Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام استراتژی جدید دولت ترامپ درباره افغانستان در ماه اوت، جنگنده‌های این کشور حملاتشان به افغانستان را افزایش دادند به طوری که مشخص شده در این بازه زمانی جنگنده‌های آمریکایی بیشترین میزان بمباران را از سال ۲۰۱۰ تاکنون در این کشور انجام دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به طور مثال در ماه سپتامبر نیروی هوایی آمریکا ۷۵۱ بمب انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان دهنده افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی با توجه به رقم مشابه آن در ماه اوت است.
نیروی هوایی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: این افزایش به دلیل ارائه استراتژی جدید از سوی رئیس‌جمهور و مورد هدف قرار دادن بیشتر شبه نظامیان افراط گرا که ثبات و امنیت مردم افغانستان را تهدید می‌کنند، است.
در همین راستا شش جنگنده F۱۶ دیگر به پایگاه هوایی "بگرام" و همچنین بمب‌افکن‌های B-۵۲ بیشتر به پایگاه‌های آمریکا در خلیج فارس اعزام شده‌اند.
براساس استراتژی ترامپ اختیارات سربازان آمریکایی برای مورد هدف قرار دادن شبه‌نظامیان در افغانستان افزایش می‌یابد. پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟