Web Analytics Made Easy - Statcounter

موعظه های موسوی خوئینی ها بعد از سالها دوری از اظهار نظرهای صریح می تواند راهکار مناسبی برای اصلاح طلبان باشد هرچند به نظر می رسد این اظهار نظر ها اندکی دیر هنگام بوده و دولت با حمایت اصلاح طلبان وارد مذاکرات شد اما اکنون شاید تنها راه نجات اصلاح طلبان از افول سیاسی، عمل کردن و گوش سپردن به پندهای این پیر اصلاحات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد موسوی خوئینی‌ها یکی از سیاستمداران ایرانی است که از سال ۱۳۸۴ دبیر مجمع روحانیون مبارز است. وی یکی از شخصیت‌های محوری در جریان چپ سنتی و اصلاح طلب کشور است.

مجمع روحانیون مبارز قدیمی‌ترین تشکل اصلاح‌طلب است که امروز در میان اصلاح‌طلبان جایگاه خاصی دارد و تا کنون به عنوان اتاق فکر اصلاح طلبان به همراه چند تن دیگر از آن نام بدره شده است. موسوی خوئینی ها اگرچه در سال های گذشته سمت های زیادی داشته است اما عدم تمایل وی به رسانه ای شدن را می توان از ویژگی های بارز او دانشت هرچند گفته می شود مهم ترین تصمیمات اصلاح طلبان هماهنگ با وی بوده و یکی از تئوریسین های اصلاحات خوئینی هاست.

یکی از روزنامه های اصلاح طلب در معرفی موسوی خوئینی ها نوشته است: شخصیت آقای موسوی‌خوئینی‌ها برای اصلاح‌طلبان شخصیتی پذیرفته شده است و نیازی به گفتن ندارد.

در حالی که در سال های گذشته اصلاح طلبان به عنوان یکی از مهمترین موافقان مذاکره با آمریکا بودند اما روز گذشته موسوی خوئینی ها در اظهاراتی قابل تامل مذاکره با آمریکا را بی فایده عنوان کرده است.

اصلاح طلبان که در چند سال گذشته از عدم همراهی دولت با آنها می ترسید، بدون چون و چرا از مذاکره باآمریکا حمایت کردند و در اقدامی متقابل آمریکا هم همواره به حمایت از اصلاح طلبان افراطی پرداخت و پیگیر حقوق آنها در ایران شد!!

موضع گیری هایی که به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامد

موسوی خوئینی ها اکنون که فعالیت های رسانه ای خود را اندکی قوت بخشیده است، راهکارها و نصیحت هایی را متوجه اصلاح طلبان داشته است که اگرچه اصلاح طلبان ازآنها خوششان نیامد اما در کل می توان بازگشت اصلاح طلبان از مسیر افراطی را در این موضع گیری مشاهده کرد.

موسوی خوئینی ها در چند ماه گذشته موضع گیری هایی در مسیر مقابله با افراطی گری های برخی از اصلاح طلبان اتخاذ کرده است که نمونه آن را می توان در دفاع از قالیباف در نامه ا‌ی به محمدعلی نجفی، نوشت دید؛ وی در این نامه نگاشته بود: «در سال‌های گذشته، تهران را هر سال آبادتر از سال‌ قبل دیده‌ام. سال‌ها پیش، بنده از یکی از دوستان مشترک، که قطعاً جنابعالی هم وی را صاحب‌نظر در امور شهریِ تهران بزرگ می‌دانید، دربارۀ مدیریت آقای قالیباف سؤال کردم. آن دوست محترم از توانایی و مدیریت قابل قبول ایشان یادکرد.»

موسوی خوئینی ها همچنین در پاسخ به پرسش «آیا پس از رحلت امام خمینی؟ره؟ شما خواهان ریاست بر قوۀ قضاییه بوده‌اید؟» با ذکر قسمت‌هایی از کتاب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است که ایشان «در نقل این خاطره‌ها راه خطا رفته است» و «اگر دیگر خاطرات ایشان تا این اندازه بی‌دقت باشد، در استفاده از آن‌ها همواره باید جانب احتیاط را در پیش گرفت.»

اظهارات اخیر موسوی خوئینی ها مبنی بر اینکه در دوستی با آمریکا خیری نیست هم جز آن دسته از سخنان وی است که به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده، موسوی خوئینی ها در ادامه سخنان خود گفته است: «مجمع روحانیون همان مجمع روحانیون است و همچنان ضد آمریکاست، مگر اینکه آمریکا به فرموده امام خمینی (رض) آدم بشود و این خواسته زیادی نیست.»

موعظه های این توئریسین اصلاحات بعد از سالها دوری از اظهار نظرهای صریح می تواند راهکار مناسبی برای اصلاح طلبان باشد هرچند به نظر می رسد این اظهار نظر ها اندکی دیر هنگام بوده و دولت با حمایت اصلاح طلبان وارد مذاکرات شد اما اکنون به نظر می رسد شاید تنها راه نجات اصلاح طلبان از افول سیاسی، عمل کردن و گوش سپردن به پندهای این پیر اصلاحات باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز‌گر اصلاحات بزرگ

آیت‌الله العظمی بروجردی در آن غوغای سیاست‌ورزی سال‌های قبل و بعد‌ از حکومت رضاخانی و سختی‌ها و تلخی‌هایی که با رحلت مرحوم شیخ عبدالکریم حایری یزدی، دامن حوز‌ه علمیه قم را گرفته بود سه اثر شاخص را علی‌رقم جو زمانه تثبیت نمود که نشان از نهاد آرام و فکور او در آن ناآرامی‌ها داشت.

به احیای حوزه‌ علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و تثبیت کرد.

حوزه را هم از گزند افراطیون و کج‌اندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.

دومین اثر که مکمل اثر نخستین است، کادر سازی و فراهم ساختن  زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رساله‌های عملیه بود.

به‌طوری که در آن تاریخ پر‌آشوب هیچ ردپایی از بی‌تدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمی‌یابید.

سومین اثر که می‌شود آن را از همه مهم‌تر دانست اوضاع کشور و جامعه را آرام نگه داشته و به دلیل رابطه تعریف شده‌ای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان بخصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.

آیت‌‌الله العظمی بروجردی پیر فرزانه‌ای‌ بود که با چشم تیزبین خود عوارضی که در اثر کورفهمی ممکن بود دامن‌گیر مرجعیت و جامعه بشود را به‌ درستی کشف می‌کرد و هشدار می‌داد .

آن‌چنان که تو گوئی در خشت خام و جام جم، نتایج سهمگین بد فهمی‌ها و کج‌اندیشی‌ها را با چشم خود قبل از وقوع حوادث می‌بیند.

مقایسه عملکرد او در دور‌ه‌های مختلف، انسانِ منصفِ کنجکاو را متوجه می‌کند که تصفیه خانه دستگاه فکری آن مرد‌ بزرگ که در نهانخانه روح بلند و ضمیر الهی او ریشه داشت آغازگر اصلاحات بزرگ اجتماعی و سیاسی بود و در آن دوران چون جنینی رشد و بالندگی پیدا کرد تا اینکه در مسیر نهائی خود این‌چنین و در قالب نهضت خمینی‌کبیر و انقلاب اسلامی و بینشی نوین پا به عرصه نهاد.

امروز با گذشت بیش‌از نیم قرن از رحلت ایشان، در می‌یابیم که آیت‌الله العظمی بروجردی خدا را برای جهانی می‌خواست که عاری از خشونت و ستم باشد. خدایی که در سایه دین او خلق در امان باشند و احساس رفاه و برادری و برابری نمایند.

آیت‌الله‌ العظمی بروجردی همواره برای اصلاح امور دین و دنیای مردم فریاد می‌زد و هم‌سنگ اعتقاد به خدا، احترام به انسانیت و آزادی را پایه و مایه هر حرکت و جوهر هر نتیجه‌ای می‌دانست که بدون آن هر حاصلی گذرا، موقت و بی ارزش خواهد بود.

آن مرجع شایسته، چون اجداد طاهرینش بر اساس آیه شریفه؛ "ولقد کرمنا بنی‌آدم" آزادی را و کرامت را مشیت و خواسته‌ ابدی می‌دانستند که در تقدیر ازل تا به ابد برای انسان نگاشته شده‌ است.

دیگر خبرها

  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • تن‌هاخ داغ کرد: نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو