Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:09:54 GMT

با دنياي سينمايي «دي سي» آشنا شويد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۷۶۵۰

با دنياي سينمايي «دي سي» آشنا شويد

خبرگزاري آريا - دانستنيها - يوسف اسفندياري: شرکت مارول با گردش مالي چند ميليارد دلاري که دارد، هم اکنون به يکي از غول هاي سرگرمي تبديل شده است. رقيب اين شرکت يعني دي سي، براي اين که از قافله عقب نيفتد، جهان سينمايي خودش را راه اندازي کرده است. مارول که نه سال پيش جهان سينمايي اش را آغاز کرده، از همه لحاظ پيشتاز است اما جهان سينمايي دي سي، چه از نظر منتقدين و چه از لحاظ فروش بسيار ضعيف تر از مارول ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت اکران «زن شگفت انگيز» (Wonder Woman) که براي دي سي اهميت زيادي دارد، به تاريخچه فيلم هاي شرکت دي سي نگاهي انداخته ايم و اين پرسش را مطرح کرده ايم که چرا آثار سينمايي خالق بتمن در مرتبه پايين تري نسبت به مارول قرار مي گيرد؟

پس از موفقيت گسترده فيلم هاي سينمايي کمپاني مارول، کمپاني دي سي هم به فکر چنين روشي افتاد و براي اين که عنوان اين جهان سينمايي را از کمپاني مارول کپي برداري نکرده باشد، نام آن را «جهان گسترش يافته دي سي» (DC Extended Universe) گذاشت. بعد از اعلام اين خبر در اکتبر 2014 کمپاني دي سي اسامي 10 فيلم اين شرکت را اعلام کرد. اين 10 فيلم - که تعدادي از آنها اکران شده اند - طبق برنامه ريزي ها بايد تا سال 2019 روانه سينماها بشوند. البته جهان گسترش يافته دي سي مانند جهان سينمايي مارول شامل سريال ها نخواهد بود و سريال هاي دي سي در جهان مختص به خودشان روايت خواهند شد.
اين نخستين تلاش هاي دي سي براي ساخت يک جهان سينمايي نيست. اولين گام اين کمپاني براي به وجود آوردن يک جهان سينمايي در سال 1998 صورت گرفت. آنها مي خواستند يک فيلم با محوريت «بتمن» و «سوپرمن» بسازند که در آن قرار بود «نيکلاس کيج» (Nicolas Cage) در نقش سوپرمن و «مايکل کيتون» (Michael Keaton) در نقش بتمن ايفاي نقش کند. «تيم برتون» (Tim Burton) هم قرار بود کارگردان اين فيلم باشد. ساخت اين فيلم چندي بعد لغو شد.
بعد از اين تلاش ناموفق، قبل از ساختن سري فيلم هاي بتمن به وسيله «کريستوفر نولان» (Christopher Nolan) صحبت هايي مبني بر راه اندازي مجدد اين جهان سينمايي شده بود که باز هم به جايي نرسيد.
در سال 2011، کمپاني «برادران وارنر» (Warner Brothers) و دي سي تصميم گرفتند بار ديگر براي ايجاد يک جهان سينمايي اقدام کنند و اين کار را با اکران فيلم ابرقهرماني «فانوس سبز» (Green Lantern) استارت زدند. قرار بود فيلم «فلش» (The Flash) بعد از اين فيلم ساخته شود. حتي در صحنه آخر «فانوس سبز» بازيگر نقش ابرقهرمان يعني «رايان رينولدز» (Ryan Reynolds) با «فلش» ديدار مي کند تا اين گونه تماشاگران را در انتظار فيلم «فلش» نگه دارند. به دليل نظرات منفي منتقدان و فروش پايين فيلم «فانوس سبز»، ساخت فيلم «فلش» لغو شد و باز هم کمپاني دي سي در ساختن جهان سينمايي اش ناکام ماند.

بعد از اين شکست ها کمپاني دي سي تصميم گرفت شخصيت سوپرمن را در سينما دوباره احيا کند که نتيجه آن فيلم «مرد پولادين (Man of Steel) بود که در سال 2013 اکران شد. برنامه آنها به اين صورت بود که در اين فيلم اشاره هايي به ديگر شخصيت هاي کمپاني دي سي گنجانده شود تا در صورتي که اين فيلم موفق باشد، جهان سينمايي را آغاز کنند. کارگردان و نويسنده اين فيلم با همکاري يکديگر، فيلم بعدي جهان گسترش يافته دي سي يعني «بتمن عليه سوپرمن» (Batman VS Superman) را کار کردند که در سال 2016 اکران شد.
بعد از موفقيت فيلم مرد پولادين، کمپاني دي سي در اکتبر 2014 اسامي نه فيلم به همراه بازيگرانش را اعلام کرد که قرار بود در سال هاي آينده روانه پرده سينماها بشوند. در همين ماه رئيس بخش خلاقيت دي سي، «جف جانز» (Geof Johns) درباره تفاوت رويکرد اين شرکت با جهان سينمايي مارول توضيح داد: «جهان سينمايي ما به صورت جهان هاي موازي است. ما جهان تلويزيوني و جهان سينمايي خودمان را داريم و نمي خواهيم اين دو را با هم ترکيب کنيم. اين گونه هر کارگرداني مي تواند تفکرات و سليقه خودش را بر اثرش اعمال کند، بدون اين که مضمون کلي براي او محدوديتي به وجود بياورد. ما مي خواهيم در جهان سينمايي و تلويزيوني مان رويکرد جديدي داشته باشيم.»

در ژوئن 2015، «گرگ سيلورمن» (Greg Silverman) درباره رويکرد دي سي نسبت به جهان سينمايي اش گفت: «استراتژي ما در دي سي اين است که اين شخصيت هاي محبوب را در دستان استادان قرار دهيم و آنها با هماهنگي با يکديگر هر کدام رويکرد خودشان را در فيلم هاي شان پياده کنند. در تماشاي فيلم هايي که در آينده اکران مي شوند، اين تفاوت را احساس خواهيد کرد.»
او همچنين درباره علت استفاده از چندين نويسنده براي پروژه هاي دي سي توضيح داد: «هر پروژه فرق مي کند. در بعضي پروژه ها از چندين نويسنده به طور همزمان استفاده مي کنيم. در بعضي موارد، از نويسنده هايي استفاده مي کنيم که تا حالا گروهي کار نکرده اند. گاهي اوقات هم فيلمنامه يک نويسنده آنقدر خوب است که ديگر نيازي به نويسنده هاي ديگر نداريم.»
در ماه مي 2016 (ارديبهشت 1395)، کمپاني برادران وارنر اعلام کرد تغييرات بنيادي زيادي در مورد جهان گسترش يافته دي سي در راه است. بعد از انتقادات زيادي که در مورد فيلم «بتمن عليه سوپرمن» مطرح شد، کمپاني برادران وارنر تصميم گرفت که يک واحد مخصوص براي نظارت بر فيلم هاي دي سي افتتاح کند؛ تقريبا کاري که شرکت مارول از همان اول انجام داده بود.
فيلم هاي «جهان گسترش يافته دي سي»؛ ضعيف اما محبوب
از زماني که کمپاني دي سي جهان سينمايي اش را آغاز کرد تا به حال سه فيلم اکران شده است و فيلم هاي ديگر در ماه ها و سال هاي آينده اکران خواهند شد. تعدادي از اين فيلم ها که قبلا تاريخي براي اکران آنها اعلام شده بود، تا اطلاع ثانوي در حالت تعليق هستند. به همين خاطر، در اين فهرست تنها فيلم هايي آمده که طبق اعلام شرکت، تاريخ رسمي اکران آنها مشخص شده است.
Man of Steel
تاريخ اکران: 14 ژوئن 2013ميزان فروش: 668 ميليون دلارداستان: «کلارک کنت» (Clark Kent) به دليل حوادثي که در سياره محل زندگي اش پيش مي آيد، به زمين فرستاده مي شود و طي سال هاي بعد، او تبديل به سوپرمن مي شود.

در ژوئن 23008، کمپاني «برادران وارنر» از نويسنده هاي کميک دعوت کرده بود که ايده هاي خودشان را براي ساختن دوباره فيلم سوپرمن با اين کمپاني مطرح کنند. در زمان نوشتن فيلمنامه «شواليه تاريکي بر مي خيزد» (The Dark Knight Rises)، «ديويد اس گوير» (Daivd S. Goyer) ايده اش را درباره فيلم سوپرمن با «کريستوفر نولان» مطرح مي کند. «نولان» که از ايده او خوشش مي آيد، ايده را به استوديو منتقل مي کند. اين گونه مي شود که فيلم با نويسندگي گوير، تهيه کنندگي نولان و در نهايت با انتخاب «زک اسنايدر» (Zack Snyder) به عنوان کارگردان، روانه پرده هاي سينما مي شود. با موفقيت نسبي اين فيلم، رسما «جهان گسترش يافته دي سي» کارش آغاز مي شود.
Batman VS Superman
تاريخ اکران: 25 مارس 2016ميزان فروش: 873 ميليون دلارداستان: بتمن از «گاتهام» به «متروپليس» مي رود تا با سوپرمن مبارزه کند.

در ژوئن 2013 (خرداد 1392)، اعلام مي شود که اسنايدر به عنوان کارگردان و گوير به عنوان نويسنده ادامه مرد پولادين را خواهند ساخت. طبق توافقات قرار شد که اين فيلم ادامه مرد پولادين و معرفي بتمن جديد باشد. در اين فيلم براي اولين بار به صورت کوتاه شخصيت هاي «فلش»، «آکوامن» (Aquaman) و «سايبورگ» (Cyborg) را مي بينيم. شخصيت «زن شگفت انگيز» (Wonder Woman) که اولين فيلم انفرادي اش اکران شده است، در اين فيلم نقش مهمي ايفا مي کند. با وجود انتقادات خيلي زيادي که نسبت به کيفيت فيلم صورت گرفت، اما «بتمن عليه سوپرمن» در جهان گسترش يافته دي سي نقش مهمي ايفا کرد.
Suicide Squad
تاريخ اکران: 5 آگوست 2016ميزان فروش: 745 ميليون دلارداستان: يک سازمان مخفي دولتي از گروهي از شرورهاي معروف در زندان مي خواهند در ازاي عفو وارد يک ماموريت بسيار خطرناک بشوند.

در سال 2014 (David Ayer) به عنوان نويسنده و کارگردان اين فيلم انتخاب شد. هزينه تبليغات اين فيلم آنقدر بالا بود که با 175 ميليون دلار بودجه اش، بايد 600 ميليون دلار فروش مي کرد تا فيلم ضرر نکند. فروش اين فيلم 745 ميليون دلار بود. در اين فيلم براي اولين بار شخصيت هاي «ددشات» (Deadshot)، «جوکر» (Joker)، «هارلي کوئين» (Harley Quin) و «آماندا واکر» (Amanda Walker) به جهان گسترش يافته دي سي وارد شدند.
Wonder Woman
تاريخ اکران: 2 ژوئن 2017ميزان فروش: 807 ميليون دلارداستان: فيلم در جنگ جهاني اول روايت مي شود، زماني که هواپيماي خلبان جواني در جزيره محل زندگي «پرنسس دايانا» سقوط مي کند. «پرنسس» هم بعد از نجات اين خلبان، به او کمک مي کند تا در جنگ پيروز شود.

در 4 دسامبر 2013 «گل گدوت» (Gal Gadot) براي نقش «زن شگفت انگيز» انتخاب و قرارداد بازي در سه فيلم را بست. زن شگفت انگيز از جمله شخصيت هايي است که طي سال هاي گذشته کارگردان هاي زيادي مي خواستند فيلمي با محوريت آن بسازند اما هر بار به در بسته خورده اند.
اين فيلم از معدود فيلم هاي ابرقهرماني با محوريت يک شخصيت زن و اولين فيلمي در جهان سينمايي مارول و دي سي است که يک کارگردان زن آن را کارگرداني کرده است. طرفداران دي سي اميدوارند که اين فيلم بتواند جهان گسترش يافته دي سي را در مسير درستي قرار دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود

سرخ پوشان تبریزی که دو روز قبل به پایان همکاری توافقی و دو طرفه با پاکو خمس رسیدند، در فاصله هفت بازی مانده تا اتمام لیگ بیست و سوم تصمیم به انتخاب یک گزینه نام‌آشنا گرفتند که تجربه حضور روی نیمکت این تیم را داشته است.

باشگاه تراکتور که قبل از همکاری با پاکو خمس در میانه‌ی راه فصل ۰۲-۱۴۰۱ کارش در لیگ‌برتر را همراه با قربان بردیف پیش برده بود، دوباره تصمیم به انتخاب این سرمربی گرفته و قصد دارد این مربی ترکمن را انتخاب کند.

قربان بردیف که در نیم‌فصل نخست لیگ بیست و دوم هدایت تراکتور را برعهده داشت و این تیم را در میانه جدول قرار داده بود، با نظر محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه دوباره در آستانه بازگشت قرار دارد و احتمالا به زودی معارفه خواهد شد

باشگاه تراکتور پس از پایان همکاری با قربان بردیف، مذاکرات خود را با یحیی گل‌محمدی و یکی، دو گزینه شاغل در لیگ برتر انجام داده بود، اما در نهایت به قربان بردیف رسیده و این سرمربی دوباره به تبریز برمی‌گردد.

تیم فوتبال تراکتور با کادر فنی موقت در دیدار روز جمعه مقابل نساجی مازندران حاضر خواهد شد، اما پس از این مسابقه قرار است قربان بردیف به‌عنوان سرمربی جدید سرخ پوشان تبریزی معرفی شود.

ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنین، دو ستاره خارجی تراکتور که در گذشته شاگرد بردیف بودند هم نظر مثبتی روی این انتخاب داشتند و زنوزی نیز نظر مثبتی روی بازگشت این سرمربی داشته تا جانشین پاکو خمس مشخص شود.

بردیف در آذرماه سال گذشته و پس از نیم‌فصل همکاری با تراکتور تصمیم گرفت به روسیه برود و هدایت سوچی را برعهده بگیرد که البته حضورش روی نیمکت این تیم پس از پنج بازی به پایان رسید تا حالا دوباره در آستانه بازگشت به تراکتور باشد. 

منبع: ورزش سه

tags # تراکتورسازی تبریز سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کلینت ایستوود آخرین فیلم عمرش را ساخت
  • کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • (ویدئو) استقبال خیره کننده از الناز شاکردوست در اکران بی‌بدن
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • حمله ایران به اسراییل تیتر اصلی رسانه‌های جهان شد
  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!