Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات‌های آلمانی در پاسخ به خبرسازی فاکس نیوز مبنی بر تلاش غیرقانونی ایران برای دست یافتن به فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه تسلیحات هسته‌ای و موشکی تاکید کردند: ما هیچ شواهدی دال بر این‌که ایران برجام را نقض کرده باشد، نداریم.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری فاکس نیوز روز سه‌شنبه در گزارشی مدعی شد که یک سرویس اطلاعاتی آلمان گزارشی را درباره بازه‌ زمانی سپتامبر تا اکتبر منتشر کرده است که نشان می‌دهد ایران در این مدت 32 بار تلاش کرده تا فناوری را به دست آورد که به طور قطع یا به احتمال بسیار زیاد برای برنامه‌ هسته‌ای تسلیحاتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر ادعای این گزارش، این تلاش‌ها در ایالات نوردراین وستفالن آلمان انجام شده است.

سرویس اطلاعاتی نوردراین وستفالن ایران را متهم کرده است که از شرکت‌های اماراتی، چینی و ترک برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه‌ هسته‌ای خود استفاده کرده بود.

دیپلمات‌های آلمانی در پاسخ به این سوال فاکس نیوز که آیا آلمان تاکنون این گزارشات را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده‌ است، گفتند: ما هیچ شاهدی دال بر اینکه ایران تعهدات خود در برجام را نقض کرده باشد، نداریم. کاملا برعکس، گزارش دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی در سال 2016 نشان می‌دهد که هیچ سندی مبنی بر نقض برجام از سوی ایران وجود ندارد.

این دیپلمات‌ها افزودند: با این وجود، ما همچنان نسبت به برنامه موشکی ایران نگران هستیم. گزارشی که به آن اشاره کردم و همچنین گزارش‌های اطلاعاتی منطقه‌ای نشان می‌دهد که آلمان کاملا در این زمینه هوشیار است و هوشیار خواهد بود. هرچند، این مسئله‌ای است که خارج از حوزه برجام است و باید جداگانه به این مورد رسیدگی کرد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که فاکس نیوز که از مخالفان برجام محسوب می‌شود، سعی دارد تا در فرصت باقی مانده به موضع‌گیری ترامپ درباره این توافق اذهان عمومی را منحرف کند. این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون هشت بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • پایانه شرق تهران مشغول خدمت رسانی به مسافران است
  • گزارش رسانه‌های خارجی درباره صدای انفجار در ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • گروسی به ایران می آید!
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم | سفر وزرای آلمان و انگلیس برای فشار به نتانیاهو