Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابستان آغاز مصیبتی جانکاه برای ساکنین شهرک های فجر و شهیدرجایی لنده به دلیل قطعی مکرر آب در این دو شهرک است که از ابتدای تابستان تا اواسط مهرماه ساکنین این شهرک ها با این بحران دست و پنجه نرم می کنند و همین موضوع هم باعث اعتراض و گلایه آنان از مسئولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، با شروع مهاجرت های بی رویه از روستاها به شهر و تشکیل شهرک های الحاقی به شهرلنده و فراهم نبودن بحث زیرساخت های اساسی در این شهرک ها معضلات و مشکلات مردم در شهرک های فجر، شهید رجایی، بهاران و سرآسیاب چندین برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم زیرسازی آسفالت، نداشتن گاز در بیشتر مناطق این شهرک ها، عدم جدول کشی معابر و قطعی مکرر آب در این شهرک ها از مهمترین و عمده ترین معضلات و چالش های است که به دلیل عدم نگاه توسعه محور به این شهرک ها باعث شده است امروز مردم گرفتار این نوع نگاه باشند.

به هرحال با تمام این مشکلات و معضلات تا رفع کامل آن ها شاید بتوان کمی صبر کرد ولی با قطعی و بحران آب در این شهرک ها هیچ کس نمی تواند صبر کند چرا که آب مایه حیات، طهارت و بهداشت عمومی و فردی است.

چند سالی است که ساکنین شهرک فجر و شهید رجایی با معضلی به نام هم سطح بودن تنها مخزن آب شرب شهرلنده مواجه هستند که با پیگیری های مسئولان مخزن 1000مترمکعبی جدیدی برای رفع این معضل کلنگ زنی و بخشی از عملیات اجرایی آ نیز شروع شده است که به دلیل کمبود اعتبارات عملاً متوقف شده است.

صفدر درخواه از ساکنین کوچه رسالت یک شهرک شهیدرجایی لنده در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: یکی از عمده گلایه ما نسبت به مسئولان عدم توجه به مسئله قطعی چندین روزه آب در این شهرک است.

وی افزود: انتظار داشتیم مسئولان برای رفع معضل همیشگی قطعی آب که بیشتر روزها به چهار روز و پنج روز هم رسیده است رسیدگی کنند.

این شهروند لنده ای تصریح کرد: هرچند در آن مقطعی چندین روزه قطعی آب آبفای شهری با تانکر به ما آبرسانی کرد ولی این کار مقطعی است و راه حلی برای رفع مشکل نیست.

علیرضا پاکباز یکی دیگر از شهروندان کوچه رسالت یک شهرک شهید رجایی لنده در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: یکی از چالش های اساسی در حوزه مدیریت آب باید برنامه ریزی برای رفع سریع مشکل، پیگیری برای بهبود وضعیت موجود و رفع اساسی معضل کم آبی در مناطقی است که وضعیتی بحرانی دارند.

وی افزود: مشکل ساکنین این شهرک به خصوص کوچه رسالت یک و دو که هم سطح با تنها مخزن آب شهرلنده هستند یک موضوع اساسی است که متاسفانه سه الی چهار سال است که با این چالش مواجه هستیم و در این سال ها روزی نبوده است که به آبفای شهری و سایر نهادها مراجعه نکرده باشیم.

این شهرند لنده ای تصریح کرد: بیشتر روز ها پیش آمده است که برخی از همسایگان از آب خروجی کولرهای دوتکیه برای مصارف خانگی استفاده می کنند.

تامین آب شرب ساکنین شهرک شهیدرجایی به خصوص کوچه های رسالت یک و دو باعث شده است تا فرماندار شهرستان لنده شخصاً به همراه حراست فرمانداری و رئیس آبفای شهری لنده به این دو کوچه آمده و به صورت چهره به چهره با مردم دیدار و مشکلات و معضلات اساسی مردم را جویا شود.

خانم های خانه دار کوچه رسالت یک و دو با اظهار گلایه مندی از قطعی مکرر آب خواستار توجه بیشتر مسئولان به این مشکل شده اند.

برخی دیگر از خانم های که ساکن این کوچه بودند از عدم توجه شهرداری به جمع آوری منظم زباله ها و عدم پاکسازی جداول اشاره کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرداری به این موضوع شده بودند.

مهدی فتاحی مسئول حراست فرمانداری شهرستان لنده با تماس با مسئولان شهرداری خواستاری پاسخ گویی به مردم شد که بعد از چند دقیقه ای مسئول خدمات شهرداری لنده در محل حاضر شد.

فضل الله ماندگار مسئول خدمات شهری شهرداری لنده گفت: گلایه مندی مردم را به حق دانسته و علت آن را کمبود نیروی انسانی در قسمت رفتگران و بازنشستگی چهار نفر از رفتگران عنوان کرد.

دارا کریمی نژادفرماندار شهرستان لنده ضمن عذرخواهی از ساکنین شهرک های فجر و شهید رجایی به دلیل تاخیر در اجرای پروژه مخزن دوم آب شرب شهرلنده گفت: ما امروز شرمنده مردم هستیم و از بابت تاخیر در ارائه خدمات در حوزه آب وفاضلاب شهری از مردم این شهرک ها عذرخواهیم میکنم.

وی در ادامه با تماس با مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم در شهرک های فجر و شهید رجایی لنده تامین آب شرب است که واقعاً مردم این شهرک ها با صبر خود مسئولان را شرمنده کردند.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: آبفای شهری هرچه سریعتر نسبت به تامین اعتبارات لازم برای تکمیل مخرن 1000مترمکعبی آب شرب شهرلنده اقدام نمایند تا بیشتر از این مردم با مشکلات قطعی و کمبود آب شرب مواجه نباشند.

وی تاکیدکرد: جمع آوری زباله و پاکسازی جداول با رعایت اصول بهداشتی به خصوص بهداشت محیط نیازمند مشارکت عمومی مردم است.

تصاویر تکمیلی:

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

تین نیوز

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و کارشناسان و مدیران این بخش ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس این گزارش این نشست با توجه به ضرورت هم اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

 در این نشست کارشناسان بخش های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می کنند.

 از مهم ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش