Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول کشور روز گذشته با انجام ۹ بازی برگزار شد که فرایند آن باقی باقی ماندن نفت مسجد سلیمان در صدر و راه آهن در قعر جدول بود.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور با نظم خاصی پیش می‌رود و این رقابت‌ها هفته به هفته حساس‌تر می‌شود. این مسابقات روز گذشته هفته هشتم خود را پشت سر گذاشت و نفت مسجد سلیمان توانست موقعیت خود در صدر جدول را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت فشرده ۵ تیم در کورس صدر نشینی بر جذابیت این بازی‌ها افزوده است.

* رکورد عجیب راه آهن در گل‌نزنی
راه آهن فقط یک تیم بلا مالک و بلاتکلیف و بدون مربی نیست که در لیگ دسته اول حضور دارد. این تیم با سرعت به سمت سقوط از لیگ یک به لیگ دو گام بر می‌دارد تا همان راهی را برود که استقلال اهواز پیش از آن رفت. یعنی سقوط طی دو سال از لیگ برتر به لیگ دو.

این تیم نه تنها در ۸ هفته گذشته از مسابقات هیچ پیروزی به دست نیاورده و تنها یک امتیاز بابت یک مساوی بدون گل اندوخته، بلکه در این ۸ هفته گل نزده تا رکورد عجیبی در گل نزدن از خود به جای گذاشته باشد.

* رقابت فشرده ۵ تیم در بالای جدول
فاصله امتیازی در بالای جدول به قدری کم است که در هر هفته یکی از ۵ تیم حاضر در کورس بالای جدول این امکان را دارند که خود را به صدر برسانند. نفت مسجد سلیمان، بادران، نساجی، برق جدید شیراز و مس کرمان با فاصله ۲ امتیاز رده های اول تا پنجم جدول را در اختیار دارند.

* بهترین خطوط حمله
سه تیم مس کرمان، خونه به خونه و شهرداری ماهشهر با ۱۲ گل زده دارای بهترین خطوط حمله در این مسابقات هستند و راه آهن نیز بدون گل زده ضعیف ترین خط حمله را دارد. تیم برق جدید شیراز با ۳ گل خورده بهترین خط دفاعی را دارد و ضعیف ترین خط دفاعی نیز به تیم های راه آهن و ایرانجوان با ۱۳ و ۱۲ گل خورده تعلق می‌گیرد.

* سه تیم بدون پیروزی
صبا، ایرانجوان و راه آهن تیم هایی هستند که در هشت هفته گذشته بر این مسابقات هیچ پیروزی نداشته‌اند تا هر سه با کمترین امتیاز نسبت به سایر تیم‌ها در سه رده پایین جدول حضور داشته باشند.

* بیشترین و کمترین مساوی
تیم های آلومینیوم اراک و صبای قم هر کدام با ۵ مساوی بیشترین تعداد مساوی را در این مسابقات به دست آورده اند و این در حالی است که ۵ تیم نساجی، برق جدید، اکسین، فجر سپاسی و راه آهن با یک مساوی کمترین تعداد مساوی را دارند.

* بادران شکست ناپذیر
شاگردان محمد ربیعی تنها تیمی در این مسابقات هستند که هیچ شکستی در کارنامه آنها ثبت نشده است تا تنها تیم شکست ناپذیر لیگ دسته اول باشند. نقطه مقابل این تیم نیز راه آهن است که با ۷ شکست پر باخت ترین تیم لیگ است.

* گلزن ترین بازیکن هفته
میلاد میداودی با زدن دو گل برای نفت مسجد سلیمان مقابل ملوان گلزن ترین بازیکن هفته هشتم بود. میداودی تنها بازیکنی بود که در این هفته بیشتر از یک گل زد.

* فقط یک بازی بدون گل
در هفته هشتم تنها یک بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فقط یک بازی بدون رد و بدل شدن گل داشته باشیم. بادران و خونه به خونه برگزار کننده این بازی بدون گل بودند.

* مساوی‌های پرگل و مشابه
در هفت هشتم دو بازی با نتایج مشابه و پرگل به تساوی انجامید. ابتدا دو تیم آلومینیوم اراک و ایرانجوان در بوشهر به مساوی ۲-۲ رسیدند و سپس نفت مسجد سلیمان در خانه‌اش و در حالی که با دو گل از ملوان عقب بود در ۵ دقیقه پایانی با گلزنی های میداودی کار را به مساوی ۲-۲ رساند.

* میزبانان بازنده
در هفته هشتم دو میزبان بازنده داشتیم. ابتدا فجر سپاسی که در خانه خود مقابل گل گهر با نتیجه دو بر یک مغلوب شد و سپس ماشین سازی تبریز که در خانه مغلوب تیم خوب برق جدید شیراز شد. تیمی که چراغ خاموش به کورس صدر جدولی‌ها رسید.

* وقت اضافه
در دو بازی از هفته هشتم گلهای دیرهنگام و بعد از دقیقه ۹۰ باعث عوض شدن نتایج بازی شد. در حالی که بازی تیم های فجر سپاسی و گل گهر در شیراز با نتیجه مساوی پیش می رفت، گل گهری ها در دقیقه ۹۶ به گل رسیدند تا یک پیروزی با ارزش خارج از خانه داشته باشند.

در قم اما شرایط برعکس بود. چرا که گل دقیقه ۹۴ جهانگیر عسگری باعث شد تا صبا در خانه خود از شکست برابر تیم تازه لیگ یکی شده شهرداری ماهشهر نجات پیدا کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا به دنبال پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ در هفته بیست و پنجم لیگ دسته یک فوتبال کشور فردا چهارشنبه ۸ فروردین دریای کاسپین بابل از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز مهمان تیم فجر شهیدسپاسی است.

دریای کاسپین بابل پس از کسب پیروزی ارزشمند یک بر صفر مقابل خوشه طلایی ساوه در هفته بیست و چهارم و جمع آوری ۴ امتیاز در ۲ بازی قبل از آن به آرامش نسبی رسیده، حالا در اندیشه فاصله گرفتن از انتهای جدول رقابتهاست.

شاگردان سید داوود سیدعباسی با کسب ۳ برد، ۹ تساوی و ۱۸ امتیاز در رتبه شانزدهم جدول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور قرار دارند.

دریای کاسپین بابل از یک طرف به دنبال کسب امتیاز در شیراز است و از سویی دیگر چشم به بازی تیم ۱۸ امتیازی شهرداری آستارا دارد تا در صورت شکست این تیم مقابل سایپا تهران بتواند یک رتبه در جدول صعود کند.

فجر شهیدسپاسی شیراز هم که با ۴۸ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد، در خانه به چیزی کمتر از برد رضایت نمی‌دهد.

شیرازی‌ها که به ترتیب ۴ و ۳ امتیاز با تیم‌های صدر جدول و رده دومی چادرملو اردکان فاصله در درجه اول به ثبات جایگاه و در درجه دوم منتظر لغزش حریفان و رسیدن به رتبه دوم هستند.

دیگر خبرها

  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، جمعه ۱۰ فروردین
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم
  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • جدول لیگ دسته اول فوتبال در پایان هفته ۲۵
  • هفته 25 لیگ دسته اول؛ خیبر در صدر، مدعیان در حال نزدیک شدن
  • همه مدعیان صعود بردند، جز قهرمان لیگ‌برتر!
  • ادامه صدرنشینی خیبر خرم‌آباد در لیگ یک/ لیگ برتر دست یافتنی‌تر شد
  • هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان
  • دریا به دنبال پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی