Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@06:29:25 GMT

علل درد پائين شکم در خانم ها

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۱۶۰۲

علل درد پائين شکم در خانم ها

خبرگزاري آريا -
علل درد پايين شکم در خانم ها
در اين مطلب درباره علل درد لگن در خانم ها براي شما صحبت مي کنيم. درد لگن مربوط به درد شکم در قسمت زير ناف مي باشد. براي تشخيص و درمان مناسب مشکل، بايد به پزشک متخصص مراجعه کرد.

1- آپانديسيت
ورم و التهاب آپانديس را آپانديسيت مي گويند.آپانديس، زائده اي کرم مانند است که به ابتداي روده بزرگ متصل مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علائم آپانديسيت عبارت است از: درد شديد در قسمت پايين و راست شکم، تهوع و تب.
آپانديس عفوني و ملتهب بايد فورا تحت عمل جراحي قرار گيرد و برداشته شود، زيرا ناگهان مي ترکد و عفونت را در سراسر شکم پخش مي کند و اين تهديدي براي زندگي فرد مي باشد.
------------------------------------------
2- سندرم روده تحريک پذير (ibs)
سندرم روده تحريک پذير، يک اختلال گوارشي مزمن مي باشد که موجب درد شکمي تکرارشونده، گرفتگي عضلاني، نفخ، اسهال و يا يبوست مي شود.
پزشکان هنوز علت مشخص اين سندرم را نيافته اند، اما راه حل هايي براي توقف و کنترل علائم يافته‌اند.
اين راه حل ها شامل: تغيير رژيم غذايي، کنترل استرس و داروهايي براي درمان اسهال و يا يبوست مي باشد.
------------------------------------------

3- تخمک گذاري دردناک
اگر شما در بين خونريزي هاي عادت ماهيانه، دچار درد شديدي در زير شکم مي شويد، ممکن است بدن در حال تخمک گذاري باشد.در طي تخمک گذاري، تخمدان تخم را به همراه مايعات و خون آزاد مي کند که اين آزاد کردن باعث درد شکم مي شود.
اين درد ممکن است ماه به ماه تغيير جهت دهد.اين درد مضر نيست و در طي چندين ساعت از بين نمي رود.
------------------------------------------

4- درد قاعدگي
هر ماه، پوشش بافتي به نام آندومتر در ديواره داخلي رحم ساخته مي شود.در صورت باردار شدن، جنين در آندومتر کاشته مي شود و رشد مي کند. ولي اگر باردار نشويد، اين پوشش شکسته شده و در طي خون ريزي عادت ماهيانه از بدن دفع مي شود.
زماني که رحم به بيرون راندن خون کمک مي کند، دردهاي قاعدگي رخ مي دهد.معمولا اين درد در قسمت پايين شکم و يا کمر احساس مي شود و 1 تا 3 روز ادامه دارد.
گرم نگه داشتن شکم و مصرف مسکن هاي ضددرد مي تواند به کاهش درد کمک کند.
------------------------------------------

5- سندرم پيش از قاعدگي (pms)
pms از تغييرات خلق و خو و ميل شديد به غذا شناخته مي شود.اين سندرم باعث گرفتگي شديد عضلات شکم، کمردرد، سردرد، حساس شدن سينه ها و بروز جوش مي گردد.
تغييرات هورموني باعث اين مشکل مي شود. تصوير بالا، تغييرات هورموني بدن يک خانم را در طي يک دوره قاعدگي طبيعي نشان مي دهد (براي مشاهده تصوير بزرگ روي آن کليک کنيد).
داشتن استرس، ورزش نکردن و کمبود برخي ويتامين ها باعث بدتر شدن اين علائم مي گردد.اگر اين مشکل با فعاليت هاي روزانه شما تداخل داشته باشد، به پزشک مراجعه کنيد.
تغيير روش زندگي و مصرف داروها اغلب کمک کننده است.
------------------------------------------

6- حاملگي خارج رحمي
اين نوع حاملگي، نياز فوري به درمان دارد.هنگامي که جنين در جايي بيرون از رحم رشد مي کند، بارداري خارج رحمي رخ مي دهد.معمولا بارداري خارج رحمي در لوله هاي فالوپ رخ مي دهد.
علائم اين مشکل عبارت است از: درد شديد و يا گرفتگي لگن (به خصوص در يک طرف بدن)، خونريزي واژن، تهوع و سرگيجه.
------------------------------------------

7- بيماري التهاب لگن (pid)
يکي از جدي ترين عوارض بيماري هاي مقاربتي، بيماري التهابي لگن مي باشد.اين التهاب باعث آسيب دائمي رحم، تخمدان و لوله هاي فالوپ مي گردد.
در شکل مشاهده مي کنيد که لوله هاي فالوپ، قرمز و متورم مي شوند. در حقيقت، اين التهاب باعث ناباروري در زنان مي گردد و اين ناباروري قابل پيشگيري مي باشد.
علائم اين مشکل شامل: درد شکم، تب، ترشحات غيرطبيعي واژن و درد در حين مقاربت جنسي و يا ادرار کردن مي باشد.التهاب لگن توسط آنتي بيوتيک و در موارد جدي تر با کمک عمل جراحي درمان مي شود.
------------------------------------------

8- کيست تخمدان
در طي دوره قاعدگي، فوليکول باز مي شود و تخم را رها مي کند.گاهي اوقات، فوليکول براي رهاسازي تخم باز نمي شود و يا بعد از آزاد کردن تخم دوباره بسته مي شود و توسط مايعات ورم مي کند و کيست هاي تخمداني را بوجود مي آورد.
معمولا، اين کيست ها بي ضرر هستند و به خودي خود از بين مي روند.اما کيست هاي بزرگ ممکن است باعث درد پايين شکم، افزايش وزن و تکرر ادرار گردند.کيست هاي تخمداني با معاينه لگن و يا سونوگرافي مشخص مي شوند.
------------------------------------------

9- فيبروئيد رحمي
فيبروئيد (فيبروم) در ديواره رحم رشد مي کند و گاهي اوقات به نام تومور فيبروئيد خوانده مي شود، اما سرطاني نيست.معمولا فيبروئيدها بدون هيچ علتي بوجود مي آيند.
علائم فيبروئيد شامل :فشار در شکم، درد کمر، خون ريزي هاي بسيار شديد، رابطه جنسي دردناک و يا مشکل در باردار شدن است.براي درمان و يا از بين بردن فيبروم به پزشک متخصص زنان مراجعه کنيد.
------------------------------------------

10- اندومتريوز
گاهي اوقات بافت آندومتر در خارج از رحم رشد مي کند، مثلا در تخمدان، لوله هاي فالوپ، مثانه، روده و ديگر قسمت هاي بدن.هنگامي که عادت ماهيانه شويد، اين توده ها مي شکنند، اما هيچ راهي براي ترک بدن ندارند.اندومتريوز به ندرت خطرناک است، ولي دردناک مي باشد و همچنين بارداري را سخت مي کند.
منبع:tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شد

وکیل بهاره هدایت، مهدی یراحی و ترانه علیدوستی آخرین وضعیت پرونده موکلان خود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، زهرا مینویی درباره آخرین وضعیت پرونده بهاره هدایت عنوان کرد: خانم هدایت خودشان به درستی در صفحه‌شان نوشتند که به مرخصی نیامده‌اند نمی‌دانم چرا در برخی از رسانه‌ها این مساله به اشتباه با عنوان مرخصی منتشر شد.

بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شده است

وی افزود: خانم هدایت با تعویق اجرای حکم در حال حاضر بیرون از زندان هستند به عبارت دیگر اگر ایشان به زندان بازگردند این مدتی که بیرون بوده‌اند جزو حبس ایشان محسوب نمی‌شود در حالیکه مرخصی جزو دوره حبس حساب می‌شود.

این وکیل دادگستری یادآور شد: قبل از این مساله، خانم هدایت به دلیل جراحی که داشت بیرون بود و در واقع از زندان برای جراحی اعزام شدند. یک روز بیمارستان بودند و ایشان را به زندان بازگرداند تا ما بتوانیم کار‌های پزشکی قانونی را پیگیری کنیم، فردای آن روز به ما ابلاغیه تعویق ۱۰ روزه اجرای حکم جهت ادامه درمان را دادند.

وی گفت: در این ۱۰ روز با توجه به جواب پاتولوژی و آزمایش‌های دیگر، پزشک معالج هم درخواست تمدید این ۱۰ روز را داشتند تا برای درمان بتوانند تصمیم درستی بگیرند و پاسخ پاتولوژی دوم هم بیاید. در همین راستا تا ۸ فروردین فعلا این تعویق اجرای حکم تمدید شده است و ۸ فروردین ما باید به دادیاری ناظر زندان مراجعه کنیم تا بقیه روال کار را پیگیر شویم. در حال حاضر رویه جدید این است که راجع به درمان‌هایی که بیرون از زندان صورت می‌گیرد، مرخصی نمی‌دهند، تعویق اجرای حکم را لحاظ می‌کنند که جزو دوره حبس آن‌ها حساب نمی‌شود و برای خانم هدایت هم همین‌طور است.

برای ترانه علیدوستی ۶ ماه قرار نظارتی صادر شده است

وی با اشاره به دیگر پرونده‌هایی که وکالت آن را بر عهده دارد، گفت: پرونده اخیر خانم علیدوستی در دادسرای فرهنگ و رسانه مربوط به پست اینستاگرامی ایشان درباره آرمیتا گراوند بود و برای ایشان ۶ ماه قرار نظارتی صادر شده است که در این ۶ ماه هیچ هیچ پستی با محتوای سیاسی و تشویش اذهان عمومی منتشر نکنند.

منتظر بخشنامه مرخصی نوروز هستیم تا یراحی بتواند بتواند پدر و مادرش را ببیند

این وکیل دادگستری با اشاره به پرونده مهدی یراحی گفت: آقای یراحی هم با پابند بیرون از زندان هستند منتها ایشان هم محدوده عبورشان هزار متر است حالا ما منتظر بودیم بخشنامه مرخصی نوروز بیاید که ما بتوانیم برای ایشان چند روز مرخصی بگیریم که بتوانند بروند اهواز و پدر و مادرشان را ببینند منتها تا دیروز می‌دانم که بخشنامه نیامده بود.

دیگر خبرها

  • اعتراف شوکه‌کننده خانم بازیگر مقابل مهران مدیری (فیلم)
  • پشت صحنه مردان آهنین ۱۴۰۳ (فیلم)
  • تصویری جدید از تیپ علی دایی و همسرش کنار خانم بازیگر
  • جزئیات جدید از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش
  • مادر من مشهورترین خواننده کره شمالی است!
  • سید جلال حسینی: بسیاری از خانم‌ها با بچه کوچک به استادیوم می‌آیند، حقشان این نیست طبقه دوم در سرما بنشینند
  • برترین‌های جشنواره افق روشن ویژه رسانه‌های ایلام اعلام شدند
  • بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شد
  • خاطراتی از عبدالحسین زرین‌کوب + صدا
  • فرشته‌ای در برف متولد شد