Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير جهاد کشاورزي گفت:آماده سازي 270 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاري کشاورزي خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبري اجرا و اکنون در اختيار کشاورزان قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت جهاد کشاورزي،محمود حجتي روز پنجشنبه در جريان بازديد از چند طرح کشاورزي شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران افزود:در فاز نخست اين طرح براي 318 هزار هکتار تامين آب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: مردم رنجديده شهرهاي آبادان و خرمشهر در جنگ تحميلي بيشترين آسيب را چه به لحاظ مالي و چه جاني متحمل شدند و ما نسبت به مردم اين دو شهر دين بزرگي به گردن داريم.
وي گفت: در هنگام آغاز به کار طرح ياد شده مشکلات خاص و عديده اي وجود داشت اما اقداماتي را در قالب اجرا و بهره برداري و نوسازي و بازسازي نخيلات به انجام رسانديم.
وزير جهاد کشاورزي افزود: آنچه که تاکنون در چارچوب طرح 550 هزار هکتاري تعريف و اجرا شده با مشارکت و همراهي خود کشاورزان بوده است.
بگفته وي بسياري از کشاورزان در شهرهاي آبادان و خرمشهر سالها به دليل وجود مشکلات نخيلاتشان را رها کرده بودند و زمين ها حالت خشکيده و يا باتلاقي پيدا کرده بود و نيزارها نيز رشد زيادي کرده بودند.
بگفته وي با مشارکت کشاورزان بخشي از عمليات بازسازي به صورت دريافت تسهيلات به ميزان 40 ميليون ريال براي هر هکتار به انجام مي رسد و تمامي مراحل به ترتيب توسط خود کشاورزان و با نظارت مهندسان و ناظران انجام و در نهايت عمليات تسطيح و زهکشي و آبياري در باغات انجام مي گيرد.
وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه کار احياء نخيلات و اراضي کشاورزي اين منطقه در قالب بلوک هاي مختلفي از سال گذشته آغاز شده است افزود:به طور مثال تمامي مراحل آماده سازي حدود دو هزار و 200 هکتار از اراضي کشاورزي در روستاي شلهه حاج حسين آبادان تا يک ماه ديگر به اتمام مي رسد و تحويل کشاورزان مي شود.
حجتي اظهار کرد: در روستاي حير آبادان نيز از يک هزار و 200 هکتاري که عمليات آن آغاز شده طبق برنامه ريزيهاي انجام شده کار تا پايان سال جاري به اتمام و تحويل کشاورزان مي شود.
وي گفت: براي جلوگيري از ورود آب شور به مزارع اين شهرستان ابتدا بايد عمليات زهکشي انجام شود تا ارتباط مزارع با جزر و مد قطع شود و آب از طريق پمپاژ آب از رودخانه مارد و به وسيله کانال ايزوله شده از طريق لوله در بخشي ديگر به مزارع وارد شود.
وزير جهاد کشاورزي در مورد فاز دوم طرح 550 هزار هکتاري گفت: براي اجراي آن از روز نخست به دنبال تخصيص آب بوديم و رئيس جمهور نيز قولش را به مردم داده بود و نوبخت (رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور) نيز آن را صورت جلسه کرد و اين موضوع همچنان از طريق وزارت نيرو در حال پيگيري است و مراحل نهايي آن در حال طي شدن است اما هنوز هيچ ابلاغي در اين باره صادر نشده است.
وي گفت: اگر در همان سال اول در مورد فاز دوم نيز تخصيص آب انجام و ابلاغيه اعلام مي شد شايد تاکنون بخشي از فاز دو را نيز کار کرده بودم اما در زمان حاضر منتظر ابلاغيه مانده ايم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول