Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@15:28:21 GMT

شبکه مساجد کشور را به هم وصل کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۸۶۷۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در مراسم گرامیداشت 19 مهرماه، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با عنوان تجدید میثاق کانو‌ن‌های مساجد با ولایت برگزار شد، با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد 25 سال حیات خود را سپری می‌کنند، گفت: خوشحالیم که از همان ابتدا که اولین کانون مساجد با حضور آیت الله مهدوی کنی افتتاح شد تاکنون این حرکت روز به روز از شتاب بیشتری برخوردار شده است و امروز بیش از دو میلیون نوجوان در 23 هزار کانون در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آنچه بر رونق مساجد در دوران انقلاب افزوده نگاه بلند امام بود، گفت: امام راحل فرمودند مسجد سنگر است و این یعنی ما سنگربان هستیم سنگربان باید اقدامات دشمنان را رصد کند و مرز بین دوست و دشمن را تشخیص دهد. همین امر موجب شد بچه‌های انقلاب به مسجد توجه کنند و از همین جایگاه بود که 98 درصد شهدای ما به جبهه‌ها اعزام شدند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: نگاه و اندیشه‌های بلند امام نشان می‌دهد، مسجدی‌ها باید همیشه آگاه باشند که دشمن در کمین است. باید در محله‌های خود آگاه باشند تا تیر دشمن به سنگ بخورد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد در سه برهه زمانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال 89 به نوزدهمین اجلاس نماز پیامی ارسال کردند که نقشه راه مساجد شد و مهندسی فرهنگی مساجد را ترسیم و مشخصات مسجد طراز اسلامی را بیان کردند. ایشان همچنین در سال 91 در خراسان شمالی و نیز در سال گذشته در جمع ائمه جماعات استان تهران بیاناتی فرموده‌اند که باید از این بیانات استفاده کرد تا مساجد را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنیم.

ارباب سلیمانی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اگر به سخنان رهبر انقلاب توجه کنیم می‌بینیم ایشان بعد از تاکید به اهتمام به کانون‌های مساجد سفارش مهم دارند سفارش اول وحدت کلمه در مسجد است ایشان می‌فرمایند بد است که بین امام جماعت و بسیج اختلاف به وجود بیاید. مسئولان کانون‌ها و بسیج باید برنامه‌هایشان را با محوریت امام جماعت پیش ببرند.

وی ادامه داد: سفارش دوم معرفت است. ایشان فرمودند خودتان را به سلاح معرفت مجهز کنید بعد به سراغ کانون‌ها بروید و پذیرایی جوانان باشید. باید با منطق و محبت نسل جوان را به مساجد دعوت کنید. سفارش سوم مقام معظم رهبری مدارا با نسل جوان است ایشان می‌فرمایند ممکن است افراد ظاهر زننده داشته باشند اما دلشان متعلق به این جبهه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان وظیفه دارند در اتاق فکر برنامه ریزی کرده و نواقص مساجد را برطرف کنند گفت: به همین دلیل دوره‌های آموزشی مختلفی برای ائمه جماعات و مسئولان مساجد برگزار می‌شود.

ارباب سلیمانی در پایان سخنان خود با اشاره به وجود 85 هزار مسجد در کشور گفت: باید شبکه مساجد کشور را به هم وصل کنیم و آرام آرام شبکه جهانی مساجد را ایجاد کنیم.

وی از ائمه جماعات خواست با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم برنامه‌های ویژه‌ای برای این مناسبت ترتیب دهند و اظهار کرد: می‌توان در دو محور کار مشترکی را دنبال کنیم محور اول نقش مسجد محله ما در انقلاب چه بوده است و محور دوم انقلاب برای مسجد و محله ما چه کرده است. اگر در این دو محور گفتمانی ایجاد کنیم می‌توانیم بخشی از وظایفمان را در معرفی انقلاب ادا کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در پایان گفت: در آستانه شهادت امام سجاد (ع) هستیم یکی از ویژگی‌های امام دستگیری از محرمان است اکنون مردم یمن و میانمار گرفتارند آیا نمی‌توانیم از پایگاه مسجد برای آنها کاری کنیم؟

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه