Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پرونده مرحله انتخابي جام جهاني در قاره اروپا و آمريکاي جنوبي بسته شد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، در حاليکه کار آرژانتين در مرحله مقدماتي جام جهاني در منطقه آمريکاي جنوبي با چند تساوي بسيار سخت شده بود، اين تيم در آخرين بازي خود براي صعود به يک پيروزي نياز داشت که ليونل مسي آن را به ارمغان آورد تا جام جهاني بدون آرژانتين و مسي نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان خورخه سمپائولي که پيش از اين ديدار تيم ششم جدول بودند، خيلي زود دروازه خود را در دقيقه `1 باز شده ديدند تا هواداران آرژانتين نگران تر شوند؛ روماريو ايبارا روي اشتباه دفاع آلبي سلسته اين گل را به ثمر رساند. اما خيلي طول نکشيد که درخشش مسي آغاز شد؛ اعجوبه آرژانتيني در دقيقه `11 روي همکاري با دي ماريا، در موقعيت تک به تک دروازه را باز کرد. گل دوم در دقيقه `18 باز هم توسط مسي به ثمر رسيد و شوت محکم اين بازيکن به زير طاق دروازه راه يافت.
در نيمه دوم، در حاليکه اکوادر ناتوان به نظر مي رسيد، مسي در دقيقه `62 پا به توپ شد و با ضربه چيپ زيبا در شرايط نامتعادل، دروازه ميزبان را براي سومين بار باز کرد تا خيال هواداران را از بابت صعود راحت کند. به اين ترتيب آرژانتين با کسب 28 امتياز به عنوان تيم سوم منطقه، به صورت مستقيم راهي جام جهاني شد و ليونل مسي هم با 20 گل زده، بهترين گلزن تاريخ بازي هاي مرحله مقدماتي جام جهاني در منطقه آمريکاي جنوبي شد.

تيم ملي برزيل که با 41 امتياز صعود خود به عنوان تيم نخست را هفته ها قبل قطعي کرده بود، برخلاف گزارش هايي که قبل از بازي مبني بر علاقه هواداران اين تيم به پيروزي و صعود شيلي و در نتيجه سخت شدن کار آرژانتين منتشر شده بود، به راحتي با گل هاي پائولينيو و گابريل ژسوس (2)، از سد اين شاگردان پيتزي عبور کرد تا شيلي با 26 امتياز و تفاضل گل کمتر نسبت به پرو در رده ششم قرار گرفته و از راهيابي به جام جهاني باز ماند.
ديدار دو تيم کلمبيا و پرو با تساوي 1-1 به پايان رسيد؛ در اين ديدار خامس رودريگز ابتدا در دقيقه `56 کلمبيا را پيش انداخت اما در دقيقه `76 پائولو گوئررو بازي را به تساوي کشاند تا کلمبيا با 27 امتياز به عنوان تيم چهارم مستقيماً راهي جام جهاني شود و پرو با 26 امتياز در رده پنجم قرار گرفته و راهي پلي آف شود. پرو در ديدار پلي آف جام جهاني به مصاف تيم نيوزيلند خواهد رفت.
در نهايت اروگوئه هم موفق شد در خانه با نتيجه پر گل 4-2 از سد بوليوي عبور کند و با 31 امتياز به عنوان تيم دوم به جام جهاني 2018 راه يابد. گل هاي اروگوئه در اين ديدار را کاسرس، کاواني و لوئيز سوارز (2) به ثمر رساندند.

دور مقدماتي جام جهاني روسيه در منطقه اروپا پايان يافت. تيم ملي هلند در آخرين بازي خود در مرحله انتخابي جام جهاني به مصاف سوئد رفت و اين تيم را با نتيجه2-0 شکست داد. هلند بار ديگر فرصت حضور در يک تورنمنت معتبر را از دست داد و لاله هاي نارنجي يکي از غايبان اصلي جام جهاني 2018 خواهند بود. تيم ملي هلند در حالي ميزبان سوئد بود که براي رسيدن به پلي آف به برد با اختلاف 7 نياز داشتند.
در پايان بازي هاي سه شنبه شب، 9 تيم به صورت مستقيم راهي جام جهاني شدند و 8 تيم هم به عنوان بهترين تيم هاي دوم گروه ها، راهي پلي آف شدند. فرانسه، پرتغال، آلمان، صربستان، لهستان، انگليس، اسپانيا، بلژيک و ايسلند با قرارگرفتن در صدر گروه خود، جواز صعود مستقيم را به جام جهاني روسيه کسب کردند. تيم هاي سوئيس، ايتاليا، دانمارک، سوئد، ايرلندشمالي، يونان و جمهوري ايرلند هم به عنوان بهترين تيم هاي دوم، به مرحله پلي آف رفتند. اسلواکي اگرچه در گروه خود دوم شد ولي با 12 امتياز، در رده آخر تيم هاي رنکينگ دوم قرار گرفت و از صعود به پلي آف باز ماند. قرعه کشي پلي آف 25 مهر انجام مي شود، بازي هاي دور رفت، 18 تا 20 آبان ماه و بازي هاي دور برگشت 21 تا 23 آبان انجام مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

شاگردان دیه‌گو سیمئونه در نبرد با حریف مستقیم خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا پیروز شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سی‌و‌سوم لالیگای اسپانیا، شب گذشته (شنبه) در ورزشگاه متروپولیتانوی شهر مادرید، تیم فوتبال اتلتیکومادرید پذیرای رقیب اصلی و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در جدول رده‌بندی یعنی اتلتیک بیلبائو بود و موفق شد میهمان باسکی خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

گل‌های رودریگو دپائول در دقیقه 15، آنخل کورئا در دقیقه 52 و اونای سیمون در دقیقه 80 (گل به خودی) تنها گل بیلبائو که در دقیقه 45 توسط نیکو ویلیامز به ثمر رسید را بی‌اثر کرد و باعث ثبت بیستمین پیروزی فصل روخی‌بلانکو شد.

این پیروزی شاگردان دیه‌گو سیمئونه را 64 امتیازی کرد و سبب شد که فاصله آنها با بیلبائوی رده پنجمی به شش امتیاز افزایش پیدا کند تا خیال آنها از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده تا حدودی آسوده‌تر شود.

اتلتیکومادرید به آلاوس باخت

 

روز گذشته سه دیدار دیگر هم در این چارچوب برگزار شد که نتایج آنها به شرح زیر رقم خورد:

لاس‌پالماس صفر - جیرونا 2
آلمریا یک - ختافه 3
آلاوس 3 - سلتاویگو صفر

در ادامه دیدارهای هفته سی‌و‌سوم لالیگا امروز چهار مسابقه دیگر برگزار می‌شود. در آخرین بازی این هفته لالیگا هم دوشنبه شب از ساعت 22:30 بارسلونا میزبان والنسیا خواهد بود.

در جدول رده‌بندی لالیگا تیم‌های رئال مادرید با 84 امتیاز (33 بازی)، جیرونا با 71 امتیاز (33 بازی) و بارسلونا با 70 امتیاز (32 بازی) اول تا سوم هستند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست ۰ - ۲ منچسترسیتی/ سیتیزن‌ها کم اشتباه در هفته‌های پایانی + فیلم
  • نبرد رم و ناپولی برنده نداشت/ آزمون پنالتی گرفت
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • درخشش سینای پرسپولیس دود شد و به هوا رفت!
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف/ پیروزی فیلا با درخشش امبید