Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@18:41:21 GMT

ذوالقدر: جدایی کردستان عراق محقق نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۰۵۵۶

ذوالقدر: جدایی کردستان عراق محقق نمی‌شود

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز محمدباقر ذوالقدر فرمانده اسبق قرارگاه رمضان سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق که عصر امروز در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران جلال طالبانی را شخصیتی ممتاز در جامعه کردی و یک فرد بی‌نظیر در میان کردهای منطقه در ایران، عراق،‌سوریه و ترکیه عنوان کرد و گفت: فقدان چنین شخصیتی هم برای جامعه کردی و هم منطقه خسارت‌بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: حوادث اخیر کردستان به دلیل فقدان چنین شخصیت تعیین‌کننده‌ای است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: طالبانی از اولین سال‌های پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از همپیمانان جمهوری اسلامی بود و خصوصاً در مبارزه با رژیم صدام همکاری زیادی کرد و اگر برخی گروه‌ها به دنبال اهداف مادی و منافع خودشان بودند، اما او مردانه در میدان ایستاد و نتیجه آن نیز آزادی مردم کرد و ملت عراق بود.

وی با اشاره به دوران ریاست جمهوری جلال طالبانی در عراق تصریح کرد: در همان اولین سال‌های بحرانی بعد از صدام او رئیس‌جمهور عراق شد و وجودش برای ملت عراق سرنوشت‌ساز بود و نبود آن خسارت‌ساز است که یک نمونه آن همین موضوع جدایی کردستان عراق است.

این فرمانده عالی‌رتبه سابق سپاه تأکید کرد: البته من گمان نمی‌کنم که این موضوع (جدایی اقلیم کردستان)، دوام داشته باشد، چرا که نه دولت عراق نه ملت عراق و نه مردم اصیل کرد و نه کشورهای همسایه عراق خواهان آن نیستند.

ذوالقدر اظهار داشت: به هر حال خسارت این موضوع را مردم کرد عراق می‌پردازند، این سیاست نابخردانه‌ای است که در گذشته هم بارزانی آن را دنبال می‌کرد و به آن گرایش داشت اما امیدواریم سر عقل بیایند و بدانند که این موضوع به نفع مردم عراق نیست.

منبع: فارس

303

کردستان عراق جلال طالبانی جمهوری اسلامی سپاه بارزانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا بساطی شهردار ناحیه ۸ اظهار داشت: به مناسبت ۸ اردیبهشت سالروز تولد سیمین دانشور نویسنده بزرگ معاصر و خالق رمان مشهور سووشون، با همکاری خانه موزه سیمین و جلال، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه یک، مراسم جشنی با حضور شخصیت های فرهنگی، مدیران فرهنگی شهر و علاقمندان فرهنگ و ادب در خانه این زوج نامدار معاصر برپا شد.

گفتنی است در این مراسم محمد حسین دانایی خواهرزاده جلال آل احمد، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم در ایران ( شورای جهانی موزه‌ها)، احمد ابوحمزه رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر حضور داشتند و هر کدام به جنبه‌هایی از شخصیت سیمین دانشور و جلال آل احمد و اهمیت خانه موزه سیمین پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق