Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - همایش افتتاحیه طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دبیرستان دخترانه شاهد نجابت شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر ظهر چهارشنبه در این آئین ضمن توضیح و تبیین اهمیت ویتامین یاری و آهن یاری به‌ویژه در بین دانش آموزان دختر، اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت باید در اشاعه فرهنگ استفاده از قرص‌های آهن و ویتامین D در جامعه نقش پرباری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن قلندری ضمن اشاره به عوارض عدم مصرف قرص‌های مکمل در بین دانش آموزان دختر بیان کرد: با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی - درمانی، ١٠٠ درصد دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم شامل ۳۶ هزار و ۵۳۷ نفر تحت پوشش طرح آهن یاری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۰۰ درصد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم و ۵۰ درصد دانش آموزان دختر متوسطه اول شامل ۴۲ هزاردانش آموز تحت پوشش طرح مکمل یاری ویتامین D قرار می‌گیرند.

قلندری با اشاره به همکاری و تعامل دوجانبه دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش در اجرای طرح های ویژه سلامت و تندرستی در مدارس استان، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ بیش از ٢٠ طرح در زمینه بهداشت و سلامت دانش آموزان در قالب تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در مدارس سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی از توزیع ۱۶ عدد قرص آهن برای هر دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم در طول چهار ماه و ٩ عدد قرص مکمل ویتامین D در بین ١٠٠ درصد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم و ۵۰ درصد دانش آموزان دختر متوسطه اول در طی ٩ ماه خبر دادند.

پیشگیری و درمان کمبود آهن

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز درا ین آئین در زمینه پیشگیری و درمان کمبود آهن و ویتامین D در جمع دانش آموزان مواردی را بیان و به عوامل ابتلا به این بیماری‌ها نیز اشاره کرد.

محمد مهدی خواجه ئیان، ۱۶ هفته مصرف قرص آهن را علاوه بر جلوگیری از ابتلا به فقر آهن ، بعنوان عامل ذخیره آهن دختران در جایگاه مادران آینده جامعه برشمرد و هدف اصلی از اجرای طرح در مدارس را همین امر مهم تلقی کرد.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در رابطه با مصرف مکمل ویتامین D بیان کرد: ٩٠ درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از نور خورشید تأمین می شود.

وی همچنین از راهکارهای جبران کمبود ویتامین D را استفاده از شیرهای غنی شده با کلسیم و ویتامین D ذکر کردند و دانش آموزان را به مصرف تخم مرغ و ماهی بعنوان دو منبع غنی ویتامین D تشویق و ترغیب کرد.

در خاتمه مراسم سوالاتی از دانش آموزان در رابطه با ویتامین D و آهن یاری پرسیده و جوایزی نیز به آنها اهدا شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس