Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@13:21:28 GMT

هيچ كاره بود، اما مدال گرفت!

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۷۳۶۹

هيچ كاره بود، اما مدال گرفت!

سرانجام حكم قطعي حبس پنج ساله براي يك عضو تيم مذاكرات هسته‌اي همراه با هويت او علني شد. به گزارش جهان نيوز؛ ‌سرانجام حكم قطعي حبس پنج ساله براي يك عضو تيم مذاكرات هسته‌اي همراه با هويت او علني شد. دولتي‌ها اوايل دستگيري، اصل خبر را رد كردند و وزارت خارجه رسماً تكذيبيه داد. بعد وزارت اطلاعات گفت دري اصفهاني جاسوسي نكرده؛ حالا هم كه همه چيز تأييد شده مي‌گويند او عضو تيم مذاكرات نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حميد بعيدي‌نژاد، عضو تيم مذاكرات هسته‌اي ايران روز گذشته در اينستاگرام خود نوشته كه «بر خلاف اينكه برخي رسانه‌ها مايلند آقاي دري را به عنوان عضو اصلي تيم مذاكرات هسته‌اي معرفي كنند، وي از اعضاي تيم مذاكرات هسته‌اي نبود، بلكه وي به نمايندگي از سازمان خود و با شركت در برخي از جلسات و به فراخور نياز، به تيم مذاكرات هسته‌اي در برخي زمينه‌هاي تخصصي مشاوره مي‌داد.» او با اشاره به اينكه افراد مختلفي اينگونه به نمايندگي از سازمان خود به تيم هسته‌اي مشاوره مي‌دادند، نوشت: «وزارت امور خارجه وظيفه‌اي براي تعيين صلاحيت‌هاي اطلاعاتي و حرفه‌اي آنها نداشت ... وظيفه مهم صيانت از مذاكرات و كنترل اطلاعاتي نمايندگان سازمان‌ها آن هم در اين مذاكرات حساس بر عهده نهادهاي اطلاعاتي و حفاظتي كشور مي‌باشد.» جالب آنكه عبدالرسول دري اصفهاني در مراسم تجليل از افتخار آفرينان برجام از دست رئيس‌جمهور نشان درجه سه خدمت گرفت و اگر هيچ كاره بوده، پس جايي براي نشان دولتي و دهها سكه جايزه نقدي‌اش باقي نمي‌ماند. نمي‌شود صرف دادن مشورت موردي به كسي نشان دولتي داد. از سويي بعيدي‌نژاد نهادهاي اطلاعاتي را مقصر مي‌داند، بله؛ درست مي‌گويد. وزارت اطلاعات و وزير مربوط اعتقادي به جاسوسي دري اصفهاني نداشتند و همين روز گذشته هم نوبخت گفت بهتر است نظر وزارت اطلاعات را در اين مورد بپذيريم! خويشتنداري نمی‌کرد چه می‌کرد؟! محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در مورد دستگيري مهدي جهانگيري، برادر معاون رئيس‌جمهور در يك موضع‌گيري عجيب برخورد اسحاق جهانگيري با دستگيري برادرش را خويشتندارانه و ناشي از روح بزرگ او دانست! اين در حالي است كه اسحاق جهانگيري پس از دستگيري برادرش، قوه قضائيه را به سياسي‌كاري متهم كرد. وقتي برخورد خويشتندارانه متهم كردن دستگاه قضايي باشد، اين سوال در ذهن مي‌آيد پس برخورد غيرخويشتندارانه چگونه خواهد بود؟ با دستگيري برادر معاون اول، دستگاه قضايي را كامل زير سوال بردند؛ ديگر قرار بوده چه كنند؟ آيا متوقع بود معاون اول رئيس از جايگاه خود در دولت سوءاستفاده كند و با دخالت در كار دستگاه قضايي اصل تفكيك قوا را زير سوال برد؟ از سويي نوبخت به نقل از جهانگيري تأكيد مي‌كند «فردي كه از آن نام برده شد ارتباطي با دولت ندارد و قبل از دولت يازدهم آنچه را كه امروز به آن رسيدگي مي‌شود، انجام داده است.» همين كه نوبخت مهدي جهانگيري را بي گناه ندانسته، گويا بايد شكرگزار باشيم! كاش دولتي‌ها صبوري كنند و يك قوه را زير سوال نبرند تا مجرم بودن يا برائت متهم مذكور روشن شود؛ خويشتنداري يعني اين!

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد