Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبر تاييد موضوع جاسوس بودن دري‌ اصفهاني از اعضاي تيم مذاکره کننده هسته‌اي، در کنار تاسف‌برانگيز بودن، سوالات و مسائل بسياري را به دنبال دارد. گروه اقتصادي خبرگزاري تسنيم- فاطمه محمدي: نام دري‌اصفهاني از چندي پيش صرفاً به اتهام جاسوسي هسته‌اي بر سر زبان‌ها افتاده، و طي اين روند، برخي اعضاي تيم‌مذاکره‌کننده و دولتي‌ها جاسوسي او را صرفا‌ً يک اتهام مي‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اين معنا که انشاءالله در آينده اين اتهام منتفي و تبرئه خواهد شد! اما تاييد نهايي جاسوسي او مسئله ساز شده است.
عليرغم برخي اظهارنظرها مبني بر اينکه او در مذاکرات هسته‌اي نقشي نداشته، دلالتهاي روشني وجود دارد که خلاف اين ادعا را ثابت مي‌کند. مهمترين آن، اعطاي نشان دولتي به او توسط رياست جمهوري براي تجليل از نقش او در مذاکرات هسته‌اي است! از سوي ديگر اطلاع موثقي وجود دارد مبني بر اينکه او نه تنها عضوي از تيم مذاکره‌کننده هسته اي بوده بلکه بالاتر از آن مسئوليت کميته مالي و بانکي تيم مذاکره کننده ايراني را برعهده داشته و نقش او از يک عضو مشاور صرف بالاتر هم رفته است.
يکي از مهمترين مسائلي که درباره دري اصفهاني وجود دارد آنکه گفته مي شود، او توسط بانک مرکزي به تيم مذاکره کننده هسته‌اي معرفي شده است. ولي‌الله سيف رئيس کل بانک مرکزي در اين باره هنوز توضيح روشني نداده است اما شنيده‌هايي هم وجود دارد که او توسط يک فرد در دفتر رئيس‌جمهور به ولي‌الله سيف معرفي شده و سيف نيز آنچنان که بايد و شايد از سوابق او مطلع نبوده است!
وقتي سه مولفه‌ي جاسوس از آب درآمدن عضو موثر پولي و مالي تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي را در کنار عايدي تقريباً هيچ اقتصادي ايران از نظر اقتصادي گذاشته مي‌شود و از سوي ديگر اين عايدي تقريباً هيچ را در کنار هزينه‌هاي سنگيني که ايران در حوزه‌هاي هسته‌اي و غيرهسته‌اي براي مذاکرات هسته‌اي و برجام پرداخت کرده مي‌نشانيم، مهمترين پرسشي که پيش رو قرار مي‌گيرد آن است که چه کسي پاسخگوي چنين هزينه فوق‌سنگيني خواهد بود که ملت ايران از اين بابت مي‌پردازند؟
گفته مي‌شود دري‌اصفهاني در نگارش چند بند کليدي مربوط به تحريمهاي اقتصادي در برجام که منشأ بسياري از بحران‌هاي فعلي جمهوري اسلامي در عدم انتفاع واقعي از رفع يا تعليق تحريمها به ويژه تحريم هاي بانکي و حتي اضافه شدن مشکلات جديد از جمله FATF است نقش کليدي داشته است. حال چه کسي غير از آقاي دري اصفهاني بابت اين هزينه مواخذه خواهد شد؟
دري اصفهاني سابقه‌اي مانند مسئوليت حقوقي در قرارداد الجزاير داشته که آن قرارداد نيز هزينه‌هاي سنگيني به کشور وارد کرد و امتداد ماجراهاي مربوط به آن تا استعفاي بازرگان از نخست‌وزيري پيش رفت. حالا چنين فردي توسط چه کسي به ولي‌الله سيف معرفي شده؟ و مهمتر اينکه آيا ولي‌الله سيف فردي در اين تراز براي ايفاي چنين نقش مهمي را بدون حتي يک بررسي ساده به تيم مذاکره کننده هسته‌اي معرفي کرده است؟ و تيم مذاکره کننده هسته‌اي بدون تحقيق او را پذيرفته است؟
اينها سوالات مهمي است. هدف اين گزارش تعميم اتهام به ديگران نيست؛ چرا که مسئولان قضايي افراد ديگري را در اين موضوع متهم نکرده‌اند، اما مسئله اين است که آيا سهل‌انگاري مسئولان دولتي هم در اين زمينه‌ها بايد هزينه داشته باشد يا خير؟
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی