱۶ هزار پیش خریدار ۲۰۰۸، از شهریور امسال تا مرداد سال آتی اعلام شد.
قبل از اینکه به بررسی تحویل پژو ۲۰۰۸ پرداخته شود، شرط انصاف نبود از شرایط پیش فروش پژو ۲۰۰۸ یادی نشود. خودرویی که در زمان پیش فروش با رونمایی از رقم سمت راست کد ملی مردم، مفهوم واقعی طرح و زوج و فرد را به مردم فهماند و با توجه به زوج یا فرد بودن شماره ملی متقاضیان پیش فروش شد!

پژو ۲۰۰۸ هم در ایران گران‌تر از قیمت جهانی
قیمت ماشین موضوع مهم‌تری است. از اواسط سال گذشته چراغ خاموش از ۷۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان رشد کرد و وقتی مردم ثبت نام می‌کردند نمی‌دانستند با چه قیمتی به دستشان می‌رسد. جالب اینجاست که حقوق مشتری یعنی عدم اطلاع مردم از قیمت خودرو و پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ آن هم بدون دخالت دست! تجهیزات آن که ایران خودرو و سایپا در کاهش آپشن معرف حضور هستند! سرانجام دو هفته پس از پایان ثبت نام قیمت نهایی ۱۰۴ میلیون تومان برای این ماشین تعیین شد و ایران خودرو اعلام کرد برای خریداران دور اول با احتساب تخفیف ۹۹ میلیون تومان قیمت تمام شده لحاظ می‌کند. جالب اینجاست پژو ۲۰۰۸ در امارات ۷۸ هزار درهم (۸۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ آن هم بدون دخالت دست!
ماشین کجاست؟
در ۴۵ روز اخیر که باید به مرور خودروی خریداری شده مردم به دستشان می‌رسید، از ۱۶ هزار نفر زیر ۱۰۰ نفر صاحب پژو ۲۰۰۸ شدند که نشان می‌دهد قیمت اعلامی بالای ۱۳۰ میلیون در بازار آزاد این خودرو، با توجه به عرضه ناقص و بسیار محدود پر بی‌راه هم نیست. با این اوصاف چند سوال به وجود می‌آید که پاسخ به آن‌ها دردی از صنعت خودروسازی که نه، ولی شاید درد ثبت نام کنندگان را التیام ببخشد.
قرار باشد سرمایه‌گذار خارجی مثل پژو به ایران بیاید و با قهر کردنش، مدل‌های از رده خارج پژو (۴۰۵ و پرشیا و ۲۰۶) برای ادامه تولید دچار بحران و افت کیفیت شوند، انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی چه جایگاهی در میان خودروسازان دارد؟
اگر ایران خودرو و سایپا بخواهند قیمت تمام شده را بیش از میانگین جهانی اعلام کنند، مونتاژ داخلی چه مزیت اقتصادی دارد، وقتی می‌توان با کیفیت بالاتر همان خودرو را وارد کرد؟
آیا تعلل و تیراژ پایین تولید با ادعای مشارکت فرانسوی‌ها قیمت تمام شده را بالا نمی‌برد؟ چه لزومی بر بازی تبلیغاتی و اثرگذار نشان دادن برجام در صنعت بود وقتی آخر و عاقبت این ادعاها همین نارضایتی و تضییع حقوق مردم است؟

بهتر نیست با افزایش بهره‌وری و چرخش نگاه نسبت به تولید خودرو، تیراژ و کیفیت افزایش یابد تا مردم با رغبت ماشین ایرانی بخرد نه از روی اجبار و انحصار با قیمت‌ گزاف؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟

گروه پژو در سال گذشته با افت تولید و عرضه روبرو شد تا پیام روشنی به بازار مخابره کند.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید گروه پژو در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ با افت حدود ۲۴ درصدی روبرو شد. ایران خودرویی‌ها در سال گذشته در مجموع تولید حول و حوش ۲۶۹ هزار دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را نهایی کردند؛ این در حالی‌ست که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص یک سال قبل‌تر یعنی در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۵۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه از خودرو حاضر در سبد محصولاتی پژو را تولید کرد؛ بنابراین شاهد هستیم که تیراژ تولید افتی بیش از ۸۴ هزار دستگاهی را در بازه زمانی یاد شده به خود دیده است.

ایران خودرو در پایان سال ۱۴۰۲ در فروش گروه پژو نیز با کاهش عرضه مواجه شد. این خودروساز در سال گذشته حدود ۲۷۵ هزار دستگاه انواع پژو را برای متقاضیان خود فاکتور کرد. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در سال ۱۴۰۱ حول و حوش ۳۶۴ هزار دستگاه انواع پژو را روانه بازار خودرو کرد.

این خودروساز با افت فروش نزدیک به ۸۹ هزار دستگاهی در خانواده پژو روبرو بوده است. این کاهش عرضه از افت بیش از ۲۴ درصدی حکایت دارد.

کاهش تیراژ تولید و عرضه گروه پژو این پیام را به بازار خودرو مخابره می‌کند که ایران‌خودرویی.‌ها دیگر دل از "شیر" خود کنده و قصد دارند از سهم پژو در سبد محصولاتی خود کاسته و جا را برای سایر محصولات خود باز کنند.

افت تیراژ تولید و فروش محصولات تولیدی با برند پژو در سبد محصولاتی ایران خودرو متقاضیان را حسابی سوپرایز می‌کند. طی حدود سه دهه‌ای که حضور محصولات تولیدی ایران خودرو با برند پژو می‌گذرد مشتریان به نوعی به این برند خودرویی عادت کرده و به دنبال خرید خودرو‌ها با برند پژو هستند. محصولاتی مانند پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و پژو پارس جز برند‌های محبوب بازار خودرو بوده و هستند. محصولات برند پژو جز انتخاب‌های اول خریداران محسوب می‌شوند.

البته ایران خودرویی‌ها به دنبال حذف برند پژو از سبد محصولاتی خود نیستند، اما به نظر می‌رسد به سمت محدود کردن برند پژو در سبد محصولاتی خود حرکت می‌کنند. آن‌طور که بررسی اطلاعات ایران خودرو نشان می‌دهد تمرکز در سبد محصولاتی این خودروساز روی تولید انواع پژو ۲۰۷ متمرکز خواهد بود.

باید منتظر واکنش بازار به خداحافظی با محصولات پُرطرفداری مانند پژو ۲۰۶ و پژو پارس باشیم.

دیگر خبرها

  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • قیمت جدید ۴ مدل پژو پارس اعلام شد + سند
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو