Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:04:24 GMT

حل کردن مکعب روبیک در دهان +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۰۰۸۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد تلاش‌های زیادی برای درست کردن مکعب روبیک و حل کردن معمای به این دشواری انجام می‌دهند تا پس از حل کردن آن احساس رضایتمندی داشته باشند و خوشحال شوند اما این کار خیلی دشوار است. این در حالی است که بسیاری از افراد هم هستند که این مکعب را به راحتی و در زمان کوتاه حل می‌کنند و هر سال به فکر شکستن رکورد حل این مکعب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر جوانی را ببینید که در یک برنامه تلویزیونی و جلوی چشم هزاران نفر و لنز چندین دوربین کار بزرگی انجام داد و این مکعب را در دهان خود درست کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی

افرادی که گرایش بیشتری به عمل‌های زیبایی دارند، دچار اختلالات شخصیتی هستند و با انجام عمل‌های زیبایی قصد سرپوش گذاشتن بر مشکلات روحی و روانی خود دارند و به طور قطع باید درمان شوند، البته افزایش آگاهی از عوارض انجام بیش از حد عمل‌های زیبایی در پیشگیری از عوارض جسمی و روحی این اقدام نادرست تاثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انجام جراحی زیبایی و تزریق ژل و بوتاکس این روزها طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد این عمل‌های زیبایی را انجام می‌دهند، اما انجام این اقدامات در سنین پایین هم خواهان دارد که این موضوع خوشایند نیست و به طور قطع ابعاد مختلف اجتماعی و روانی را در پی دارد، بنابراین مهم است که این گرایش در سنین و جنسیت‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، همچنین دامنه این عمل‌های زیبایی بسیار گسترده شده و از اقدامات روی صورت گرفته تا پیکرتراشی و تغییر مدل چشم‌ها و هزاران اقدام عجیب دیگر در این دامنه می‌گنجد.

همچنین این روزها نوجوانان نیز علاقه دارند تغییرات متعدد در ظاهر خود ایجاد کنند و صحبت‌های همسالان در این جریان بی تأثیر نیست و گاهی سبب می‌شود آثار جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد، در این بین بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد غیرمتخصص زیادی خدمات زیبایی مانند تزریق انواع ژل و کرم پودر، کشیدن پلک و جراحی‌های زیبایی بسیاری را انجام می‌دهند و تنها با گذراندن یک دوره آموزشی این موارد را فراگرفته‌اند و افراد بدون اینکه از تخصص ارائه‌دهنده خدمات زیبایی مطلع باشند، به راحتی و تنها برای تغییر کردن خود را به دست تیغ غیرمتخصصان حوزه زیبایی می‌سپارند و این اقدام تبعات بسیاری از جمله افتادگی پلک، تاری دید و گاهی نابینایی، عفونت و حتی مرگ را به دنبال دارد.

لازم است بدانیم عوامل فردی و اجتماعی بسیاری می‌تواند زمینه‌ساز پرداختن افراطی افراد به انجام اعمال زیبایی شود، به طور مثال فرد اعتماد به نفس خود را از دست داده و برای بازیابی آن تغییر چهره را انتخاب می‌کند، در صورتی که با آگاه شدن از ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی می‌تواند اعتماد به نفس خود را افزایش دهد، البته فضای مجازی هم در این زمینه بسیار اثر گذار است و بلاگرهایی که هر روز با چهره‌ای تازه ظاهر می‌شوند و زندگی ایده آل را به نمایش می‌گذارند، سبب می‌شوند، شخص برای دستیابی به زندگی ایده‌آل تغییرات ظاهری را انتخاب کند، در حالی که زندگی ایده‌آل با هدف‌گذاری و تلاش محقق می‌شود و با انجام عمل زیبای افراطی نوع زندگی عوض نمی‌شود.

اختلالات روانی نیز افراد را به سوی انجام اقدامات زیبایی افراطی سوق می‌دهد، اما لازم است بدانیم این مسیر نه تنها درمان‌کننده نیست، بلکه ممکن است به اختلالات روانی دامن بزند، لذا این افراد باید به دنبال درمان باشند تا از انجام اقدامات افراطی رهایی پیدا کنند.

چه افرادی تمایل بیشتری برای انجام اعمال زیبایی دارند؟

علیرضا شریفی یزدی، عضو هیئت علمی پژوهشکده خانواده وابسته به پژوهشگاه مطالعات تعلیم و تربیت، عضو انجمن جامعه‌شناسی ایران و عضو انجمن روانشناسی اجتماعی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گرایش افراد برای ایجاد تغییر در چهره ظاهری و انجام اعمال زیبایی اظهار می‌کند: این موضوع در دو سطح خرد و کلان و از منظرهای روانشناسی و جامعه‌شناسی قابل بررسی است.

وی افزود: به طور معمول برخی افراد که گرایش بیشتری به تزریق ژل، بوتاکس و انجام اعمال جراحی زیبایی دارند، شخصیت نمایشی دارند؛ چنین افرادی تمام زندگی را نمایش می‌دانند و سعی در نشان دادن آن به دیگر افراد دارند؛ گروه دیگری که تمایل به انجام این اقدامات دارند افرادی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارند، برای افزایش اعتماد به نفس خود به ظاهر اهمیت می‌دهند و حتی گاهی به صورت اغراق شده نسبت به انجام چنین رفتارهایی اقدام می‌کنند.

عضو انجمن جامعه‌شناسی ایران با بیان اینکه افرادی که افسردگی یا اضطراب دارند نیز به این منظور که به صورت موقت احساس خوبی را تجربه کنند، به انجام اعمال زیبایی روی می‌آورند، گفت: افرادی که درگیر اختلال خودزشت‌پنداری هستند از گروه دیگری به شمار می‌روند که به تزریق ژل، بوتاکس و عمل‌های زیبایی گرایش دارند.

درآمدهای هنگفتی که ایده‌آل‌سازی می‌کنند

وی با اشاره به تأثیر تبلیغات در گرایش افراد برای انجام اعمال زیبایی ادامه داد: افرادی که از این صنعت درآمد هنگفت و کلان دارند، برای افزایش سود خود از این اقدامات، از تبلیغات گسترده استفاده می‌کنند و در صورتی که این موضوع از نظر جامعه‌شناسی در تحلیل نهادی و کلان مورد بررسی قرار گیرد، شاهد گسترش غیرعادی این اعمال در جوامع امروزی خواهیم بود.

شریفی یزدی با بیان اینکه استفاده بیش از حد از این اقدامات می‌تواند به عنوان مسکنی موقت برای یک جامعه تهی از درون کاربرد داشته باشد و مردم آن جامعه به این اقدامات وابستگی دارند، گفت: با افزایش چالش‌ها در مسیر زندگی و گسترده‌تر شدن تبلیغات رسانه‌های نوپدید مانند شبکه‌های اجتماعی، افراد تلاش بیشتری برای نزدیک شدن به زندگی ایده‌آل خواهند داشت و تقلید جایگزین تعقل می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش سواد رسانه‌ای در یک جامعه، تفکیک شدن تبلیغات حقیقی از غیرحقیقی، وجود و تشدید نظارت روی مراکزی که نسبت به انجام اعمال زیبایی اقدام می‌کنند و آگاه‌سازی افراد از عوارض این اقدامات از جمله مواردی است که می‌تواند از افزایش آمار انجام اعمال زیبایی در جوامع جلوگیری کند.

اقدامات زیبایی باید توسط پزشک متخصص انجام شود / تزریق‏‬ ژل و چربی چه تفاوتی دارد؟

آزاده گودرزی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاربرد بعضی اقدامات زیبایی اظهار کرد: تزریق فیلر و ژل کاربرد زیبایی دارد، اما کاربرد تزریق چربی، می‌تواند زیبایی و درمانی باشد و افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که تمام اقدامات زیبایی باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات زیبایی نیازمند بررسی جنبه‌های مختلف است، افزود: به عنوان مثال، پیش از تزریق ژل یا چربی افراد باید تحت معاینه قرار گیرند و مسائل مختلفی از جمله سن، شرایط، بیماری‌های زمینه‌ای و حتی سلامت روحی و روانی فرد در انجام این اقدامات مورد توجه است.

متخصص پوست و مو با بیان اینکه ژل و چربی در بعضی موارد می‌توانند جایگزین یکدیگر باشند و پس از بررسی تمام موارد و جنبه‌های مختلف در خصوص تزریق هر یک از آنها تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح کرد: تزریق چربی نسبت به ژل پروسه طولانی‌تری دارد و در واقع فرایند جداسازی چربی، فرایندی تخصصی و زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه ژل‌های مورد مصرف متخصصان این حوزه تاییدیه وزارت بهداشت دارد، ادامه داد: برخی افراد تمایلی برای تجربه فرایند طولانی و سنگین تزریق چربی ندارند و از همین رو تزریق ژل را گزینه‌ای مناسب تلقی می‌کنند و این موضوع در صورتی است که انتخاب ژل یا چربی بسته به شرایط فرد و نظر پزشک متخصص متفاوت است.

گودرزی با بیان اینکه اثر چربی پایاتر است و در صورت ترمیم، تأثیر طولانی‌تری خواهد داشت، اما فرایند جداسازی آن دشوارتر و پیچیده‌تر از ژل است، گففت: متخصصان این حوزه باید نسبت به عوارض و خطرات اقدامات زیبایی آگاه باشند و این اقدامات را در حد نیاز و به صورت طبیعی‌تر برای افراد انجام دهند.

سن بلوغ و رفتارهایی که مانند پاندول ساعت، گاه کودکانه و گاه بالغانه است

فروغ نیک‌فر، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اثرات دوران بلوغ در انجام جراحی زیبایی اظهار کرد: سن بلوغ یکی از مراحل زندگی است که افراد در این سن در حال گذر از مرحله کودکی به بزرگسالی هستند و حالات و روحیات افراد در این مرحله مانند پاندول ساعت، گاهی کودکانه و گاهی بالغانه است.

وی با بیان اینکه در این میان افراد تمام تلاش خود را می‌کنند که به بلوغ رسیدن خود و بالغ بودن را به دیگران اثبات کنند، افزود: خودارزشمندی در این سنین بیشتر رنگ پیدا می‌کند و برخی افراد برای داشتن احساس مثبت، به دنبال تبلیغات رسانه‌ای و شرکت‌های ذی‌نفع، تصمیم به تغییر چهره خود می‌گیرند.

روانشناس و زوج درمانگر با بیان اینکه گرفتن بازخورد مثبت از گروه همسالان از جمله مواردی است که منجر به فراگیر شدن انجام اعمال جراحی زیبایی و تزریق ژل، بوتاکس یا چربی می‌شود، گفت: تبلیغ شرکت‌های ذی‌نفع، موضوعاتی را به ایده‌آل‌های یک جامعه تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که نشخوار فکری یکی از علل تأثیرگذار بر هیجانات و احساسات بوده و زمینه‌ساز افزایش انجام اعمال زیبایی می‌شود که این موضوع در زنان نمود بیشتری دارد، اضافه کرد: افراد با تقویت مهارت‌های رفتاری باید از بروز نشخوار ذهنی جلوگیری کنند و به نوعی، به خودباوری و پذیرش برسند تا افکار منفی در خصوص ظاهر، آنها را به سمت انجام اعمال زیبایی افراطی سوق ندهد.

لازم است بدانیم، انجام اقدامات زیبایی در بعضی موارد لازم است، اما باید تحت نظر افراد متخصص انجام شود تا فرد با مسائل جبران‌ناپذیری روبه‌رو نشود، اما در مقابل افرادی که در پی اختلالات روانی و اجتماعی دست به انجام بیش از اندازه و تغییر حالت چهره طبیعی خود می‌زنند و کسانی که به کرات عمل‌های زیبایی متفاوت انجام می‌دهند، به طور قطع باید درمان شوند تا دچار آسیب‌های عمیق‌تر روانی نشوند.

کد خبر 727729

دیگر خبرها

  • ستاره شاکی یونایتد: بستن دهان مردم لذتبخش است
  • آماده‌باش بیش از ۱۲ هزار نفر در ۱۵ استان کشور / ۵ استان تحت تاثیر هشدار سطح قرمز
  • پای هایده و معین به ویژه برنامه عید باز شد/دهان باز میثاقی و غافلگیری سلطانی!
  • آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرزها
  • انجام ۲۴۷۸ غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی
  • آیا ارتودنسی درد دارد؟
  • بوی بد دهان در ماه رمضان را چطور رفع کنیم؟
  • اسباب‌کشی در عید نوروز فقط با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • ۷ کشته در حمله افراد مسلح به یک پاسگاه در مرز پاکستان + عکس و جزئیات
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی