Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سايت رسمي فدراسيون جهاني فوتبال با پرداختن به موفقيت‌هاي فوتبال کشورمان، ايران را تنها تيم پنج ستاره دنيا دانست. به گزارش خبرگزاري تسنيم، اگر به گوش‌تان رسيده که تنها يک کشور توانسته به پنج جام جهاني مردان سال 2016 و 2017 راه پيدا کند، احتمالاً اينگونه حدس بزنيد که برزيل، آلمان يا يکي ديگر از ابرقدرت‌هاي جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مقدمه‌اي از گزارش ويژه سايت فيفا در خصوص موفقيت‌هاي اخير فوتبال ايران است. گزارشي که در آن اشاره شده فوتبال مردان ايران در سال‌هاي 2016 و 2017 به پنج مسابقات جام جهاني راه پيدا کرده، اولين تيم آسيايي است که به جام جهاني روسيه رسيده، در جام جهاني فوتبال ساحلي باهاما و جام جهاني فوتسال کلمبيا رده‌هاي سوم را کسب کرد و حالا از تيم‌هاي جذاب در جام جهاني زير 17 سال هند است.
در ادامه گزارش ويژه فيفا در خصوص ايران را مي‌خوانيد:
در حقيقت ايران توانست تمايز منحصر به فردي داشته باشد و عملکردش چشمگير بود چرا که به جام جهاني بزرگسالان صعود کرد، به جام جهاني زير 20 و زير 17 سال رسيد و نمايش خوبي در فوتبال ساحلي و فوتسال داشت.
جام جهاني فوتبال 2018 روسيه
ايران 18 بازي در مقدماتي جام جهاني انجام داد که در هيچکدام شکست نخورد و اين رکورد قابل توجهي بود. تيمي که تحت هدايت کارلوس کي‌روش و با اطمينان به جام جهاني 2018 رسيد تا به اولين تيم صعود کننده آسيايي تبديل شود. ايراني‌ها اکنون خود را آماده حضور در پنجمين جام جهاني خود مي‌کنند و پيش از اين در سال‌هاي 1978، 1998، 2006 و 2014 در اين مسابقات شرکت کرده‌اند. هرچند کارلوس کي‌روش به حضور تيمش در جام جهاني راضي نيست و در اين خصوص گفت: هدف و روياي من اين است که به مرحله حذفي جام جهاني برسيم. ما نبايد به حضور در مرحله گروهي راضي باشيم. بايد بلندپروازي کنيم و فکر بزرگ داشته باشيم. نمي‌خواهيم به عنوان گردشگر به روسيه برويم.

جام جهاني 2017 هند - زير 17 سال
ايران توانست با رسيدن به فينال مسابقات قهرماني زير 16 سال آسيا، براي حضور در جام جهاني 2017 هند واجد شرايط شود. با اين حال انتظار مي‌رفت که ايران به نتايج خوبي هم برسد و حالا ايران در دو بازي اول به پيروزي رسيده و از رسيدن به مرحله حذفي جام جهاني مطمئن است. آنها گينه را 3 بر يک شکست دادند و مقابل آلمان هم 4 بر صفر شکست خوردند. کريستين ووک، مربي تيم زير 17 سال آلمان در اين خصوص گفت: ايران عالي بازي کرد. آنها به لحاظ ذهني يک تيم بسيار خوب هستند.

جام جهاني 2017 کره جنوبي - زير 20 سال
هنگامي که ايران در کره جنوبي و در اولين بازي خود يک بر صفر مقابل کاستاريکا به پيروزي رسيد، به نظر مي‌آمد تيم زير 20 سال ايران به دنبال موفقيت در جام جهاني باشد. با اين حال ايران مقابل پرتغال و زامبيا شکست خورد و پس از 16 سال که در اين مسابقات بود، حذف شد. اميد نورافکن، هافبک تيم ايران که در اين مسابقات حضور داشت اعلام کرد اين چالش به آنها در رده‌هاي بالاتر کمک خواهد کرد. نورافکن گفت: تجربه‌اي که در جام جهاني به دست مي‌آيد، با هيچ چيز قابل مقايسه نيست. مطمئناً حضور اين مسابقات به ما کمک مي‌کند.

جام جهاني فوتبال ساحلي 2017 باهاما
ايران با حفظ عنوان قهرماني آسيا در سال 2017 به جام جهاني رسيد و با قرار گرفتن در رتبه سوم، به حضور خود در اين رقابت‌ها پاين داد. ايراني‌ها در جام جهاني مکزيک، سوئيس و ايتاليات را از پيش‌رو برداشتند.

جام جهاني فوتسال 2016 کلمبيا
مسابقاتي ديگر، مدال برنزي ديگر و بهترين اتفاقي که براي ايران افتاد. تيم ايران که با محمد ناظم‌الشريعه به عنوان قهرماني فوتسال آسيا رسيد، يکي از مهم‌ترين دستاوردهايش در جام جهاني حذف برزيل در دور اول مرحله حذفي بود.

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت:  هیچ بازی برای ما راحت نیست. ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم. با بازیکنان که صحبت می‌کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا فردا پیروز شویم.

واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • ستاره جوان فوتبال ایران میلیون دلاری شد
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم