Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: اگر کمک یاران امام نبود، توفیقات انقلاب به دست نمی آمد. نباید بگذاریم اتفاقی که در عدم معرفی صحابه پیامبر(ص) در طول تاریخ رخ داده، برای آنها هم بیفتد؛ زندگی آنها را صادقانه روایت کنیم. نقش افراد را به درستی حکایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگار امام ادامه داد، این موضوع اکنون که دستمان در حال خالی شدن از یاران نسل اول امام است، بسیار اهمیت دارد

سید حسن خمینی افزود: نسل اول که از میان ما برود، دست ما از یک دایره المعارف کوتاه می شود و این اتفاق برای کسانی که به دنبال مطالعه تاریخ انقلاب هستند فاجعه بزرگی است.

وی ادامه داد: حب و بغض ها باعث می شود نقش برخی افراد بزرگ تر یا کوچک تر از واقعیت روایت شود

سید حسن خمینی در ادامه به ذکر خاطره ای از شهید استاد مطهری پرداخت و گفت: مرحوم مطهری می گفتند وقتی به درس اخلاق امام می رفتیم تا یک هفته تحت تاثیر اخلاق ان بودیم

سید حسن خمینی در ادامه به ایمان یاران امام به امام(س) پرداخت و گفت: یاران امام به اینکه امام هرچه می گویند برای خدا می گویند، ایمان داشتند. آنها به درایت، هوش و ذکاوت امام ایمان داشتند و گویی پذیرفته بودند که امام در بزنگاه ها تصمیماتی می گیرند که برخاسته از هوش سرشار ایشان است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، در متن پیام امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش خطاب به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران آمده است: فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه «سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبارستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت می‌گویم.   وی افزود: بی‌تردید امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت کننده اراده خلل ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت شده‌اند.   رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش عنوان کرد: ارتش و سپاه نقش بی‌بدیلی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش و همچنین خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا کردند.   امیر سیاری اضافه کرد: وحدت ارتش و سپاه، نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ویژه در راس آنان رژیم کودک‌کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کننده پاسخ داده و خواهند داد.   وی در این پیام خطاب به سردار سلامی خاطرنشان کرد: از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همرزمان انقلابی در سپاه پاسداران را در راه صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله‌العالی) مسالت می‌کنم. دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تاسیس "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" را صادر کرد.   براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) بود.   در ماه‌های اول انقلاب اسلامی نهادهای نظامی و انتظامی با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی مواجه شده بودند از این رو تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود. امام خمینی (ه) این ضرورت را به موقع و به خوبی درک کرده و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.   در جریان جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران که با هدف نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران، آغاز شده بود، سپاه شایستگی‌ها و توانایی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت و در عقب راندن نیروهای متجاوز عراقی و شکست توطئه‌های دشمنان، نقش مهمی داشت.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدیدهای دشمنان در طرح‌های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال دارد و اکنون نیز علاوه بر انجام کارهای جهادی، در زمینه ساخت تجهیزات نظامی به دستاوردهای مهمی رسیده است.

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید