Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: امروز به مرحله ای رسیده ایم که توان دفاعی بالای ما در مقابل دشمنان، بازدارندگی ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیات همراه که صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) در محل ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، این مطلب را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: آزرو می کنم که این سفر منشا همکاری ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.
وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.
امیر سرتیپ پوردستان با برشمردن عوامل پیوند و نزدیکی دو کشور گفت: علاوه بر پیوندهای دینی و اعتقادی عوامل دیگری این نزدیکی و همدلی موثر بوده است که حضور در یک منطقه راهبردی، داشتن مرز مشترک دریایی، استقرار در دو طرف تنگه هرمز از آن جمله می باشد.
وی تاکید کرد: این اشتراکات سبب شده است تا ما ایرانیان کشور عمان را خانه برادر خودمان بدانیم، وقتی که ناوگروه های ما برای دریانوردی حرکت می کنند خیلی علاقمندند تا در یکی از بنادر کشور شما مدتی را توقف کنند چون از مردم و نظامی های شما محبت و وفاداری زیادی دیده اند.
جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما علاقمندیم تا با وجود این مشترکات سطح روابط را به خصوص در حوزه نظامی که مسئولیت ما نیز محسوب می شود عمیق تر و گسترده تر شود.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی انقلاب اسلامی و روند تحولات ناشی از جنگ تحمیلی افزود: نیروهای مسلح ما قابلیت و توانمندی خوبی را در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند. ما از جنگ 8 ساله و تحریم های اقتصادی درس های زیادی گرفتیم که مهمترین آن درس اعتماد بنفس و خودباوری بود ما به این باور رسیدیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و در مقابل کشورهای استکباری سر خم نکنیم و نیازهایمان را در داخل کشور تولید کنیم و بحمدالله امروز به مرحله ای رسیدیم که توان دفاعی ما در دشمنان بازدارندگی ایجاد می کند و و جرات حمله را از آنها می گیرد.
امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینکه دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است افزود: این دکترین به این معنا است که اگر ما قدرت نظامی خود را توسعه می دهیم برای تجاوز و تعدی نیست.
امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند با گفت وگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند و همچنین این توانمندی را دارند که بدون حضور بیگانگان امنیت را در منطقه برقرار کنند.
جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان گفت: امیدواریم سازوکارهایی طراحی شود که تعاملات و همکاری ها در حوزه هایی چون تبادل دانشجو در سطوح مختلف، انجام رزمایش های مشترک زمینی، هوایی و دریایی به صورت مشترک و اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و بازدید های آموزشی نسبت به گذشته بیشتر شود.
اجتمام(1)**7029**1418
تنظیم: فرهاد شرف پور ** ناشر: مریم برزآبادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • فرمانده کل ارتش میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟