Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سريال تکراري بحران و تنش آب به شهرستان نرگس‌زارها، کازرون هم رسيده است و اين تراژدي غم‌بار در روستاهاي کازرون اکران مي‌شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم از شيراز، داستان تکراري بحران و تنش آب به شهرستان نرگس‌زارها، کازرون هم رسيده است. شهرستاني که روزگاري با وجود بزرگترين درياچه شيرين ايران يکي از مناطق پرآب استان فارس به حساب مي‌آمد امروز به مرحله جيره‌بندي آب براي مناطق شهري و روستايي خود رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبرساني 40 روستا با تانکر
کمال علوي، فرماندار کازرون پيش از اين در گفت‌وگو با تسنيم کمي بارش در سال‌هاي اخير و برداشت بي‌رويه از سفره‌هاي آب زيرزميني را علت اصلي کمبود آب در اين شهرستان دانسته و از آبرساني با تانکر به 30 تا 40 روستاي اين شهرستان سخن گفته است.
براساس اطلاعات سازمان هواشناسي استان فارس ميزان بارندگي شهرستان کازورن در 5 سال گذشته روندي کاهشي داشته به گونه‌اي که براساس اطلاعات جدول زير در سال 93 کم‌ترين ميزان بارش را داشته است و با وجود اينکه در سال 94 و 95 وضعيت بارش نسبت به سال 93 بهتر بوده اما همچنان ميانگين بارش در اين شهرستان کم است.

به گفته فرماندار کازرون علاوه بر روستاها در شهر کازرون نيز به علت کمبود آب مردم با مشکلات زيادي روبه‌رو شده‌اند. با اين حال هنوز اين شهرستان 40 درصد از آب شرب شهرستان بوشهر را تامين مي‌کند.
کنده‌اي با 800 نفر جمعيت آب ندارد
روستاي کنده‌اي يکي از 40 روستايي است که با تانکر آبرساني مي‌شود و با 800 نفر جمعيت از نعمت آب لوله‌کشي محروم است. محمدتقي رئيسي، دهيار روستا در گفت‌وگو با تسنيم روزانه 2 تانکر آب را براي جمعيت روستا کافي نمي‌داند و معتقد است که بايد اقدامات جدي‌تري براي رفع اين مشکل انجام داد.
به گفته وي روستاي کنده‌اي نيز مانند روستاي تاريخي دوسيران از نعمت آب محروم است با اين تفاوت که روستاي دوسيران آب خود را از چشمه تامين مي‌کنند اما مردم روستاي کنده‌اي هيچ منبع آبي جز همان تانکري که روزانه آب مي‌آورد، ندارند.
« اين مشکل در تابستان‌ها بيشتر احساس مي‌شود چراکه مردم مجبور به جيره‌بندي آب مي‌شوند اما در زمستان کمبود آب به جيره‌بندي نمي‌رسد» اين را رئيسي مي‌گويد و از قول و وعده مسئولان براي آبرساني به اين روستا خبر مي‌دهد. به گفته وي سال‌هاست که اين وعده به مردم داده شده اما هنوز اقدامي صورت نگرفته است.
تامين آب از شيراز
ابوذر رضايي، رئيس آبفاي روستايي کازرون در گفت‌وگو با تسنيم از طرحي سخن مي‌گويد که در صورت اجرا مشکل آب 2 روستاي دوسيران و کنده‌اي برطرف مي‌شود و آن تامين آب از بخش ارژن شهر شيراز است.
به گفته وي پروژه آبرساني از منطقه بن‌رود زنگنه، بخشي از شهرستان شيراز، براي روستاي دوسيران و کنده‌اي کازرون در دست اقدام است که 5 ميليارد تومان اعتبار براي انجام اين کار تخمين زده شده است.
رضايي از بازديد رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان از اين پروژه و قول مساعد براي تامين اعتبار انجام آن سخن مي‌گويد و براساس اين وعده قرار است از اعتبارات امسال براي انجام اين پروژه مبالغي اختصاص يابد.
به گفته رئيس آبفاي روستايي کازرون هرچند بخشي از پروژه در حال انجام مطالعات است اما جانمايي براي حفر چاه شده و به اعتقاد وي با انجام اين پروژه مشکل کمبود آب روستاي کنده‌اي و دوسيران برطرف مي‌شود.
خبرگزاري تسنيم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هايي به بيان مشکلات و توانمندي‌هاي شهرستان‌ها و روستاهاي استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان مي‌توانند مشکلات و توانمندي‌هاي شهرستان و روستاي خود را از ساعت 8 الي 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاري تسنيم استان فارس در جريان بگذارند.
گزارش از حليمه زارع
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

او ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی