Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - قائم‌ مقام وزیر کشور روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز را امیدوار کننده دانست و گفت: برای اینکه در این مسیر شاهد هیچ‌گونه حوادث رانندگی نباشیم باید این بزرگراه در سال 97 به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، سیدحسین هاشمی روز پنجشنبه در نشست بررسی روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز، گزارش‌های پیمانکاران در خصوص احداث این بزرگراه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این جاده از جمله جاده‌هایی است که به لحاظ تردد مسافران و گردشگران برای دولت مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: ساخت این بزرگراه برعهده وزارت راه و شهرسازی بوده و ما در وزارت کشور از نظر تصادفاتی که در این جاده رخ می‌دهد مسئول هستیم.
قائم‌ مقام وزیر کشور با اظهار امیدواری به بهره برداری کامل بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سال آینده، پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار این طرح را ضروری دانست .
هاشمی با تاکید بر اینکه در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز هیچ‌گونه مشکلی ندیده‌ایم، ادامه داد: پیمانکاران با اراده‌ای که دارند سعی می‌کنند تا این طرح در سریعترین زمان به بهره‌برداری برسد .
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت اتصال اهر و هریس به راه‌آهن سراسری تاکید کرد، گفت: راه‌آهن از مطالبات جدی مردم این شهرستان‌ها است.
بیت‌الله عبداللهی افزود: استاندار جدید آذربایجان شرقی اولین سفر کاری خود را در استان به بازدید از بزرگراه اهر – هریس – تبریز اختصاص داده‌ که این موضوع به معنی اهمیت دادن به جان مردم است.
وی با اشاره به اینکه مزایای احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز تنها محدود به این شهرستان‌ها نمی‌شود، اظهارکرد: این بزرگراه مسیر تردد مردم برخی از شهرستان‌های استان اردبیل و منطقه ارسباران و مسافرانی از دورترین نقاط کشور است.
عبداللهی با بیان اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دوران مدیریتی دولت تدبیر و امید پیشرفت قابل ‌توجهی داشته است، گفت: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی قول آسفالت‌ریزی 30 تا 35 کیلومتر از این بزرگراه را داده که امید است شرایط جوی اجازه تحقق وعده مسئولان را بدهد.
عبدالهی اعلام کرد: امسال 190 میلیارد ریال اوراق مشارکت به بزرگراه اهر – هریس – تبریز اختصاص‌یافته و بیش از 50 میلیارد ریال نیز اعتبار در نظر گرفته شده که البته تا زمان حاضر تخصیص نیافته است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تاکید بر اینکه این شهرستان‌ها جزو شهرستان‌های معدن خیز آذربایجان شرقی است، گفت: توسعه راه‌آهن در منطقه ارسباران به‌ویژه شهرستان‌های اهر و هریس علاوه بر توسعه منطقه بر توسعه معادن این شهرستان نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.
عبدالهی به مشکلات به وجود آمده در معدن مس انجرد نیز اشاره کرد و افزود: مشکل اجتماعی این معدن به‌طور کامل حل‌ شده و با همکاری سرمایه‌گذار و مدیران معدن مس انجرد مشکل عدم صدور مجوز زیست‌محیطی در آستانه حل شدن است.
وی با اشاره به اینکه راه‌آهن، جاده، آب، معادن و صنعت از جمله خواسته‌های مردم اهر و هریس است، گفت: مردم این منطقه به اهتمام دولت تدبیر و امید و استاندار آذربایجان شرقی باور دارند و معتقدند که مسئولان برای تحقق مطالباتشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار.ع: محمد طلوعیان ** تنظیم: پرویز بابائی ** انتشار: پرویز انصاری
7227/8023/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری