Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه 14 تهران صدور دو بخشنامه ابلاغی از سوی شهردار تهران را گامی مؤثر در کاهش تخلفات اداری و شفاف سازی دانست و اعلام کرد که اجرای دقیق و همه‌جانبه این دو بخشنامه در منطقه 14 تهران از اولویت‌های تیم مدیریت شهری این منطقه خواهد بود.

فرهود حمیدی، درباره دو بخشنامه اخیر ضدفساد شهردار تهران درباره صدور هولوگرام و سازوکار جدید شوراهای معماری مناطق که اخیرا صادر شده است، گفت: شهردار تهران در آغاز فعالیت خود دو بخش نامه مهم صادر کرده که هر دو در راستای شفاف سازی بیش‌تر در عملکرد شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان از عزم راسخ دکتر نجفی در افزایش اعتماد عمومی و جلب رضایت حداکثری شهروندان برپایه همین اعتماد دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهرنوشت، وی با اشاره به بخشنامه جدید شهردار تهران در خصوص محدودیت فعالیت شوراهای معماری مناطق گفت: صدور این بخشنامه گامی مهم در جهت شفاف‌سازی بیشتر عملکرد شوراهای معماری مناطق است که سبب می‌شود تمام تصمیمات برحسب ضوابط و مقررات گرفته شود.

حمیدی با بیان اینکه عدم شفافیت در عملکرد شوراهای معماری نقش بسزایی در ناهنجاری‌ های حوزه شهرسازی دارد، تصریح کرد: تمام تلاش من و همکارانم در مجموعه شهرداری منطقه 14 تهران بر اجرای دقیق مقررات و صدور احکام بر پایه قانون بوده اما ممکن است در بعضی از موارد خطاهایی نیز صورت پذیرد که این دو بخشنامه مهم می‌تواند در راستای شفاف‌سازی بیشتر و در چارچوب قانون قرار گرفتن تمام عملکردهای شوراهای معماری مناطق بسیار مؤثر و کارآمد باشد.

وی با اشاره به صدور بخش‌نامه مربوط به هولوگرام‌های مربوط به عوارض ساختمانی در مناطق اظهار کرد: سال گذشته در مجموع تعداد 175 فقره هولوگرام در شهرداری منطقه 14تهران صادر شد که شامل هولوگرام‌های درون منطقه ‌ای، برون منطقه‌ ای و املاک می ‌شد. در 6ماه نخست سال جاری نیز 175فقره هولوگرام در این منطقه صادرشده بود که با بخش‌نامه دوم شهردار تهران مبنی بر ممنوعیت صدور هرگونه هولوگرام جدید، روند صدور هولوگرام در این منطقه متوقف شد.

شهردار منطقه 14 نقش این بخش ‌نامه در جهت مدیریت بهینه درآمدها و منابع نقدی مناطق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بدون شک بخش ‌نامه شهردار در خصوص هولوگرام‌ های عوارض ساختمانی نقش بسیار مؤثری در خصوص شفاف ‌سازی مالی مناطق خواهد داشت و این اثر در سیستم مالی شهرداری منطقه 14 تهران نیز همانند سایر مناطق شهر تهران ملموس و چشم گیر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صدور این بخش‌نامه‌ها، شفاف‌سازی هرچه بیش‌تر عملکرد مالی در شهرداری تهران را رقم خواهد زد که نتیجه آن جلب بیش ‌از پیش اعتماد شهروندان به خدمات مجموعه مدیریت شهری و بهبود شرایط موجود خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳، توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر اصلی و فرعی منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ اظهار کرد: بودجه شهرداری منطقه شش تبریز در سال جاری مبلغی افزون بر یک هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده که با توجه به اهمیت پروژه‌های عمرانی، ۷۰ درصد این بودجه به پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به پروژه بهسازی ورزشگاه شهرک شهید دکتر بهشتی تبریز افزود: امروز شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه هستیم و هم‌اکنون نیز چمن مصنوعی برای این ورزشگاه خریداری شده است و در مرحله نصب قرار دارد.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به مسیرگشایی مسیرهای ۲۴ متری و ۳۵ متری صنعتگران، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد فاز نخست این مسیرگشایی به طول سه کیلومتر آسفالت‌ریزی شده است و مابقی این مسیر هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

جان‌فشان نوبری با اشاره به اهمیت ویژه شهرداری این منطقه بر بهسازی پیاده‌روها، تاکید کرد: سال گذشته پیاده‌روسازی از سمت خطیب به طرف نصف‌راه انجام شد و امسال نیز نصف‌راه به رسالت، راه‌آهن به خطیب و پیاده‌روهای قراملک مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرحله مطالعات و طراحی محوطه‌سازی و پیاده‌رو میدان تاریخی راه‌آهن به اتمام رسیده است و امیدوارم مراحل عملیاتی این پروژه از خرداد امسال آغاز شود.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به پروژه‌های زیست‌محیطی این منطقه، تاکید کرد: ۶۰ درصد مراحل بهسازی کانال ایلی سو و کانال رود به اتمام رسیده است و امیدوارم اقدامات عمرانی این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

جان‌فشان نوبری با اشاره به افزایش خدمات محله‌ای در سطح منطقه، تصریح کرد: خدمات محله‌ای در سطح منطقه به ویژه در آناخاتون و الوار با قدرت در حال انجام است و پروژه‌های مهمی از جمله پارک شهر دوستدار مادر و کودک در آناخاتون، بهسازی پارک فعلی آناخاتون و لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی معابر این محلات در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه شش تبریز ۲۶ درصد محدوده کل تبریز را شامل می‌شود، ادامه داد: واحد محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این منطقه در طول هفت ماه گذشته، پنج مورد عملیات ضربتی آزادسازی و اعاده به حالت اولیه ساخت و ساز در محلات آناخاتون و اوغلی را داشتند.

شهردار منطقه شش تبریز گفت: با توجه به این مسئله حدود ۵۰ هزار مترمربع از اراضی شهرداری منطقه شش تبریز آزادسازی شد؛ بنا بر این از شهروندان درخواست می‌شود قبل از خرید و فروش ملک در این مناطق از شهرداری منطقه در خصوص راستی آزمایی آن استعلام کنند.

جان‌فشان نوبری با اشاره به نهضت آسفالت اشاره کرد و گفت: بودجه آسفالت شهرداری این منطقه در سال ۱۴۰۱، ۲۰ میلیارد تومان با ۱۲ هزار تن آسفالت و در سال ۱۴۰۲، ۸۰ میلیارد تومان با ۴۶ هزار تن آسفالت بود که امسال نیز ۱۵۰ میلیارد تومان با ۱۰۰ هزار تن آسفالت خواهد بود که امیدواریم شاهد تحول اساسی در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: آسفالت‌ریزی اساسی مسیرهای سه راهی فرودگاه تا مایان و راه‌آهن تا نصف راه و خطیب تا راه‌آهن در اولویت کاری این معاونت قرار گرفته است.

کد خبر 745347

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری