Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:21:39 GMT

برجام بزرگترین سندِ بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۷۰۳۷

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نگاهِ انسان‌ها در زندگیِ امروز توام با معنویت نبوده و بسیاری از سیاستمداران خدا را در نظر نمی‌گیرند، گفت: نتیجه حذف معنویت از زندگی غربی‌ها، خون‌ریزی و چپاول کشورها است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر روز چهارشنبه (۱۹ مهر) در همایش "پاسداشت حضور" ویژه گرامیداشت پنجمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، با بیان اینکه امام راحل(ره) سیاست را همراه با معنویت دانست، اظهار کرد: غرب ۳۰۰ سال است که با خدا در حال مبارزه بوده و نتیجه آن، ظلم، تجاوز به حقوق ملت‌ها، کشتار مسلمانان میانمار، ۷۰ سال تجاوز به خاک فلسطین، خشونت و استفاده از بمب‌های هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز به نام حقوق بشر، بیشترین نقض حقوق انسانیت را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و از هیچ سازمان مردم نهادی از جمله سازمان ملل فریادی برنمی‌خیزد!

وی عهدشکنی را نتیجه زندگی به دور از معنویت عنوان کرد و افزود: امروز در مقابل چشم جهانیان، آمریکا پیمان‌شکنی کرده و به امضای آنها اعتمادی نیست و می‌توان از برجام به عنوان بزرگ‌ترین سندِ غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها نام برد.

تولیت آستان قدس رضوی به مسئولان توصیه کرد: در مقابل بدعهدیِ عهدشکنان همان رفتار پیامبر اسلام(ص) را در پیش بگیرند که هم دست برتری داشتند و هم ابتکار عمل در به دست گرفتن امور را.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و تاکید ایشان بر ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بخش‌های هویت‌ساز جامعه بررسی کنند که تا چه حد جامعه ما به سبک زندگی اسلامی نزدیک شده است.

وی مادیات را آفت زندگی انسان و غرق شدن در گرداب دنیا دانست و افزود: امروز نباید در سایه قانون، اشخاص حاشیه امنی برای خود ساخته و در جامعه اسلامی فساد کنند.

وی اضافه کرد: فساد مالی و اداری از هیچ شخصی به ویژه آن‌هایی که مسئولیت دارند، قابل قبول نیست.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ساختن شهری سالم بر اساس سبک زندگی اسلامی، رعایت و پاسداشت حقوق دیگری، عقلانیت، معنویت، اخلاق مداری، عدالت اجتماعی، برقراری رابطه عادلانه میان شهروندان و مدیران، گسترش خردورزی و غیره را از موارد مهم در این زمینه ذکر کرد.

وی دعوت از همگان برای مشارکت ایرانی آباد را از مولفه‌های مهم انقلاب دانست که زندگی انسان را بر اساس دین‌مداری تعریف می‌کند.

وی اضافه کرد: سخنان مقام معظم رهبری سال ۹۱ در خراسان شمالی نیز داعیه ای است که تمدن برخاسته از دین را ارائه می‌دهد و زندگی انسان را مدیریت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی انتظارات رهبر انقلاب از ملت ایران در این دوران را، مبارزه با فساد، قانون مداری، توجه به معنویت، اخلاق مداری، رعایت حقوق زنان و کودکان و ترویج عدالت به عنوان شاخص‌های سبک زندگی اسلامی توصیف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی