Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:51:14 GMT

چگونه صداي وزوز گوش را درمان کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۰۹۷۷

چگونه صداي وزوز گوش را درمان کنيم؟

خبرگزاري آريا - شنيدن صداي زنگ در گوش يکي از بدترين حالات است که گاهي ممکن است به دلايل مختلف بهداشتي شنيده شود.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، صداي جيرجير، سوت کشيدن و بسياري از انواع ديگر صداي گوش هنگامي که درست موقع خواب است و سر را روي بالشت مي گذاريم به شدت آزار دهنده است. اما اين صدا ها ناشي از مشکلاتي در گوش است يا حتي مشکلاتي در بدن که از طريق گوش به شما آلارم مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حتما براي شما هم پيش آمده است که وقتي شب به رختخواب مي رويد و سر بر روي بالشت مي گذاريد صداهاي عجيب و غريبي از گوشتان مي شنويد. برخي از افراد اين صدا را به وز وز تشبه کردند و برخي مي گويند گويا گوشم به شدت سوت مي کشد حتي ممکن است اين صداها شبيه به يک موسيقي يا آواز باشد که به صورت کلي تمامي اين مشکلات به “زنگ گوش ” معروف است. امروز مي خواهيم بدانيم که علل وزوز گوش که برخي از آن شکايت مي کنند چيست.
زنگ گوش علل مختلفي دارد از جمله آن مي توان به عفونت گوش اشاره کرد. در برخي از حالات زنگ گوش يک صداي شلوغ با ريتم به سرعت ضربان قلب شنيده مي شود که اين حالت بيشتر مربوط به صداي گردش خون است. فرد مي تواند با هماهنگ کردن صدا و نبضش به اين مسئله پي ببرد.

برخي از زنگ گوش ها نيز داراي ريتم و ضرب آهنگ خاصي هستند که يک منبع فيزيکي دارد. امروز در اين مقاله در نت نوشت به علل وزوز گوش و درمان آن خواهيم پرداخت.
علل زنگ گوش
زنگ گوش و گوش درد زماني رخ مي دهد که تغييراتي در جريان خون به خصوص در عروق خوني ايجاد شده باشد. اين تغييرات در قسمت هايي مانند شريان ها، رگ هاي گردن، پايه جمجمه و درون گوش رخ مي دهد. از جمله علل اصلي زنگ گوش به اين چند مورد مي توان اشاره کرد.
افزايش جريان خون
هنگامي که خون به سرعت جريان پيدا مي کند همانند زمان ورزش هاي سنگين و شديد يا دوران بارداري، زنگ گوش بيشتر شنيده مي شود. کم خوني نيز مي تواند عامل زنگ گوش باشد. کم خوني شديد يا مشکلات تيروئيد سبب افزايش جريان خون شده و باعث ايجاد صدا در گوش مي شود.
افزايش جريان خون موضعي
علل وزوز گوش
گاهي ممکن است جريان خون فقط در يک يا تعدادي از عروق افزايش يابد. حتي تومورهايي که در سر و گردن وجود دارد نيز منجر به ايجاد عروق خوني غير طبيعي مي گردد.
که اين عوامل سبب بروز سرگيجه شديد خواهند شد. و بيشتر تومورهاي خوش خيم، زنگ گوش ايجاد مي کنند. به اين معنا که اين تومورها به احتمال بسيار بالا سرطاني نيستند.
آشفتگي جريان خون
آترواسکلروز يا سفتي شريان ها سبب ايجاد اختلال در عروق خوني مي شود. اين حالت منجر به جريان خون نا منظم و خونريزي مي گردد. اين عامل از عوامل دخيل در زنگ گوش است.
حساسيت
در صورتي که فردي از بيماري هاي گوش و کم شنوايي رنج مي برد ناچار به استفاده از اوتيت ثانويه يا چسب گوش است. اين افراد بيشتر از ديگران از صداهاي داخل بدنشان مطلع مي شوند. همچنين افرادي که حساسيت هاي فوق العاده اي در مسير شنوايي خود دارند به اين معنا که مدام به صداهاي طبيعي رگ هاي خوني خود گوش مي دهند کم و بيش دچار زنگ گوش مي شوند و معمولا آن را ناديده مي گيرند.
فشار خون داخل قدامي
وضعيتي به صورت پرفشاري خون داخل مغزي وجود دارد که يا خوش خيم است يا ايدوپاتيک، که مي تواند سبب آسيب هاي جدي به مغز شود. همچنين سردرد و مشکلات بينايي نيز به همراه دارد.
به صورت دقيق مشخص نيست که چه چيزي باعث ايجاد اين بيماري مي شود. اما زنان جوان و ميانسال که وزن اضافه دارند بيشتر از سايرين در معرض خطر اين بيماري و زنگ گوش هستند.
تشخيص زنگ گوش
علل وزوز گوش
جهت تشخيص زنگ گوش چند سوال را بايد به پزشک خود پاسخ دهيد. اين که آيا صداي گوش مداوم است يا خير؟ در هر دو گوش شنيده مي شود يا يکي از گوش ها ؟ و اين که تاثيرات آن بر زندگي فرد چه ميزان است ؟
در صورتي که علائمي ديگر مانند کم شنوايي يا مصرف داروهاي خاصي را داريد مي بايست به پزشک خود اعلام کنيد.
افراد مبتلا به زنگ گوش ضربان دار به احتمال زياد بعد از معاينات پزشک آزمايش هايي همانند MRI يا اسکن اولتراسوند نيز بايد انجام دهند تا رگ هاي خوني را به خوبي بررسي کنند و فشار داخل سر را کنترل کنند.
درمان هاي زنگ گوش
کم خوني مي تواند با دارو يا در موارد خاص با تزريق خون درمان شود.
حتي ممکن است زنگ گوش از عفونت دندان حاصل شده باشد که به کمک يک لوله تمپانوستومي درمان مي شود. تنگي شريان نيز قابل درمان است.
در صورتي که زنگ گوش ناشي از يک رگ خوني خاص باشد که پزشکان توانايي درمان آن را نداشته باشند فرد مي تواند از طريق چند روش خود مراقبتي از رنج اين حالت رها شود.
صدا درماني
tinnitus
صدا درماني يا غني سازي صدا در اصل يک نوع از حواس پرتي توسعه يافته است. بسياري از افراد مبتلا به زنگ گوش زماني که در يک محيط آرام قرار مي گيرند علائم بيشتري از زنگ گوش را حس مي کنند. بنابراين گوش دادن به صداهاي ديگر مي تواند درمان خوبي براي اين حالت باشد.
استفاده از يک راديو، باز کردن پنجره و گوش سپردن به سر و صداي بيرون، استفاده از برنامه هاي پر سر و صداي گوش هاي هوشمند و . . . راه هاي درمان از طريق صدا درماني مي باشد.
آرامش
تغييرات بسيار مثبتي زماني که شما در آرامش به سر مي بريد در بدنتان رخ مي دهد. از جمله کاهش ضربان، کاهش فشار خون و بسياري از فعاليت هاي مغز.
تکنيک هاي آرامش بخش مانند تنفس ها، تمرکز، مراقبه همه و همه مي تواند مانع شنيدن زنگ گوش شوند.
آموزش ترنيتيت TRT
آموزش ترنيتيت درماني TRT که نوعي درمان هدفمند است مي تواند کار ساز باشد.
در اين نوع آموزش فرد جهت مديريت تاثير صدا بر روي زندگي اش تلاش مي کند. و از راهنما و مشاوره کمک مي گيرد.
منبع: نت نوشت
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا

در تجمع اعتراضی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیویورک آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه صدای اذان طنین انداز شد.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • پای حرف شما هم استانی ها در صدای مردم
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت