Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آیینی، مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در نشستی صمیمی با خبرنگاران ضمن بیان نقش حائز اهمیت وزارت راه و شهرسازی ، فرمانداری و دیگر دستگاه های اجرایی فعال در شهرستان شهریار و شهر جدید اندیشه در موفقیت کسب شده از سوی شرکت عمران اندیشه اظهار کرد: توفیقات مذکور با عنایت به ارزیابی های انجام شده از عملکرد این مجموعه در حوزه های گوناگون و با در نظر گرفتن مولفه های متعدد مدیریتی و اجرایی حاصل شده که در ادامه این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این توفیقات، همیاری و همگرایی مدیریت شهری اندیشه تأثیرگذار بوده و تحقق یک موفقیت، مستلزم مجموعه ای از عوامل به هم پیوسته است که به مثابه حلقه های یک زنجیره، مکمل یکدیگر خواهند بود. آیینی در خصوص نقش شرکت عمران شهر جدید اندیشه در منطقه ای که دارای شهرداری و شورای شهر است و طرح برخی مباحث در ارتباط با وجود رگه هایی از مدیریت دوگانه در شهر مذکور بیان کرد: بنده قائل به وجود مدیریت دوگانه نیستم ، در واقع نه از منظر قانونی و نه از حیث اجرایی، مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه در جای خود نبوده است. مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیش تصریح کرد: مدیریت دوگانه زمانی بروز پیدا می‌کند که در یک حوزه، منطقه، مجموعه و یا محدوده جغرافیایی، شاهد تداخل وظایف باشیم، در صورتیکه چنین تداخلی در شهر جدید اندیشه مشاهده نمی شود. وی افزود:شرکت عمران اندیشه و یا دیگر مجموعه های شرکت عمران در اقصی نقاط این کشور، به عنوان شرکتی 100 درصد دولتی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید محسوب می شوند که تا قبل از شکل‌گیری مدیریت شهری و به حد نصاب رسیدن جمعیت برای آغاز به فعالیت شورای شهر یا شهرداری،کلیه وظایف قید شده در چارچوب اختیارات شهرداری ها، بردوش شرکت عمران است که صدور مجوز، نظافت شهر، محاسبه عوارض و اخذ آن، صدور مجوز ساخت و ساز و دیگر وظایف قید شده در ماده 55 از نمونه های آن به شمار می رود. مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: پس از شکل گیری و آغاز به فعالیت شهرداری، این اقدامات از سوی شهرداری پیگیری خواهد شد و البته شرکت عمران نیز تا زمانیکه منابع در اختیار دارد، دستور کارهای عمرانی مقتضی و نیازسنجی شده را پیگیری و عملیاتی می‌کند که این نافی اختیارات وظایف و تصمیماتِ قانونیِ مدیریت شهری نیست. وی افزود: اقداماتی همچون ساخت مدرسه، مسجد، تامین زیرساخت ها و...از سوی شرکت عمران اجرایی می شود و بعید است هیچ عقل سلیمی، چنین ظرفیت موثر و قابل توجهی را نفی کند، زیرا با نقش آفرینی شرکت عمران، ضریب خدمات عمرانی و رشد و توسعه شهری با سرعت و شتاب فزآینده تری طی خواهد شد و این فرصتی است که تنها در شهرهای جدید شاهد آن هستیم و با همسویی شهرداری و شرکت عمران حصول توفیقات برجسته و اثر بخش تسهیل خواهد شد. مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در خاتمه گفت: از لحاظ قانونی، شرکت عمران اندیشه خود را مکلف و موظف به تقویت شهرداری و مدیریت شهری می پندارد، زیرا یک شهرداری ضعیف، حصول و تحقق اهداف از پیش تعیین شده شرکت عمران را نیز با دشواری و پیچیدگی هایی توأم می سازد. انتهای پیام/ آخرین اقدامات در شهر جدید پرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود