Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس نتايج و رتبه تيم‌ها در رنکينگ فيفا، تيم ملي فوتبال ايران در سيد 3 جام جهاني روسيه قرار خواهد گرفت و فرصت خوبي براي صعود از گروهش خواهد داشت.
به گزارش مشرق، رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در شرف پايان است و در اين بين چهره 23 تيم از 32 تيم حاضر به جام جهاني مشخص شده است. فيفا براي تعيين سيدبندي جام جهاني به قرعه‌کشي آتي خود اکتفا مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين بين با توجه به مشخص شدن 23 تيم‌ حاضر در جام جهاني، سيدبندي خيلي از تيم‌ها مشخص شده که از اين بين تيم ملي فوتبال ايران براي اولين بار در سيد 3 قرار خواهد گرفت.
قرعه کشي جام جهاني 2018 بر خلاف دوره هاي قبلي، با تفاوت مهمي روبرو شده است. در دوره هاي قبلي، تنها هشت تيم اول رده بندي فيفا در سيد يک قرار مي گرفتند و سيدهاي بعدي بر اساس منطقه جغرافيايي در نظر گرفته مي شد. مثلا در يک سيد، ساير تيم هاي اروپايي و در سيد ديگري، تيم هاي آسيا و کونکاکاف قرار مي گرفتند. حال، داستان عوض شده است.
در قرعه کشي جام جهاني 2018 روسيه، ميزبان و هفت تيم برتر رنکينگ در سيد يک، هشت تيم بعدي در سيد دو و به همين صورت، ساير سيدها در نظر گرفته مي شوند و ديگر قاره اهميتي در سيدبندي ندارد. اگرچه در هنگام قرعه کشي، روند طوري برگزار خواهد شد که تيم هاي هم قاره اي در يک گروه قرار نگيرند يا از اروپا، بيش از 2 تيم در يک گروه با هم بازي نکنند.
رنکينگ ماه اکتبر فيفا که به زودي اعلام خواهد شد، معيار اصلي قرعه کشي است اما از همين حالا با توجه به فرمول فيفا، مي توان پيش بيني کرد که تيم ملي ايران قطعا در سيد سوم تورنمنت حاضر مي شود و شانس مواجهه با تيمي ضعيف تر از نظر رنکينگ را دارد.
شاگردان کي‌روش در رنکينگ اکتبر احتمالا 784 امتياز دارند. در قاره آسيا، سه تيم ژاپن، کره جنوبي و عربستان سعودي با گرفتن 711، 588 و 576 امتياز، قطعا در رنکينگ جديد فيفا از ايران پايين تر خواهند بود و در سيد چهارم قرار خواهند گرفت. در منطقه کونکاکاف، پانامه که ديشب صعود کرد در رنکينگ اکتبر 670 امتياز خواهد داشت و در سيد چهارم خواهد ايستاد. در قاره اروپا، صربستان که به جام جهاني رسيد، با کسب 748 امتياز، پايين تر از ايران خواهد بود و بايد به سيد چهارم برود. برنده پلي آف استراليا و هندوراس به جام جهاني مي رود و هر دو تيم با امتياز 714 و 512 امتياز، قطعا از ايران پايين خواهند بود. در قاره آفريقا، تيم ملي نيجريه که صعودش را به جام جهاني قطعي کرده، با 721 امتياز از ايران پايين تر خواهد بود. در گروه C مقدماتي آفريقا همچنان از بين مراکش يا ساحل عاج يک تيم به جام جهاني مي رسد که هر دو تيم با کسب 680 و 600 امتياز، قطعا از ايران پايين تر خواهند بود.
در نتيجه با اثبات اينکه در رنکينگ جديد فيفا، حداقل هشت تيم در جام جهاني حضور دارند که در رنکينگ ضعيف تري نسبت به ايران قرار دارند، مي توان نتيجه گرفت که کارلوس کي روش و شاگردانش قطعا در سيد 3 تورنمنت قرار خواهند گرفت. با توجه به اينکه ايران به تيم هاي آسيايي برخورد نمي کند، احتمالا از بين پاناما، صربستان، نيجريه، برنده مراکش يا ساحل عاج، هندوراس در صورت برتري برابر استراليا و نيوزيلند در صورت برتري در برابر پرو، يک تيم با ايران همگروه خواهد شد.
* حضور در سيد 3 به چه معناستبه گزارش مشرق، قرار گرفتن تيم ملي فوتبال ايران در سيد سه اتفاق خوبي محسوب مي‌شود چرا که يک تيم از سيد چهار که از نظر امتيازي در رده‌بندي فيفا پايين‌تر از ايران است در گروه ما قرار خواهد گرفت.
با توجه به آنکه سه تيم آسيايي ديگر در سيد چهار قرار مي‌گيرند، از بين تيم‌هاي صربستان، نيجريه، مراکش و پاناما و هندوراس در صورت صعود يک تيم حتما با ايران هم‌ گروه خواهد شد.
* با چه تيم‌هايي هم‌گروه نمي‌شويمهم‌چنين با توجه به سيدبندي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني، ايران قطعا با تيم‌هاي کاستاريکا،‌ ايسلند، مصر هم گروه نخواهد شد. و در صورت صعود تيم هاي کرواسي، دانمارک، تونس و سنگال به جام جهاني نيز با اين تيم ها همگروه نخواهيم شد.
سيدبندي احتمالي جام جهاني روسيه به شرح زير است:سيد يک:
روسيه ـ آلمان ـ برزيل ـ پرتغال ـ آرژانتين ـ بلژيک ـ لهستان ـ فرانسه
سيد دو:
اسپانيا ـ پرو (در صورت صعود) ـ سوئيس (در صورت صعود) ـ انگليس ـ کلمبيا ـ ايتاليا (در صورت صعود) ـ مکزيک ـ اروگوئه
سيد سه:
کرواسي ـ دانمارک (در صورت صعود) ـ کاستاريکا ـ ايسلند ـ تونس (در صورت صعود) ـ مصر ـ سنگال (در صورت صعود) و ايران
سيد چهار:
صربستان ـ نيجريه ـ استراليا - هندوراس (در صورت صعود) ـ ژاپن ـ مراکش يا ساحل عاج (در صورت صعود) ـ پاناما ـ کره جنوبي ـ عربستان سعودي

اگر کشورهاي ديگر صعود کنند چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ اگر پرو نتواند نيوزيلند را شکست دهد کرواسي در صورت صعود از سيد سه به سيد دو خواهد رفت و همين‌طور صربستان از سيد چهار به سيد سه خواهد رفت و نيوزيلند که توانسته به عنوان نماينده اقيانوسيه به جام جهاني راه يابد به سيد چهار خواهد رفت.
درباره بازي‌هاي پلي‌آف در اروپا هم اگر تيم‌هاي سوئيس و ايتاليا نتوانند به جام جهاني راه يابند، کرواسي و دانمارک به سيد دو خواهند رفت.
تيم‌هاي ايرلند شمالي و جنوبي هم مي‌دانند که در صورت صعود در سيد سه قرار مي‌گيرند و البته يونان در صورت صعود در سيد چهار قرار خواهد گرفت.
سوئد در صورت صعود به سيد سه خواهد رفت.
* آسان ترين قرعه ممکن براي ايران:
اگر ايران در قرعه کشي جام جهاني خوش شانس باشد مي تواند با تيم هاي روسيه- پرو (در صورت صعود) و پاناما همگروه شود که يکي از آسان ترين قرعه هاي ممکن براي ايران است.
* قرعه مرگ براي ايران کدام است:
در بدترين حالت ممکن هم اين شرايط است که با آلمان - اسپانيا و نيجريه يا برزيل - اسپانيا و صربستان يا نيجريه همگروه شويم.
نکته: در قرعه کشي جام جهاني تيم هاي آسيايي و آفريقايي با هم همگروه نخواهند شد و نهايت دو تيم از اروپا در يک گروه قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال افغانستان موفق شد با برتری برابر قرقیزستان در پلی آف جام ملت‌های آسیا، به عنوان آخرین سهمیه آسیا راهی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این تاریخ سازی تیم ملی افغانستان، در خبری به صعود این تیم به جام جهانی پرداخت و نوشت: افغانستان با برتری برابر قرقیزستان بلیت ازبکستان را به دست آورد اولین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

AFC همچنین در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: بازیکنان افغانستان کار را تمام کردند و به جام جهانی رسیدند.

ایران، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی خواهند بود. این دوره از بازی‌های جام جهانی از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت. قرعه کشی این رقابت‌ها ۶ خرداد در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090751

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان