Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ما در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم و مجموع چالش‌های موجود چنان پیچیده و عمیق است که جز وفاق ملی چاره‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: وضعیت بودجه، نرخ بیکاری، بحران صندوق‌های بازنشستگی، بحران آب، بحران‌های زیست محیطی، معضلات سیستم بانکی، معضلات مهاجرت و جابجایی در شهرهای بزرگ، فساد، فقر و تبعیض بخشی از مشکلاتی است که ما را کلافه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی تصریح کرد: در زیرساخت این ابر چالش‌ها با معضلات اساسی‌تری مواجه هستیم و زوال نهادهای کارآمد، تزلزل انسجام اجتماعی و نادیده گرفتن وفاق ملی سه معضل اصلی زیرساختی ماست که جز بسیج عمومی و فعال نمودن همه امکانات کشور راه دیگری وجود ندارد.

نماینده مردم تهران بیان کرد: اوضاع بین المللی و منطقه‌ای در حال تغییرات عمده است و گزارش‌های کارشناسی حکایت از ادامه و تشدید منازعات منطقه‌ای دارد، محیط منطقه‌ای ناامن و شکننده شده و تبعات همه پرسی کردستان عراق و احتمال ناآرامی در شمال عراق و دخالت رژیم صهیونیستی و عربستان به نیت تشدید آشوب در مرزهای ایران احتمال تشدید جنگ در شمال و جنوب شرقی سوریه و درگیری بیشتر ترکیه با برخی کشورهای عربی و احتمال ورود رژیم صهیونیستی به منازعه‌ای جدید در لبنان و افزایش جنگ در یمن حکایت از آن دارد که بخشی از منابع ما درگیر این منازعات خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این ناآرامی‌ها قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دنیا بعد از جنگ و طرح‌های بلند مدت اقتصادی برای ارتقای جایگاه و قدرت خود در نظام بین الملل می‌اندیشند به عنوان مثال چین طرح کمربند و جاده را با سرمایه گذاری 4.5تریلیون دلار و روسیه با طرح اتحادیه اروپا- آسیا، ترکیه طرح چشم انداز 2023، پروژه‌های متعدد راه آهن، خطوط انتقال انرژی از آسیای مرکزی را دارد و در اطراف ما تغییرات گسترده‌ای در اقتصاد سیاسی به وقوع پیوسته است.

نجفی بیان کرد: ما باید تقسیم کار ملی را جایگزین بحث‌های جناحی و نزاع‌های تقسیم قدرت، منفعت و رانت کنیم همچنین تقسیم کار جهت حل بحران‌های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی به منظور ارتقای جایگاه ایران در جهان پرتلاطم امروز ضروری است.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: جهانگیری باید طرح عظیم و مشابهی را در چند محور توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی تکنولوژی تهیه کند و آن را مبنای مذاکره با ارکان قدرت در مجموعه حاکمیت قرار دهد تا در برنامه‌ای مبتنی بر منافع ملی متعهد و هم جهت شوند.

وی گفت: نیروهای مسلح و ستاد اجرایی ظرفیت مدیریتی و تجهیز سرمایه دولت و بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و همراهی بخش‌های سازمان یافته را دارند و می‌توانند در این طرح به کار گرفته شوند.

نجفی تصریح کرد: منازعه دو قطبی شده کنونی شکل مذاکرات چند جانبه مثبت و مبتنی بر منافع مشروع تمامی ذی نفعان به خود خواهد گرفت و از سطح تنش سیاسی کاسته و کام دشمنان تلخ خواهد شد لذا هیچ کدام از مشکلات راه حل فوری و کوتاه مدت ندارد، هیچ جناح و دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند، تنها با عزم کلیه قوا و بسیج تمامی توان اجتماعی و ملی می‌توان در جهت حل تدریجی معضلات حرکت کرد.

نماینده مردم تهران بیان کرد:‌ با توجه به اعتماد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، جهانگیری وظیفه‌ای خطیر دارد و آن وفاق ملی برای ایران است و برای تحقق آن به فوریت نیازمند طرحی سه فوریتی هستیم.

وی ادامه داد: تدوین برنامه‌ای برای مبارزه با فساد و شفاف سازی محیط کسب و کار و ایجاد تحرک اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد.

نجفی افزود: اجماع قوای حکومتی بر سر این برنامه و جلب تمایل گروه‌های دارای نفوذ اجتماعی و تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی در مبارزه با فساد نیاز است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دریاچه ارومیه تمامی دست گاه‌های اجرایی مشارکت داشتند برلزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای نگین فیروزه ای آذربایجان غربی تاکید کرد.

علیرضا نوروزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، وظیفه کمیته فرهنگی و هنری این جشنواره را برعهده داشت و تمامی برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در جشنواره با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته بود.

وی به نتایج برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت:  مردمی که برای بازدید از دریاچه در این حشنواره حضور داشتند زنگ خطر خشکی دریاچه را احساس کرده و متوجه شدند که این دریاچه در خطر قرار گرفته و باید برای احیای ان مشارکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل خشکی دریاچه ارومیه اسراف در مصرف آب بوده گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی مردم با مصرف درست استفاده کردن از اب آشنا می‌شوند.

نوروزی تصریح کرد: ملت ایران در این دریاچه سهم دارند پس باید در احیای دریاچه ارومیه نیز مشارکت داشته باشند با درست مصرف کردن و اگاهی از تبعات خشکی دریاچه ارومیه مردم می‌توانند کمک بزرگی به احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد