Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن بیان اینکه سه نفر جاسوس دیگر در تیم هسته‌ای شناسایی شده بود که هر سه نفر آن‌ها فرار کرده اند گفت: دری اصفهانی یک سال پیش دستگیر شده بود که البته معاون قوه قضاییه حکم او را تایید کرد که فردی دو تابعیتی و مرتبط با دو سرویس امنیتی مشهور دنیا بوده است. به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص حضور یک جاسوس در تیم هسته‌ای و تبعات آن برای سیستم امنیتی کشور اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی از مسئولان امنیتی کشور که در شناسایی و دستگیری دری اصفهانی دخالت داشتند، درخواست کرده است تا به مجلس آمده و در خصوص میزان و چگونگی جاسوسی دری اصفهانی توضیحاتی را ارائه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون دیگر حکم دری اصفهانی قطعی و لازم الاجرا شده است گفت: دری اصفهانی یک سال پیش دستگیر شده بود که البته معاون قوه قضاییه حکم او را تایید کرد که فردی دو تابعیتی و مرتبط با دو سرویس امنیتی مشهور دنیا بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حکم اولیه ده سال بوده و به خاطر ملاحظات سنی حبس وی به ۵ سال تقلیل پیدا کرده تصریح کرد: مسئولان امنیتی به کمیسیون می‌آیند تا بالاخره مشخص شود این فرد چگونه و تا این سطح وارد تیم مذاکره کننده شده است؛ مسئولان هسته‌ای باید توضیح بدهند که چرا و با معرفی چه کسی از دری اصفهانی استفاده کرده اند.

وی در ادامه افزود: دری اصفهانی از انگلیس هم حقوق دریافت کرده است که برجام به گونه‌ای نوشته شود که تحریم‌ها برداشته نشوند و بعد از برجام تاثیرات تحریم‌ها باقی بماند؛ دری اصفهانی از تیم مذاکره هم حقوق دریافت می‌کرده است که مفاد مرتبط با حوزه بانکی را به گونه‌ای تنظیم کند که تحریم‌ها برداشته شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: مشخص است که دری اصفهانی بیشتر عهد و پیمانش را با انگلیسی‌ها نگه داشته است چرا که برجام تحریم‌ها را که برنداشت تحریم‌های جدیدی را به تحریم‌های قبلی اضافه کرد. تعجب ما از موضع گیری نوبخت است که بعد از آنکه دستگاه قضایی کشور دری اصفهانی را مجرم معرفی می‌کند، از او دفاع کرده و می‌گوید باید وزارت اطلاعات نتیجه را اعلام کند.

کریمی قدوسی همچنین افزود: وزیر اطلاعات در صحن مجلس یادداشتی را به آقای پزشکیان دادند که علناً اعلام کرده بودند دری اصفهانی جاسوس نیست، اما با گذشت کمتر از یک سال اسنادی که به دست قوه قضاییه رسید جاسوس بودن وی را تایید می‌کرد.

وی همچنین بیان داشت: دستگاه قضایی ضابط‌های مختلفی برای بحث‌های مربوطه دارد و هرگونه که دادستان تشیص بدهد از دستگاه‌های ضابط که امکانات ضدجاسوسی دارند استفاده می‌کنند قطعاً دولتی که خودپای این افراد را به مذاکرات باز کرده است، این افراد را جاسوس نمی‌داند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: در همه جای دنیا حداقل ۸ سازمان اطلاعاتی وجود دارد که تمرکز دست یک نفر نباشد در ایران هم همین طور بوده و قوه قضاییه از ضابط دیگری به جز وزارت اطلاعات در جریان کشف جاسوسی دری اصفهانی استفاده کرده است.

کریمی قدوسی بیان داشت: مصاحبه امروز نوبخت پایه و اساسی ندارد و همانطور که در ابتدا مقامات وزارت امور خارجه و سخنگوی دولت دستگیری دری اصفهانی را به شدت تکذیب کردند، امروز هم جاسوس بودن وی را تکذیب می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه نباید آقای نوبخت روی حکم دستگاه قضایی کشور در مورد یک جاسوس ایراد وارد کند گفت: این گونه سخنان نسنجیده برای دستگاه اجرایی کشور تبعات و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

خاطر نشان می‌شود، امروز محمدباقر نوبخت درباره اظهارات وزارت امور خارجه درباره دری اصفهانی گفته بود: با عنایت به این که مباحث جاسوسی و شناسایی بر عهده وزارت اطلاعات است، این نهاد باید گزارش دهد. منبع: راه دانا

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس