Web Analytics Made Easy - Statcounter

متمم بودجه شهرداری کرج، معرفی دو نماینده برای هیات بدوی کفالت سربازی و لزوم فریز کردن زمین های اطراف پروژه بزرگراه شمالی کرج مباحثی بود که در جلسه شورای شهر امروز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، پانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج پیش از ظهر امروز با حضور اعضا و اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح بودجه شهرداری کرج نخستین موضوعی بود که مطرح شد مبنی بر اینکه با توجه به کاهش درآمدی شهرداری در سال 95 درخواست می شود شهردار کرج بر اساس درآمدهای جاری نسبت به اصلاح بودجه اقدام کند که این مهم توسط 10 نفر از اعضای شورا مطرح شده و دو فوریت آن در دو جلسه قبل تصویب شده است.

متمم بودجه شهرداری کرج به شورا می رود.

احد رسولی با اشاره به اینکه قرار شد درباره این لایحه با شهردار کرج صحبت شود و با توجه به اینکه ردیف های بودجه هر جلسه تغییر پیدا می کرد 2 هزار و یکصد و 40 میلیارد تومان در سال 96 براورد شده که 14 درصد آن محقق شده است افزود: انحراف معیار نسبت به بودجه داریم لذا لازم است در شورا سیاست گذاری کلان شهری انجام شود و شورا برای رسیدن به برنامه های خود شهرداری صحبت کند و با انضباط مالی کامل نسبت به اصلاحیه اقدام کند که در ادامه اصغر نصیری شهردار کرج گفت: تا آخر آبان متمم بودجه تقدیم شورا می شود.

همچنین عباس زارع پیشنهاد شهردار کرج را مبنی بر ارائه ارائه دادن بودجه شهرداری کرج را در قالب متمم مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهرداری باید در راستای افزایش درآمد و سقف درآمدی پیش بینی شده تلاش کند چرا که با کاهش درآمد، پروژه ها نیز کاهش خواهد یافت لذا شورا باید حمایت داشته باشد تا سقف درآمدی رشد داشته و در راستای تحقق بودجه حرکت کنیم و سیاست محافظه کارانه نداشته باشیم و در واقع رویکرد ما باید در راستای متمم بودجه نباشد و در راستای تحقق بودجه فعلی حرکت کنیم و البته در خاتمه این لایحه به تصویب شورا رسید.

تملک اراضی بزرگراه شمالی کرج

و اما معرفی نماینده شورا در هیات تبصره 5 ماده 96 قانون شهرداری ها در پروژه بزرگراه شمالی و رفع موانع مسئله دیگری بود که مطرح شد مبنی بر اینکه اگر در مسیر توسعه راه ها ملک وجود داشته باشد با تشکیل این هیات کارشناسی شده و غرامت به صندوقی ارائه و اشخاص مدعی به اداره ثبت مراجعه و وجوه خود را دریافت کنند.

محمدرضا رضاپور معاون مالی شهرداری کرج در این باره گفت: شهرداری کرج به این پروژه ویژه نگاه کرده است چرا که 17 کیلومتر و عرض 100 متر تملک نیاز دارد و 70 درصد اراضی دولتی در این مسیر تحویل شهرداری شده و مشکل تملک نداریم و اقدامات خوبی در حال انجام است و همچنین درباره تبصره 5 ماده 96 باید از ظرفیت قانونی استفاده شود و نماینده دادستان اعلام کرد هر شخصی از اداره ثبت سند مالکیت ارائه دهد وجوه غرامتی به آنها پرداخت می شود.

مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به موضوع مهم رفع تملکات پروژه بزرگراه شمالی کرج، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری کرج تاکنون برای رفع این معارضات و حل تملکات موفق عمل‌ نکرده است نیاز است مشخص شود که طبق مدل قبلی این مهم پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه بایستی بحث فریز کردن زمین‌ های اطراف پروژه بزرگراه شمالی انجام شود تا در آینده شهرداری بتواند از این اراضی بهره‌برداری اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: در خصوص بحث تملک بزرگراه شمالی حرف‌ و حدیث زیاد بوده است درحالی‌ که تملک املاک معمولاً به‌صورت بلوکی انجام می‌ شود اما این مهم در این پروژه به‌صورت واحدی بوده است

در ادامه اصغر نصیری شهردار کرج گفت: پهنه حفاظت اطراف بزرگراه شمالی تعریف می شود و با توجه به طرح های بعدی کاربری خاصی تعریف و در کمیسیون ماده 5 به تصویب خواهد رسید و تا کاربردهای تفریحی در آنها صورت گیرد که در ادامه در احد رسولی به عنوان نماینده شورا انتخاب شد.

معرفی دو نماینده برای هیات بدوی کفالت سربازی

و اما با توجه به ماده 24 و 26 قانون خدمت سربازی در راستای برگزاری جلسات باید دو نماینده برای عضویت در جلسات تجدید نظر و هیات بدوی کفالت انتخاب می شد که فرج الله ایلیات و فریده بزنی به عنوان نماینده برای هیات بدوی و برای هیات تجدید نظر رحیم خستو به عنوان نماینده شورا انتخاب شدند.

*همچنین ماموریت فریده بزنی عضو شورا به عنوان کارمند دولت و اعتبار مصوب برای حقوق نامبرده موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد که محمد نبیونی در این باره گفت: 3 نفر از اعضا از کارکنان رسمی شهرداری بودند و تصویب ماموریت تمام وقت آنها در شورا مد نظر بود اما درباره فریده بزنی علاوه بر این مهم باید اعتبار مد نظر برای حقوق در بودجه سال 96 دیده شود.

فرج الله ایلیات نیز با اشاره به اینکه درصدی از بودجه شورا از شهرداری تامین می شود و مشکلی به لحاظ تعیین ردیف اعتباری وجود ندارد گفت: نحوه پرداخت شهرداری و آموزش و پرورش با توجه به ماموریت دارای نکته است لذا فریده بزنی می تواند کارمند آموزش و پرورش بوده و اضافه کاری خود را از شهرداری دریافت کند.

در خاتمه این طرح با توجه به اینکه نیازمند بررسی بیشتر بود به روزهای آتی موکول شد.

تعهد سازمان عمران به شهرداری کرج و مطالبه این سازمان موضوع دیگری بود که در صحن علنی شورا به آن پرداخته شد و عباس زارع عضو شورا با اشاره به آن گفت: سازمان عمران 33 میلیارد تومان از شهرداری تعهدات تهاتری دارد که درخواست مطالبه 28 درصد آنرا به صورت نقدی خواهد داشت، 15 میلیارد و 700 میلیون تومان سازمان عمران بدهی نقدی تا پایان سال 95 به شهرداری دارد که معادل این بدهی را طلب تهاتری سازمان عمران با کسر 28 درصد درصد به نقدی تبدیل شود، در ادامه این مهم در شورا به تصویب رسید.

با اختصاص بودجه مطالعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس مخالفت شد

در ادامه با توجه به طراحی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز در پارک جهان نما موضوع اختصاص 10 میلیارد ریال به مطالعات طرح مطرح شد که عباس زارع با اشاره به آن گفت: صحبت از 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری در یک محل (پروژه فرهنگی دفاع مقدس) است و ابعاد آن باید در نظرگرفته شود و کارفرمای طرح شهرداری کرج است و روال نشان داده کسی به قول خود عمل نمی کند و این مبلغ باید در شورا تصویب و هزینه شود و تاکید مصوبات روی مسائل فنی بود که آیا شهرداری کرج ظرفیت این پرداخت هزینه را دارد و آیا جانمایی سایت مناسب است لذا طرح فاقد کمیسیون ماده 5 بوده و اختصاص مبلغ برای امکان سنجی طرح نیازمند بررسی خواهد بود.

وی افزود: اولویت برای اجرای پروژه چیست و چرا برای آن مطالعات صورت نگرفته و 70 میلیارد تومان از کجا آمده است؟ کلنگ زنی انجام شده اما آیا نظر کمسیون ماده 5 را دارد؟ طرح باید بر مدار قانون انجام شود البته هر چه در مسیر دفاع مقدس هزینه کنیم کم است اما قبل از مطالعه و طراحی کلنگ زنی شده و 3 میلیارد تومان بدون مطالعه در آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: آیا معابر حاشیه ای و پارکینگ آن برای هزینه 70 میلیارد اجازه می دهد؟ مشق این پروژه را شهرداری کرج می نویسد لذا مشاوران باید ظرفیت سنجی کنند که شهرداری چقدر پول می تواند بگذارد نه اینکه پروژه ای بزرگ ببینیم و 20 سال گرفتار آن باشیم و در واقع این پروژه تا کنون پر از ابهامات قانونی است. در خاتمه اعضای شورا با این طرح مخالفت کرده و اختصاص بودجه به تصویب نرسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است

استاندار کردستان، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل و ضعف‌های فرهنگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این شورا یکی از مهمترین شوراها بوده که می‌تواند در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشد، امید که امسال بیشتر از ظرفیت این شورا استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستور کار و مصوبات این شورا مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد، گفت: انتظار می‌‌رود که خود مدیران در شورای فرهنگ عمومی شخصا حضور پیدا کنند.

استاندار کردستان با اشاره با اینکه دستور کار این جلسه مربوط به شعار سال است، تصریح کرد: نخستین جلسه امسال با این عنوان در استانداری برگزار و از مدیران استانی خواستار ارائه برنامه در جهت تحقق شعار سال شدیم، مقرر شده که هر دستگاه برنامه جامع و شاخصی را ارائه و پایان سال ارزیابی شوند.

وی افزود: مقرر شده که برنامه‌های دستگاه و حوزه‌های اقتصادی استان در اختیار جامعه دانشگاهی و نخبگان قرار گیرد و به جمع‌سپاری گرفته شود.

دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال برنامه ارائه دهند

زارعی‌کوشا خواستار اجرای عدالت فرهنگی در همه شهرستان‌ها شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصاد ناشی از مسائل و ضعف‌های فرهنگی است که می‌توانیم با تحقق شعار سال این مشکل را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی می‌تواند نسل آینده را اصلاح کند، دستگاه‌های فرهنگی نیز در کنار سایر دستگاه‌ها نباید خودشان را مستثنا از تحقق شعار سال دانسته و باید برنامه خود را ارائه دهند.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در جهت تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: گرچه نقش محوری بر عهده رسانه‌هاست، اما این تنها به منزله استفاده از ظرفیت صداوسیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه گاها برگزاری یک جشنواره و برنامه فرهنگی می‌تواند فضاسازی و نقش تبیین‌گر داشته باشد.

به گفته وی، در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف در استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود گریزی به حمله اخیر سپاه به اسرائیل زد و عنوان کرد: سال‌ها است که سایر کشورها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده بودند که سپاه در پاسخ به این تعرضات و حمله به کنسلوگری عراق، آنان را تنبیه کرد. اما صداوسیما بسیار شعاری و کاریکاتوری به آن پرداخته شد، می‌توان با تلفیقی از کارهای فرهنگی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه بیشتر تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳