Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه اکتبر خود اعلام کرد، توليد نفت اين سازمان در سه ماه سوم 2017 به 32.7 ميليون بشکه در روز رسيده است که نسبت به سه ماه دوم 400 هزار بشکه در روز افزايش دارد.
العالم ـ آسيا
بر اساس گزارش اوپک، عرضه نفت غير اوپک در سه ماه سوم امسال در مقايسه با سه ماه دوم تغيير نکرده و در سطح 57.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ميليون بشکه در روز ثابت مانده است.
بنا به اعلام اين سازمان، تقاضاي کل انرژي جهان در سه ماه سوم با 1.3 ميليون بشکه در روز افزايش نسبت به سه ماه پيش از آن به 97.5 ميليون بشکه در روز و عرضه کل انرژي جهان با 1.1 ميليون بشکه در روز افزايش به 96.4 ميليون بشکه در روز رسيده است.
بنابراين، بازار انرژي جهان که مدت ها با مازاد عرضه روبرو بود، در سه ماه سوم براي دومين دوره سه ماه متوالي با مازاد تقاضا روبرو بوده و تقاضاي نفت 1.1 ميليون بشکه در روز بيش از عرضه آن بوده است.
نفت ايران
بنا به اعلام اوپک، توليد نفت سنگين ايران در ماه سپتامبر (شهريور-مهر) سه ميليون و 845 هزار بشکه در روز بود که در مقايسه با ماه اوت (مرداد-شهريور) تغييري ندارد.
قيمت نفت کشورمان در ماه سپتامبر به 52 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسيد که نسبت به ماه اوت 7.3 درصد افزايش دارد.
اوپک متوسط قيمت نفت کشورمان در سال 2017 را 49 دلار و 60 سنت در هر بشکه پيش بيني کرد که نسبت به سال گذشته 33 درصد افزايش دارد.
پيش بيني قيمت هاي نفت
بنا به پيش بيني اوپک، ميانگين قيمت نفت اين سازمان در سال 2017 معادل 50 دلار و 13 سنت در هر بشکه خواهد بود که از سال گذشته 30 درصد بيشتر است.
همچنين، قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت آمريکا در سال 2017 معادل 49 دلار و 33 سنت در هر بشکه پيش بيني شد که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزايش دارد. هر بشکه نفت برنت درياي شمال نيز امسال به طور متوسط به بهاي 51 دلار و 81 سنت معامله مي شود که در مقايسه با سال گذشته 24 درصد افزايش دارد.
به گزارش ايرنا، 14 کشور الجزاير، آنگولا، اکوادور، گينه استوايي، گابن، ايران،عراق، کويت، ليبي، نيجريه، قطر، عربستان، امارات متحده عربي و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
نشست وزيران اوپک در تاريخ هفتم نوامبر 2017 در وين پايتخت اتريش برگزار مي شود. اوپک در اين نشست در مورد تمديد توافق کاهش توليد تصميم مي گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود